A márciusi felkészülési mérkőzések előtt mutatták be a német válogatott Európa-bajnokságra készült mezeit. A hazai fehér szerelés nem tartogatott sok meglepetést, a vendég viszont rózsaszín és lila színekben pompázik, ami rengeteg szurkoló szemét szúrta, mondván, ez nem férfiakhoz, világbajnokokhoz illő szerelés. A németek a játékosok segítségével válaszoltak a kritikákra:
A drukkerek által gyakran Barbie-meznek csúfolt ruházatot azóta felavatták, a Hollandia (2-1) és a Görögország (2-1) elleni találkozókon is ezt viselték a Nationalelf tagjai, és természetesen az Európa-bajnokságra is magukkal hozták. A csoportmeccsek közül kettőre, a Skócia elleni nyitómérkőzésre (június 14.) és a Svájc elleni összecsapásra (június 23.) a hazai, azaz a fehér mezt választották, Magyarország ellen (június 19.) viszont a rózsaszín kerül elő.
A rózsaszín öltözéket nemcsak a szurkolók kritizálták, az amerikai The Athletic minden idők harmadik legrondább Európa-bajnoki mezének választotta.
Az Adidasnak viszont bejött a merész húzás. Az internetes boltjukban elkapkodták a férfiaknak szánt, megosztó rózsaszín mezeket.