Charles Leclerc-nek álomszerűen kezdődött a hétvégéje Austinban. A Formula–1-es Ferrari-istálló pilótája olyasmire volt képes az időmérőn, amire idén csak kevesen: legyőzte Max Verstappent (Red Bull), és övé lett a pole pozíció. Az Egyesült Államok Nagydíján viszont gyorsan elszálltak a győzelmi esélyei. Lando Norris (McLaren) rögtön a rajt után elment mellette, majd szép sorban Lewis Hamilton (Mercedes) és Verstappen is, így a 11. körre az első helyet a negyedikre váltotta. A Ferrari versenytempója sem volt jó, ráadásul az istálló egykiállásos taktikája sem vált be, így Leclerc csak hatodikként látta meg a kockás zászlót.
– A verseny elejétől azt gondoltuk, hogy az egy- és kétkiállásos taktika között nincs nagy különbség. Tizenkét-tizenhárom kör elteltével az adatok alapján én is arra következtettem, hogy jó lenne az egykiállásos taktika, a gumikopás miatt nem vesztettem túl sok időt. A számokat látva a megfelelő döntést hoztuk meg, de sajnos most már egyértelmű, hogy mellélőttünk a stratégiával. Valamilyen oknál fogva az adatok nem voltak helyesek, legalábbis a taktika nagyon nem vált be – sajnálkozott Leclerc.
A futam közben a monacói versenyző azt is sérelmezte, hogy a rádión arra kérték, engedje el a csapattársát, Carlos Sainzt. A leintés után már racionálisan értékelt.
– Már a nagydíj során megértettem, hogy Checo (Sergio Pérez – a szerk.) egyre közeledett Carloshoz, ezért szerették volna, hogy elengedjem. Természetesen azt nem engedhettük meg magunknak, hogy a két pilóta összecsapjon. Szóval amint megértettem, hogy miért kérték ezt tőlem, aztán már csak a saját versenyemmel foglalkoztam – folytatta.
Leclerc fájdalomcsillapítókon élt
Leclerc nemcsak az autója tempója és a taktika miatt szenvedett, hanem a foga miatt is. Fájdalomcsillapítókkal tömte magát, hogy kibírja a hétvégét.
– Valamilyen fertőzésről volt szó, azt hiszem, hogy az egyik bölcsességfogammal volt baj. Csütörtökön és pénteken nagyon fájt, vasárnapra már jobb lett a helyzet. Csütörtök óta sok fájdalomcsillapítót vettem be. A futam alatt nagyjából rendben voltam, ezt vélhetően a rajt előtt bevett fájdalomcsillapítóknak köszönhetem. A fájdalom így nem befolyásolta a versenyem.
A döntéshozók viszont igen, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) ugyanis a leintést követően vizsgálatot indított a Mercedes és a Ferrari ellen, majd kizárta Hamiltont és Leclerc-t az autója padlólemezének túlzott kopása miatt. A britek hétszeres bajnoka a második, a monacói pilóta a hatodik helyet és az ezzel járó pontokat bukta el emiatt.
Hamilton érthetően csalódott volt a kizárás miatt, bár a Mercedes teljesítménye vigaszt nyújtott neki. A két pilóta végül együtt is üzent, egy közös fotóval fejezték ki, hogy a történtek miatt mennyire elromlott a kedvük:
Borítókép: Lewis Hamilton (balra) és Charles Leclerc Austinban (Fotó: AFP/NurPhoto/Gongora)