Charles Leclerc hazudott, hogy védje a Ferrari becsületét?
Így vagy úgy, de a Ferrari tönkretette a saját futamát a vasárnapi Formula–1-es Francia Nagydíjon. Charles Leclerc az első helyről esett ki, és ezzel nagy hátrányba került a bajnoki éllovas Max Verstappen mögött. A monacói versenyző frusztrált, a Ferrari csapatvezetője mégis hurráoptimista.
Magyar Nemzet
2022. 07. 25. 8:34
Jobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.
Rajt-cél győzelemre pályázott Charles Leclerc Franciaországban, és egészen a 18. körig a tervei szerint is alakultak a dolgok. Ám épp akkor, amikor kezdte leszakítani magáról az addig rá tapadó Verstappent, a monacói a tizenegyes kanyarban váratlanul elvesztette a tapadását, a Ferrari megpördült alatta és a gumifalba csapódott.
A kiesés után Leclerc rendkívül dühösen szállt ki az autóból, bekapcsolták a közvetítésbe a rádióját, amelyben azt lehetett hallani, hogy szaporán kapkodta a levegőt, felpaprikázott állapotban volt, és bár rossz volt a vétel, mintha a gázpedált emlegette volna. Aztán egy óriási kiáltással eresztette ki a dühét.
A Ferrarinak már meggyűlt a baja a gázpedállal, az eggyel korábbi versenyen, az ausztriai Red Bull Ringen Leclerc úgy húzta be a győzelmet, hogy beragadt a pedál az autóban. Ha ezúttal is ez történt, az magyarázatot adhatna arra, hogy miért veszítette el a tapadást a kanyar kellős közepén.
Ugyanakkor Leclerc később – már lehiggadva – igyekezett minden gyanút eloszlatni, ami a technikai hibára utalna. Az internet népe azonban kételkedik a szavaiban, a legtöbb fórumon azt találgatják, hogy a monacói csak védte a Ferrari utóbbi években amúgy is megtépázott becsületét, amikor magára vállalta a felelősséget.
Akármi is áll a háttérben, Leclerc a következőket nyilatkozta:
Nem, nem műszaki hiba okozta a bajt, legalábbis egyelőre nincs információm erről. De nem tűnt technikai problémának, ez az én hibám volt. Nyilvánvalóan frusztráló, ami történt, mert a szezon eleje óta azt éreztem, hogy talán pályafutásom legmagasabb szintjén versenyzem, de ebbe nem férnek bele az ilyen hibák.
A monacói megerősítette, hogy semmi gyanúsat nem észlelt az autón a szerencsétlen eset előtt, azt ugyanakkor megjegyezte, hogy az egyensúllyal az egész hétvége alatt küszködtek, és emiatt nehéz volt tiszta köröket teljesíteni.
Leclerc nagyszerűen kezdte az évet, az első három futamból kettőt megnyert, egyen második lett, ám a kezdetben gyengélkedő Red Bull magára talált, és a címvédő Verstappen fokozatosan elé került.
Azzal, hogy a Francia Nagydíjon a Ferrari versenyzője nullázott, a holland pedig nyert, 38 pontról 63-ra nőtt az előnye Leclerc előtt a bajnokság első helyén.
– Azt gondolom, hogy összességében 32 pontot dobtam el a saját hibámból az idényben, és ebből huszonötöt most Franciaországban, ahol győzhettem volna, mert megvolt hozzá a tempónk – vallotta be Leclerc. – Ezen kívül hét pontot veszítettem Imolában, és év végén ezek visszaütnek majd, mert
ha 32 pont hiányzik majd, akkor tudni fogom, hogy az miattam történt és nem érdemlem meg a világbajnoki címet. Hiszek benne, hogy harcban leszünk a végelszámolásnál, de jelenleg nem néz ki jól a helyzet.
A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto sokkal pozitívabban szemléli a helyzetet.
– Majd a végén meglátjuk, mire lesz elég a teljesítményünk, de most az a legfontosabb, hogy újra jó volt a csomag, amit összeraktunk, úgyhogy nem látom okát annak, miért ne nyerhetnénk meg a hátralévő tíz versenyt – jelentette ki némileg hurráoptimistán Binotto.
– A sebesség szempontjából ez egy jó hétvége volt, az autó bizonyította, hogy versenyképes, amit Carlos Sainz versenye is megmutatott – tette hozzá Binotto.
A tempóval valóban nem volt gond, Leclerc az idényben hetedszer nyerte meg az időmérőt, Sainz pedig büntetés miatt a mezőny végéről rajtolva zárkózott fel az élmezőnyhöz, de inkább az a kérdés, hogy ezeket a ziccereket miért nem használja ki a Ferrari.
És itt jönnek képbe a sorozatos hibák, legyenek azok műszaki, versenyzői vagy taktikai jellegűek.
Az utóbbiról egyébként Sainz is mesélhetne, akit a Francia Nagydíj hajrájában a harmadik helyről hoztak ki a bokszba, hogy letöltse az öt másodperces büntetését, pedig lendületben volt, és ha hagyják befejezni a futamot, akár ki is autózhatta volna a dobogóhoz szükséges előnyt, így viszont csak ötödik lett.
Borítókép: Charles Leclerc magára vállalta a felelősséget a kiesés miatt Franciaországban (Fotó: MTI/EPA/AP pool/Eric Gaillard)
A Magyar Nemzet közéleti napilap konzervatív, nemzeti alapról, a tényekre építve adja közre a legfontosabb társadalmi, politikai, gazdasági, kulturális és sport témájú információkat.
A Magyar Nemzet közéleti napilap konzervatív, nemzeti alapról, a tényekre építve adja közre a legfontosabb társadalmi, politikai, gazdasági, kulturális és sport témájú információkat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.