Makaó méltán a világ egyik legveszélyesebb pályája, csúszással kezdődött Michelisz Norberték versenye, mert az azt megelőző betétfutamban baleset történt. A szűk, falakkal övezett utcai pályán precízen kell vezetni, és igen nehéz előzni, így a bajnoki címért harcoló Michelisz kulcsfontosságú győzelmet aratott az időmérőn pénteken. Az pedig csak a hab volt a tortán, hogy a csapattársa, Mikel Azcona jött be a második helyre, mert így potencionális hátvédet kaphatott volna az első futamra.

Csakhogy az időmérő nem ért véget annak leintésével: Azcona utólag büntetést kapott, visszasorolták az ötödik helyre a rajtrácson, mivel belekontárkodott Rob Huff utolsó gyors körébe a kvalifikáción, feltartotta Michelisz egyik legnagyobb vetélytársát.
– Ha azt gondolnám, hogy szándékos volt Azcona húzása, azonnal elhagynám a bajnokságot, húsz éve vagyok itt a mezőnyben, és ha azt hinném, hogy ez tudatos volt, akkor… Nem is tudom… – méltatlankodott Huff, amikor a Hyundai spanyoljának, a tavalyi bajnoknak a húzásáról kérdezték. –
Ugyanakkor Mikel tapasztalt versenyző, ő egy bajnok. Mindössze tizenkét autó volt a szezon egyik leghosszabb pályáján. Ha levezető körön van, csak bele kellene néznie a tükörbe. Ez nem űrtudomány, mégsem tette meg. A büntetésnek nincs nagy jelentősége, végül is mondhatjuk, hogy jó munkát végzett. Lehet, hogy naiv vagyok, de szeretném hinni, hogy nem szándékos volt. Mert ha mégis az lenne, akkor az undorító.
Michelisz hátvéd nélkül is remekül versenyzett
Azcona büntetése miatt a pole pozícióból rajtoló bajnoki éllovas Michelisz mellől a hat pont mínusszal második helyezett Yann Ehrlacher indult a második rajtkockából, a tizenegy pontos hátránnyal bajnoki harmadik Huff pedig a negyedik helyről vághatott neki az első versenynek.
Michelisz jól kapta el a rajtot, nem forgott veszélyben az első helye, mellette Ehrlacher viszont beragadt, és visszaesett. A bajnoki küzdelemben már nem érintett hondás Néstor Girolami jött fel másodiknak, őt Huff és Azcona követte a harmadik-negyedik helyen.