Max Verstappen (Red Bull) a Brazil Nagydíjon kihúzta a gyufát Sergio Péreznél (Red Bull), mivel az istállóval kötött megegyezés ellenére sem adta vissza a mexikóinak a pozícióját, aki korábban elengedte őt. A kétszeres világbajnok akkor úgy nyilatkozott, megvolt az oka rá, miért nem kedvezett Péreznek, és hozzátette, a szezonzárón természetesen támogatja majd a világbajnoki pontversenyben második helyért vívó csapattársát.
Nos, ez vasárnap Abu-Dzabiban nem történt meg, bár ezt nem lehet csak Verstappen számlájára írni. Pérez két, míg a holland pilóta egy kiállásos taktikán volt, az ezüstért harcoló Charles Leclerc-rel (Ferrari) egyetemben. A harmadik helyezett Pérez az utolsó pillanatokig üldözte a riválisát, de csak 1,3 másodpercre tudta megközelíteni. A nagydíj utáni sajtótájékoztatón felvetették Verstappennek, hogy Leclerc feltartásával hozzájárulhatott volna Pérez előrelépéséhez, de a futamgyőztes elmondása szerint a Red Bull ezt sosem kérte tőle, emellett pedig nem lett volna tisztességes húzás.
– Persze, feltarthatod a másikat, de az aligha nevezhető fair versenyzésnek. Nem hiszem, hogy ez lenne a legszebb módja egy idény befejezésének – elmélkedett a idényben tizenötször diadalmaskodó pilóta, aki abban reménykedett, Pérez egyébként is eléri a célját. – Úgy nézett ki, hogy Checo (Pérez beceneve – a szerk.) elég gyors volt, hogy utolérje, és meg is előzze Charles-t, de aztán elég sok időt veszített Pierre (Gasly) és Alex (Albon) lekörözésekor, akik egymással harcoltak. Tudom, mi történt, mert a kivetítőkön követtem az eseményeket.
Verstappen hozzátette, szerinte Péreznek a futam második szakaszában kellett volna jobban rákapcsolnia. A mexikói is egyetért ezzel a véleménnyel.
– Azt hittük, hogy a gumijaink gyorsabban fognak kopni, ezért visszavettünk kicsit a tempóból. Rá kellett volna lépnünk a gázra, valószínűleg két másodpercet elveszítettünk ott – ismerte el a mexikói, aki úgy véli, az sem vált a javára, hogy hat körrel előbb cserélt kereket, mint Leclerc. – Ma Charles és a Ferrari fantasztikusan teljesített. Jól gazdálkodtak a gumikkal, e tekintetben jobbak voltak nálunk. Én főleg az első etapban küszködtem az abroncsaimmal, így variálni kellett a taktikámat. A második etapban Max mögött voltam, aki egykiállásos taktikán volt, míg én kettőn. Mögötte voltam, ezért sem tudtam annyira nyomni, mint szerettem volna. De összességében mindent megtettünk, ez a legfontosabb.