Dakar a 25-ös jegyében! Szalay Balázs éppen 25 éve, 1996 januárjában állt rajthoz először a világ leghosszabb sivatagi megméretésén, s ha az ő és Bunkoczi László Dakarjainak számát összeadjuk, akkor ketten együtt most érik el a huszonötöt, hiszen Szalay a 15., Bunkoczi pedig a tizedik Dakarjára készül.
Igen, a fenti rövid matek azt jelenti, hogy az Opel Dakar Team párosa megméreti magát a 2021-es, január 2-án induló, Szaúd-Arábiában tartandó sivatagi show-n. Az utolsó pillanatban állt össze a háttér, ám az Opel Grandland X a profi szervizcsapatnak köszönhetően versenyzésre készen várta a rajtot (a csapat már el is indult a behajózás helyszínére), a pilótának és a navigátornak pedig sohasem kellett kétszer mondani, hogy induljanak el a sivatagba.
– Huszonöt éve vettem részt az első Dakaromon, de azóta sem csökkent bennem az izgalom, amikor a sivatagi versenyzésre gondolok, és arra, hogy milyen lesz újra a dűnék között – nyilatkozta az Opel Dakar Team pilótája, Szalay Balázs a csapat honlapján. – Az utolsó pillanatban állt össze minden az indulásunkhoz, sokáig úgy tűnt, ki kell hagynunk a viadalt, de azután az vésztartalékokat is felélve mégis eldöntöttük: versenyzéssel ünnepeljük a huszonötödik évfordulót. Szaúd-Arábia ismeretlen terület lesz számunkra, ott eddig még nem versenyeztük, de úgy gondolom, hogy egy kicsit Abu-Dzabira, egy kicsit Jordániára és egy kicsit Katarra hasonlítanak majd a pályák – ezen országok közül az utóbbi kettőben versenyeztünk az idén és tavaly. A mezőny nagyon erős lesz, a menők közül mindenki indul, nekünk mégis az a célunk, hogy megjavítsuk az eddigi legjobbunkat, vagyis a huszadik helynél előrébb végezzünk.

Fotó: Opel Dakar Team
Szaúd-Arábia lesz a 41. ország, amelyben a páros versenyez, ismeretlen lesz a terep, ráadásul a 2020-as Dakarból nem is lehet messzemenő következtetéseket levonni, hiszen a gyors pályák helyett ezúttal technikásabb szakaszokat jelöltek ki a szervezők, amelyek megnehezítik majd nemcsak a pilóták, hanem a navigátorok dolgát is.
– Néhány rövid teszt kivételével gyakorlatilag február óta nem ültünk versenyautóban, úgyhogy az elsődleges cél nyilván az, hogy célba érjünk – fogalmazott Bunkoczi László. – Az autós mezőny valamivel kisebb létszámú, mint a korábbi években, viszont a színvonal nagyon magas, fel kell vennünk a versenyt a világ legjobbjaival. Szakmailag nagy kihívást jelentenek majd a szaúdi pályák, de amennyire lehet, próbálunk felkészülni rájuk. Összességében nagyon örülök, hogy egy ilyen nehéz év után megadatik, hogy elinduljunk a Dakaron – mindenképp siker, hogy össze tudtuk rakni az ehhez szükséges hátteret.