Hamiltonnak sikerült, beállította Schumacher nagy rekordját!

Vasárnap a hatszoros világbajnok Lewis Hamilton nyerte meg a Formula–1-es Eifel Nagydíjat, a Mercedes brit pilótája pályafutása 91. futamgyőzelmét aratta, és ezzel beállította a hétszeres vb-győztes Michael Schumacher nagy rekordját. A versenyre a kávéházból beugró Nico Hülkenberg (Racing Point) az utolsó, huszadik helyről rajtolva a nyolcadik helyen zárt a Nürburgringen.

2020. 10. 11. 15:50
HAMILTON, Lewis; BOTTAS, Valtteri
A pillanat, amikor Lewis Hamilton megelőzte Valtteri Bottast Fotó: Matthias Schrader Forrás: MTI/AP/Matthias Schrader
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nico Hülkenberg szombaton délelőtt fél 11-kor egy kölni kávézóban üldögélt, amikor megcsörrent a telefonja, és amiatt hívták, hogy délután háromkor be kellene ugrania az Eifel Nagydíj időmérőjén az egyik Racing Pointba, no és persze a vasárnapi futamra is. Kész szerencse, hogy Köln alig több mint nyolcvan kilométerre fekszik a Nürburgringtól, és Hülkenberg délután amúgy is oda készült, hogy az RTL csatornának anyagot készítsen. Így viszont hirtelen más dolga akadt, ami azért nem érhette teljesen váratlanul, hiszen ő a Racing Point egyik tartalékpilótája, és idén két nagydíjhétvégén, Silverstone-ban már vezette is a csapat autóját az akkor koronavírusos Sergio Pérez helyett. Ezúttal Lance Stroll kapott el egy gyomorrontást, és fél órával a harmadik szabadedzés előtt jelezte, hogy nem nagyon mer eltávolodni a mellékhelyiségtől.

Így aztán jött Hülkenberg, aki ugyan az időmérőn az utolsó, huszadik helyen végzett, de csak két tizeddel kapott ki az utolsó előtti Kimi Räikkönentől (Alfa Romeo), vagyis mindenképpen helytállt, kvalifikálta magát a futamra. A vb tizenegyedik állomásán nyolcadszor jött össze az első sor a Mercedesnek, az élről az idei harmadik pole pozícióját elkönyvelő Valtteri Bottas, mellőle pedig a pontversenyben vezető Lewis Hamilton indulhatott. A hatszoros világbajnok brit pilóta az Orosz Nagydíj után újra úgy állhatott rajthoz, hogy ha nyer, akkor a 91. futamgyőzelmével utoléri a vonatkozó örökrangsort vezető Michael Schumachert.

Räikkönen már azzal rekordot javított, hogy rajthoz állt: a 2007-es világbajnok finn pilótának ez volt a 323. Formula–1-es futama, így ellépett az eddig vele együtt csúcstartó Rubens Barrichellótól. Ám ahogy azt esetében borítékolhattuk, ebből nem csinált nagy ügyet. „Lehet, hogy egy napon majd érdekelni fognak a rekordok, de most csak erre a versenyre koncentrálok” – jegyezte meg a rajt előtt.

Az, hogy a dimbes-dombos Nürburgringen legutóbb 2013-ban rendeztek F1-es versenyt, pénteken biztonsági okok miatt mindkét szabadedzést törölték (a nagy ködben a mentőhelikopter nem tudott volna felszállni), és a meglehetősen hűvös időjárásban (nyolc-kilenc Celsius-fok) kérdéses volt, hogy a csapatok mennyire találták el a beállításokat, izgalmas versenyt vetített előre. A hatvankörös Eifel Nagydíjon az indítás után az első négy pilóta megtartott a rajtpozícióját, Bottas, Hamilton, Max Verstappen (Red Bull) és Charles Leclerc (Ferrari) mögé Daniel Ricciardo (Renault) feljött az ötödik helyre, megelőzve Alexander Albont (Red Bull). A mezőny végén Hülkenberg pedig hármat előzve a 17. helyre került. A kilencedik körben Ricciardo elment Leclerc mellett, a Renault bizony most gyorsabb a Ferrarinál. A 13. körben Bottas nagyon csúnyán elfékezte magát a célegyenes végén, Hamilton nem hagyta ki a ziccert, megelőzte, a finn pilóta pedig mehetett a bokszba lecserélni a tönkretett abroncsait.

A pillanat, amikor Lewis Hamilton megelőzte Valtteri Bottast
Fotó: MTI/AP/Matthias Schrader

A negyedik helyre jött vissza, Ricciardo mögé, de friss gumikon elhúzott az ausztrál mellett. Viszont a technika kisvártatva kibabrált Botasszal, elment a motorerő, csúszott hátra, és a 19. körben kénytelen volt feladni a versenyt. Hülkenberg a huszadik körben pedig a már a pontszerző tizedik helyen autózott. Féltáv után Hamilton, Verstappen, Ricciardo volt az első három sorrendje, a Mercedes pilótája öt másodperccel vezetett a holland előtt, az ausztrál már jócskán lemaradt. Ricciardo persze úgy lehetett vele, hogy neki a harmadik hely is főnyeremény lenne, a Red Bull-lal hét futamot nyert, de a Renault-val még nem végzett dobogós helyen. S még tavaly fogadást kötött csapatfőnökével, Cyril Abiteboullal, hogy ha valamelyik versenyen dobogóra áll, akkor a főnöknek fel kell varratnia magára egy tetoválást, amit ő talál ki neki.

A 44. körben a kiesett Lando Norris kigyulladt McLarenje miatt bejött a biztonsági autó, eltüntette a pilóták közötti addigi különbségeket, így az utolsó tíz körre új verseny kezdődött. Az újraindítás után nem történt kalamajka, és a hajrában nagy változás sem: Hamilton nyert, beállította Michael Schumacher rekordját, megható volt, amikor Mick Schumacher átnyújtotta neki édesapja egyik sisakját. Versetappen végzett a második, Ricciardo pedig a harmadik helyen – Abiteboul kezdhet izgulni. Hülkenberg pedig a huszadik helyről rajtolva nyolcadik lett, le a kalappal előtte is!

A 4-10. helyeken Sergio Pérez (Racing Point), Carlos Sainz (McLaren), Pierre Gasly (Alpha Tauri), Leclerc, Hülkenberg, Romain Grosjean (Haas) és Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) szerzett pontot, a leggyorsabb körért járó egy pontot Verstappen zsebelte be.

A vb-pontversenyek állása 11 futam után (még 6 van hátra), pilóták: 1. Hamilton 230 pont, 2. Bottas 161, 3. Verstappen 147, 4. Ricciardo 78, 5. Pérez 68, 6. Lando Norris (brit, McLaren) 65. Csapatok: 1. Mercedes 391 pont, 2. Red Bull 211, 3. Racing Point 120, 4. McLaren 116, 5. Renault 114, 6. Ferrari 80.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.