Csütörtökön írtunk arról , hogy Carlos Sainztól (Ferrari) nemcsak maga a pilóta, hanem még a rivális Red Bull is javulást remél. Talán hatottak a spanyolra Helmut Markónak, a bikák tanácsadójának szavai, és az első ausztráliai szabadedzésen apró részsikert ért el: az idény során először végzett csapattársa előtt. Sainz volt összességében is a leggyorsabb a tréningen, majdnem hat tizedet adott Charles Leclerc-nek (Ferrari). A Red Bull párosa folytatta a sort Sergio Pérez és Max Verstappen sorrendben, míg Lewis Hamiltonnak (Mercedes) a hetedik, George Russellnek (szintén Mercedes) a tizenkettedik hellyel kellett beérnie.
A második edzésen már visszatért minden „a rendes kerékvágásba”, és újra Leclerc-é lett az első hely. Ezúttal valamivel szorosabb volt a verseny a pilóták között, a második Verstappen hátránya 2,5, a harmadik Sainzé közel négy tized volt. Fernando Alonso (Alpine) a negyedik legjobb köridőt autózta, Pérez lett az ötödik. A Mercedes pedig a jelek szerint valóban nem hozott magával semmilyen csodaszert Melbourne-be, mivel az ausztrál idő szerinti délutáni szabadedzésen a délelőttihez képest is gyengébben szerepelt, és egyik autója sem fért be a top 10-be: Russellnek a tizenegyedik, Hamiltonnak a tizenharmadik hely jutott.
A nap vesztese címet mégsem ők, hanem Sebastian Vettel érdemelte ki. A négyszeres világbajnokot az ág is húzza, az idény első két futamát koronavírus-fertőzöttsége miatt hagyta ki. Az évad eleji kollektív tesztek után tehát Ausztráliában ülhetett volna autóba, hogy élesben is kipróbálja az idei konstrukciót, de a pénteki edzések korántsem a tervei szerint alakultak. Az elsőn tizennyolc mért kört tett meg, majd elfüstölt alatta az Aston Martin, így idő előtt fejeződött be számára a tréning. A délelőtti tizenharmadik után délután az utolsó hely jutott neki, nemes egyszerűséggel azért, mert pályára sem hajtott a 34 éves pilóta. A brit istálló ugyanis úgy döntött, hogy kicseréli a német autójában az erőforrást, és a tréning alatt végig ezen munkálkodtak a szerelők. Vettel emiatt pedig csak a televíziós közvetítésen keresztül figyelhette a pályán történteket.
A tapasztalt versenyző ráadásul feltételezhetően egy büntetést is begyűjt. Az első edzés lezárultával robogóra pattant, hogy visszatérjen az Aston Martin garázsába. A feje tetejére tolt sisakkal, a rajongóknak végig integetve hajtott végig a pályán. Vettelnek viszont utóbbira nem volt engedélye, vizsgálatot indítottak ellene. A szabályok szerint a pilóták nem tartózkodhatnak a pályán a tréning végét követő öt percben, kivéve, ha az autójukban ülnek, esetleg egy versenybíró engedélyt ad nekik, hogy gyalog visszamenjenek a bokszba.
Vettel elmondása szerint utóbbi történt, és a pályabíró a séta helyett azt is megengedte neki, hogy robogóra pattanjon.
– Volt egy kis problémám, füstölni kezdett az autó, és elveszítettem az energiát, emiatt meg kellett állítanom az autót. Mindent megtettem, hogy a lehető legkisebbre csökkentsem a kár mértékét, ezért azonnal lehúzódtam – idézte fel az eseményeket Vettel. – A pályabíró igazán segítőkész volt, adott nekem egy imbuszkulcsot, ezután pedig leszedtük a karosszéria egy részét, hogy lehűlhessen a motor. Amikor már úgy tűnt, hogy biztonságban van az autó, megkérdeztem a bírótól, hogy visszamehetek-e a garázsba. Ezután jött egy srác robogóval, és felajánlotta, hogy elvisz. Megkérdeztem, vezethetek-e én, erre odaadta a motort, és megengedte, hogy ezzel hajtsak vissza bokszba. Szerettem volna minél hamarabb visszakapni az autóm, hiszen nem azért jöttem el idáig, hogy robogózzak – tette hozzá.
Borítókép: Sebastian Vettel a pénteki sajtótájékoztatón Melbourne-ben (Fotó: EPA/James Ross)