Charles Leclerc hazudott, hogy védje a Ferrari becsületét?

Így vagy úgy, de a Ferrari tönkretette a saját futamát a vasárnapi Formula–1-es Francia Nagydíjon. Charles Leclerc az első helyről esett ki, és ezzel nagy hátrányba került a bajnoki éllovas Max Verstappen mögött. A monacói versenyző frusztrált, a Ferrari csapatvezetője mégis hurráoptimista.

Magyar Nemzet
2022. 07. 25. 8:34
LECLERC, Charles
Le Castellet, 2022. július 24. Charles Leclerc, a Ferrari monacói versenyzõje, miután a védõfalba ütközött a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Francia Nagydíján a Le Castellet-i Paul Ricard pályán 2022. július 24-én. MTI/EPA/AP pool/Eric Gaillard Fotó: Eric Gaillard
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Rajt-cél győzelemre pályázott Charles Leclerc Franciaországban, és egészen a 18. körig a tervei szerint is alakultak a dolgok. Ám épp akkor, amikor kezdte leszakítani magáról az addig rá tapadó Verstappent, a monacói a tizenegyes kanyarban váratlanul elvesztette a tapadását, a Ferrari megpördült alatta és a gumifalba csapódott.

A kiesés után Leclerc rendkívül dühösen szállt ki az autóból, bekapcsolták a közvetítésbe a rádióját, amelyben azt lehetett hallani, hogy szaporán kapkodta a levegőt, felpaprikázott állapotban volt, és bár rossz volt a vétel, mintha a gázpedált emlegette volna. Aztán egy óriási kiáltással eresztette ki a dühét.

A Ferrarinak már meggyűlt a baja a gázpedállal, az eggyel korábbi versenyen, az ausztriai Red Bull Ringen Leclerc úgy húzta be a győzelmet, hogy beragadt a pedál az autóban. Ha ezúttal is ez történt, az magyarázatot adhatna arra, hogy miért veszítette el a tapadást a kanyar kellős közepén.

Ugyanakkor Leclerc később – már lehiggadva – igyekezett minden gyanút eloszlatni, ami a technikai hibára utalna. Az internet népe azonban kételkedik a szavaiban, a legtöbb fórumon azt találgatják, hogy a monacói csak védte a Ferrari utóbbi években amúgy is megtépázott becsületét, amikor magára vállalta a felelősséget.

Akármi is áll a háttérben, Leclerc a következőket nyilatkozta:

Nem, nem műszaki hiba okozta a bajt, legalábbis egyelőre nincs információm erről. De nem tűnt technikai problémának, ez az én hibám volt. Nyilvánvalóan frusztráló, ami történt, mert a szezon eleje óta azt éreztem, hogy talán pályafutásom legmagasabb szintjén versenyzem, de ebbe nem férnek bele az ilyen hibák.

A monacói megerősítette, hogy semmi gyanúsat nem észlelt az autón a szerencsétlen eset előtt, azt ugyanakkor megjegyezte, hogy az egyensúllyal az egész hétvége alatt küszködtek, és emiatt nehéz volt tiszta köröket teljesíteni.

LECLERC, Charles
Így végezte a Ferrari Franciaországban Fotó: Eric Gaillard

Leclerc nagyszerűen kezdte az évet, az első három futamból kettőt megnyert, egyen második lett, ám a kezdetben gyengélkedő Red Bull magára talált, és a címvédő Verstappen fokozatosan elé került. 

Azzal, hogy a Francia Nagydíjon a Ferrari versenyzője nullázott, a holland pedig nyert, 38 pontról 63-ra nőtt az előnye Leclerc előtt a bajnokság első helyén.

– Azt gondolom, hogy összességében 32 pontot dobtam el a saját hibámból az idényben, és ebből huszonötöt most Franciaországban, ahol győzhettem volna, mert megvolt hozzá a tempónk – vallotta be Leclerc. – Ezen kívül hét pontot veszítettem Imolában, és év végén ezek visszaütnek majd, mert 

ha 32 pont hiányzik majd, akkor tudni fogom, hogy az miattam történt és nem érdemlem meg a világbajnoki címet. Hiszek benne, hogy harcban leszünk a végelszámolásnál, de jelenleg nem néz ki jól a helyzet.

A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto sokkal pozitívabban szemléli a helyzetet.

– Majd a végén meglátjuk, mire lesz elég a teljesítményünk, de most az a legfontosabb, hogy újra jó volt a csomag, amit összeraktunk, úgyhogy nem látom okát annak, miért ne nyerhetnénk meg a hátralévő tíz versenyt – jelentette ki némileg hurráoptimistán Binotto.

– A sebesség szempontjából ez egy jó hétvége volt, az autó bizonyította, hogy versenyképes, amit Carlos Sainz versenye is megmutatott – tette hozzá Binotto.

A tempóval valóban nem volt gond, Leclerc az idényben hetedszer nyerte meg az időmérőt, Sainz pedig büntetés miatt a mezőny végéről rajtolva zárkózott fel az élmezőnyhöz, de inkább az a kérdés, hogy ezeket a ziccereket miért nem használja ki a Ferrari. 

És itt jönnek képbe a sorozatos hibák, legyenek azok műszaki, versenyzői vagy taktikai jellegűek.

Az utóbbiról egyébként Sainz is mesélhetne, akit a Francia Nagydíj hajrájában a harmadik helyről hoztak ki a bokszba, hogy letöltse az öt másodperces büntetését, pedig lendületben volt, és ha hagyják befejezni a futamot, akár ki is autózhatta volna a dobogóhoz szükséges előnyt, így viszont csak ötödik lett.

Borítókép: Charles Leclerc magára vállalta a felelősséget a kiesés miatt Franciaországban (Fotó: MTI/EPA/AP pool/Eric Gaillard)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.