A már kétszeres világbajnok holland Max Verstappen csapatától ugyanakkor nem vonnak le ezért visszamenőlegesen pontot. A büntetés része viszont, hogy az istálló az engedélyezettnél tíz százalékkal kevesebb időt fordíthat szélcsatornás fejlesztésre az elkövetkező 12 hónapban.
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) október 10-én jelentette be, hogy a Red Bull – és az Aston Martin – az elmúlt idényben megsértette a költségplafonra vonatkozó szabályt.
Az FIA akkori közleménye szerint a Red Bull eljárási szabályt sértett, illetve kismértékben költekezett túl, míg az Aston Martin esetében csak eljárási szabálysértést állapítottak meg a szakemberek.
Négy hete, a Szingapúri Nagydíj idején jelent meg a sajtóban több helyen, hogy két istálló túllépte a 2021-ben a hivatalosan 145 millió dollárban meghatározott költségvetési plafont.