Makaó méltán a világ egyik legveszélyesebb pályája, csúszással kezdődött Michelisz Norberték versenye, mert az azt megelőző betétfutamban baleset történt. A szűk, falakkal övezett utcai pályán precízen kell vezetni, és igen nehéz előzni, így a bajnoki címért harcoló Michelisz kulcsfontosságú győzelmet aratott az időmérőn pénteken. Az pedig csak a hab volt a tortán, hogy a csapattársa, Mikel Azcona jött be a második helyre, mert így potencionális hátvédet kaphatott volna az első futamra.
Csakhogy az időmérő nem ért véget annak leintésével: Azcona utólag büntetést kapott, visszasorolták az ötödik helyre a rajtrácson, mivel belekontárkodott Rob Huff utolsó gyors körébe a kvalifikáción, feltartotta Michelisz egyik legnagyobb vetélytársát.
– Ha azt gondolnám, hogy szándékos volt Azcona húzása, azonnal elhagynám a bajnokságot, húsz éve vagyok itt a mezőnyben, és ha azt hinném, hogy ez tudatos volt, akkor… Nem is tudom… – méltatlankodott Huff, amikor a Hyundai spanyoljának, a tavalyi bajnoknak a húzásáról kérdezték. –
Ugyanakkor Mikel tapasztalt versenyző, ő egy bajnok. Mindössze tizenkét autó volt a szezon egyik leghosszabb pályáján. Ha levezető körön van, csak bele kellene néznie a tükörbe. Ez nem űrtudomány, mégsem tette meg. A büntetésnek nincs nagy jelentősége, végül is mondhatjuk, hogy jó munkát végzett. Lehet, hogy naiv vagyok, de szeretném hinni, hogy nem szándékos volt. Mert ha mégis az lenne, akkor az undorító.
Michelisz hátvéd nélkül is remekül versenyzett
Azcona büntetése miatt a pole pozícióból rajtoló bajnoki éllovas Michelisz mellől a hat pont mínusszal második helyezett Yann Ehrlacher indult a második rajtkockából, a tizenegy pontos hátránnyal bajnoki harmadik Huff pedig a negyedik helyről vághatott neki az első versenynek.
Michelisz jól kapta el a rajtot, nem forgott veszélyben az első helye, mellette Ehrlacher viszont beragadt, és visszaesett. A bajnoki küzdelemben már nem érintett hondás Néstor Girolami jött fel másodiknak, őt Huff és Azcona követte a harmadik-negyedik helyen.
Makóban tényleg nehéz előzni, nem is változott az első négy sorrendje a leintésig, így ami számunkra a legfontosabb, Michelisz végül sima rajt-cél győzelmet aratott. Azcona az ötödik és a hetedik körben ugyanott kísérelte meg Huff megelőzését, mindkétszer feljött mellé, de nem tudta kifékezni, a brit mindkét akciót kivédekezte. Ehrlacher csak a hatodik helyen ért célba.
Michelisz a negyedik futamgyőzelmét aratta az idényben, amivel magabiztosan várhatja a magyar idő szerint vasárnap hajnalban esedékes utolsó futamot az idényben, hiszen tovább növelte az előnyét a bajnokság élén.
A bajnokság állása az utolsó verseny előtt:
1. Michelisz Norbert (magyar, Hyundai) 428 pont
2. Rob Huff (brit, Audi) 410
3. Yann Ehrlacher (francia, Link&Co) 408
4. Mikel Azcona (spanyol, Hyundai) 331
5. Nestor Girolami (argentin, Honda) 330
6. Frederic Vervisch (belga, Audi) 313
7. Thed Björk (svéd, Link&Co) 300
8. Santiago Urrutia (uruguayi, Link&Co) 170
Az utolsó verseny fordított rajtrácsos lesz, tehát Michelisz a tizedik helyről rajtol majd, ugyanakkor már csak maximum 30 pont szerezhető, ami azt jelenti, hogy a húszpontos hátrányban lévő Ehrlacher esélyei igencsak lecsökkentek. A Makaó királyának nevezett, az itt már tíz győzelmet számláló Huff is 18 pontra került az éllovas magyartól.
– Fantasztikus érzés ez a győzelem, köszönöm a csapatnak – nyilatkozta Michelisz, aki figyelmeztetett. – Vasárnap új nap kezdődik, a tizedik helyről rajtolok, ezen a pályán a sűrűjében bármi megtörténhet, nincs még vége.
Mindenesetre azt kijelenthetjük, hogy Michelisz már közel jár ahhoz, hogy 2019 után újra bajnok legyen a világ vezető túraautó-bajnokságában, hiszen gyakorlatilag egy nyolcadik vagy kilencedik hely már elég lenne neki a sikerhez a második futamon, akkor is, ha Huff vagy Ehrlacher lenne a győztes.
TCR World Tour, Makaó, szezonzáróMásodik futam: vasárnap 3.35 A versenyt a TCR TV YouTube-csatorna élőben közvetíti. |
Borítókép: Michelisz Norbert már csak egy futamra van attól, hogy újra bajnok legyen (Fotó: Sebastiaan Rozendaal)