Nico Hülkenberg szombaton délelőtt fél 11-kor egy kölni kávézóban üldögélt, amikor megcsörrent a telefonja, és amiatt hívták, hogy délután háromkor be kellene ugrania az Eifel Nagydíj időmérőjén az egyik Racing Pointba, no és persze a vasárnapi futamra is. Kész szerencse, hogy Köln alig több mint nyolcvan kilométerre fekszik a Nürburgringtól, és Hülkenberg délután amúgy is oda készült, hogy az RTL csatornának anyagot készítsen. Így viszont hirtelen más dolga akadt, ami azért nem érhette teljesen váratlanul, hiszen ő a Racing Point egyik tartalékpilótája, és idén két nagydíjhétvégén, Silverstone-ban már vezette is a csapat autóját az akkor koronavírusos Sergio Pérez helyett. Ezúttal Lance Stroll kapott el egy gyomorrontást, és fél órával a harmadik szabadedzés előtt jelezte, hogy nem nagyon mer eltávolodni a mellékhelyiségtől.
Így aztán jött Hülkenberg, aki ugyan az időmérőn az utolsó, huszadik helyen végzett, de csak két tizeddel kapott ki az utolsó előtti Kimi Räikkönentől (Alfa Romeo), vagyis mindenképpen helytállt, kvalifikálta magát a futamra. A vb tizenegyedik állomásán nyolcadszor jött össze az első sor a Mercedesnek, az élről az idei harmadik pole pozícióját elkönyvelő Valtteri Bottas, mellőle pedig a pontversenyben vezető Lewis Hamilton indulhatott. A hatszoros világbajnok brit pilóta az Orosz Nagydíj után újra úgy állhatott rajthoz, hogy ha nyer, akkor a 91. futamgyőzelmével utoléri a vonatkozó örökrangsort vezető Michael Schumachert.
Räikkönen már azzal rekordot javított, hogy rajthoz állt: a 2007-es világbajnok finn pilótának ez volt a 323. Formula–1-es futama, így ellépett az eddig vele együtt csúcstartó Rubens Barrichellótól. Ám ahogy azt esetében borítékolhattuk, ebből nem csinált nagy ügyet. „Lehet, hogy egy napon majd érdekelni fognak a rekordok, de most csak erre a versenyre koncentrálok” – jegyezte meg a rajt előtt.
Az, hogy a dimbes-dombos Nürburgringen legutóbb 2013-ban rendeztek F1-es versenyt, pénteken biztonsági okok miatt mindkét szabadedzést törölték (a nagy ködben a mentőhelikopter nem tudott volna felszállni), és a meglehetősen hűvös időjárásban (nyolc-kilenc Celsius-fok) kérdéses volt, hogy a csapatok mennyire találták el a beállításokat, izgalmas versenyt vetített előre. A hatvankörös Eifel Nagydíjon az indítás után az első négy pilóta megtartott a rajtpozícióját, Bottas, Hamilton, Max Verstappen (Red Bull) és Charles Leclerc (Ferrari) mögé Daniel Ricciardo (Renault) feljött az ötödik helyre, megelőzve Alexander Albont (Red Bull). A mezőny végén Hülkenberg pedig hármat előzve a 17. helyre került. A kilencedik körben Ricciardo elment Leclerc mellett, a Renault bizony most gyorsabb a Ferrarinál. A 13. körben Bottas nagyon csúnyán elfékezte magát a célegyenes végén, Hamilton nem hagyta ki a ziccert, megelőzte, a finn pilóta pedig mehetett a bokszba lecserélni a tönkretett abroncsait.