Ritka pillanat: Horner és Wolff egyetértenek valamiben

Christian Horner, a Formula–1-es Red Bull csapatfőnöke elmondása szerint nem kárörvendő a tavalyi fő rivális Mercedes idei szenvedése miatt, csak a saját alakulata eredményeire fókuszál. Természetesen a német istálló tagjait sem szórakoztatja a jelenlegi helyzet, erről Toto Wolff beszélt.

Magyar Nemzet
2022. 04. 01. 17:26
RUSSELL, George
Dzsidda, 2022. március 26. George Russell, a Mercedes brit versenyzõje a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Szaúdi Nagydíjának idõmérõ edzésén a dzsiddai utcai versenypályán 2022. március 26-án. A futamot március 27-én rendezik. MTI/AP/Reuters Pool/Giuseppe Cacace Fotó: Giuseppe Cacace
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Red Bull helyzete az új szabályok bevezetése ellenére sem változott meg, a mezőny élcsapatainak egyike maradt. A különbség az előző idényhez képest annyi, hogy míg tavaly a Mercedesszel csatáztak, addig idén a Ferrari lett az osztrák istálló fő riválisa.

Az első versenyhétvégén az olasz alakulat, a másodikon a bikák diadalmaskodtak, az elmúlt nyolc évben a konstruktőri bajnokságot megnyerő Mercedes pedig egy csapásra a középmezőnyben találta magát, és egyelőre csak keresi az élre vezető utat.

 

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner tavaly a kiélezett csata hevében gyakran került összetűzésbe a Mercedesnél dolgozó kollégájával, Toto Wolff-fal – pilótáik a pályán, ők az interjúszobákban szavakkal kakaskodtak egymással. Horner élvezhetné a mostani helyzetet, hiszen tavalyi fő riválisa küszködik idén, az angol szakember azonban elárulta, ő nem kárörvendő, egyszerűen nem foglalkozik a német csapattal.

– Szenvednek, de engem nem foglalkoztat a versenyképességük – nyilatkozta a Szaúd-arábiai Nagydíjat követően a bikák csapatfőnöke. – Természetesen csak a saját teljesítményünk érdekel, mert nagy csatában állunk a Ferrarival. Ugyanakkor nem kételkedem abban, hogy idővel a Mercedes is csatlakozik a versenyfutásunkhoz. Most viszont csak saját magunkra kell fókuszálnunk.

Ahogy arra Horner rávilágított, az osztrákok nem ülhetnek a babérjaikon. Nekik sem volt tökéletes az idénykezdetük, hiszen az első futamot mindkét autójuk műszaki hiba miatt adta fel . A másodikon már a címvédő Max Verstappen ünnepelhetett a dobogó legfelső fokán, de a Red Bull lemaradása ennek ellenére is tetemes, 41 pont a Ferrarihoz képest. Horner nem aggódik emiatt.

– Az idény elején vagyunk. A szerencse forgandó, általában kiegyenlítődnek ezek a dolgok, úgyhogy szerintem most nekünk versenyről versenyre kell haladnunk. Végre tettünk egy lépést előre, szereztünk pontokat, először nyertünk idén. Van két versenyképes pilótánk, a legutóbbi futamon mutatott teljesítményünkre építhetünk.

Nincsenek szórakoztató helyzetben

Mint kiderült, Horner nem kárörvendő, és persze Toto Wolff sem élvezi, hogy csapata a korábbi dominanciáját követően most nincs nyerő helyzetben.

Az elmúlt nyolc évben a győzelmekért zajló, szórakoztató csatákban vettünk részt. Rendkívül fájdalmas, hogy most nem vagyunk részesei ennek a szórakoztató csatározásnak, ráadásul elég nagy a lemaradásunk 

– sajnálkozott a Mercedes csapatfőnöke, ugyanakkor megígérte, keményen fognak dolgozni a folytatásban. – Addig nem fogunk pihenni, amíg nem térünk vissza az élcsapatok közé. Egyáltalán nem szórakoztató a mostani helyzetünk. Most alázatosságot gyakorolhatunk, és ebből profitálhatunk majd a későbbiekben. Erősebbekké válunk ezáltal.

 

A német gárda problémáinak egyik fő forrása a delfinezés, az autójuk pattog az aszfalton. Ahogy más istállóknál, úgy a Mercedes mérnökeinek is sok fejtörést okoz ez a jelenség.

– Elmondható, hogy nem olyan beállításokkal küldjük pályára az autóinkat, mint szeretnénk – árulta el Wolff. – Nehéz megítélni, hogy a tempónkat tekintve mekkora lenne a lemaradásunk a többiekhez képest, ha az autó alja közelebb lenne az aszfalthoz. Reménykedem benne, hogy kisebb lenne a hátrányunk, bár sok területen vannak hiányosságaink.

Wolff bizakodó, pilótája, a Dzsiddában az ötödik helyen leintett George Russell a száraz tényekre hagyatkozott, amikor a Mercedes lemaradása került szóba:

– Harminc másodperc hátránnyal értem célba a győztes mögött. Ez nagyjából harminc kört jelent a biztonsági autós szakaszt követően, tehát körönként egy másodperccel voltunk lassabbak nála. Ennyi a hátrányunk az időmérőn is – vélekedett a brit pilóta.

 

Borítókép: George Russell a szaúdi versenyhétvége időmérő edzésén (Fotó: MTI/AP/Reuters Pool/Giuseppe Cacace)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.