Hibázott Verstappennel a Red Bull? Reagált a világbajnok

Ahogy azt megjósolták, káoszt okozott az eső a Formula–1-es Ausztrál Nagydíjon. Arra is számítani lehetett, hogy McLaren hátát nézi majd a mezőny, de a futamgyőztes Lando Norrisnak a leintés előtti körökben váratlan kihívója akadt a lassúnak tartott Red Bullt vezető Max Verstappen személyében, aki más taktikával talán még nyerhetett is volna vasárnap.

2025. 03. 16. 12:34
A Formula–1-es Ausztrál Nagydíj dobogója Verstappennel, Norrisszal és Russell-lel Fotó: AFP/Saeed KHAN
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az eső nem egyszer okozott már kavarodást egy-egy Formula–1-es hétvégén. Volt, hogy teljesen lefújtak egy-egy futamot, esetleg elhalasztották a rajtot, amíg kicsit rendeződik a helyzet. Utóbbi megoldásra lehetett számítani a 2025-ös idénynyitó verseny, az Ausztrál Nagydíj esetében is, ugyanis az előrejelzések alapján a rajt idején lett volna a legintenzívebb az eső. Nem teljesen így alakult a helyzet, bár az F2-es főfutamot még törölték, a „nagyok” versenyére már elállt az eső, csak éppen vizes pályán rugaszkodott neki a mezőny, és ez problémákat okozott.

Megint káoszt okozott a Formula–1-ben az eső

Már a felvezető kör idején is történt baleset, az egyik újonc, Isack Hadjar (Racing Bulls) autót tört, majd az elcsúsztatott rajt utáni első körben egy másik zöldfülű, Jack Doohan (Alpine) és a tapasztalt Carlos Sainz (Williams) követte a példáját, ami hosszú biztonsági autós időszakot eredményezett.

A várakozásoknak megfelelően a McLaren ugyanott kezdte meg az évet, ahol az előzőt abbahagyta, tehát az élen. Lando Norris és Oscar Piastri foglalta el az első sort, de mögöttük azért ott ólálkodott Max Verstappen is, aki előzetesen kizártnak tartotta, hogy a Red Bull versenyben legyen a győzelemért. Tévedett, a célba éréskor szűk kilenc tized választotta őt el a pályafutása során ötödször a dobogó legfelső fokán pezsgőző Norristól.

Verstappen rajtja:

Ebben persze a körülmények is közrejátszottak. Verstappen általában lubickol a vizes pályákon. Most a rajt után megelőzte Piastrit, aki később a holland hibáját kihasználva visszavette tőle a második helyet. A Fernando Alonso (Aston Martin) balesete utáni biztonsági autós szakaszban nullázódott Verstappen hátránya a McLarenekkel szemben, Piastri pedig aztán kicsúszott, még annak is örülhetett, hogy egyáltalán folytatni tudta a versenyt, még ha a mezőny végén is.

Egy a számtalan baleset közül, Fernando Alonsóé:

Norris és Verstappen ismét egymásra talált

Verstappen így megörökölte a második helyet, és a harmadik biztonsági autós időszak után már csak öt kör volt hátra Ausztrál Nagydíjból. A címvédő Norris nyakában loholt, aki innen már nem engedte ki a kezéből a győzelmet.

– Stresszes volt az utolsó két kör, hibáztam is, Max pedig nagyon gyors volt, de végül jó döntéseket hoztam – örvendezett Norris. – Nagyszerű így kezdeni az idényt. Tavaly sokat hibáztunk, tanultunk ezekből. Köszönöm a csapatnak ezt a kiváló autót.

Verstappen közel járt Norrishoz, de megelőzni nem tudta a brit pilótát
Verstappen közel járt Norrishoz, de megelőzni nem tudta a brit pilótát Fotó: AFP/Saeed Khan

Verstappen talán jobban szerepelt a várakozásoknál, de ő már csak azért is örült a második helyének, mert tavaly az élről rajtolva mindössze három kört tett meg Melbourne-ben, mielőtt fékhiba miatt fel kellett volna adnia a futamot.

– Nehéz verseny volt, ugyanakkor élvezetes is. Az utolsó körökben közel kerültem Landóhoz, de nem könnyű itt előzni. Ez egy elfogadható idénykezdet, örülök, hogy ennyi pontot szereztem itt, tizennyolc ponttal többet, mint tavaly ezen a pályán – fogalmazott a leintés után a négyszeres világbajnok, akinél tehát félig tele a pohár. Még annak ellenére is, hogy ha a futam hajrájában egy korábbi kerékcserével talán az első helyet is megcsíphette volna. 

Miután esni kezdett, a McLarennél megijedtek, kereket cseréltek, míg én a pályán maradtam. Először ez még jó döntésnek tűnt, de mivel még esett, nekem is ki kellett mennem a bokszba. Szerintem akkor is a második lettem volna, ha korábban cserélek. Megérte kockáztatni 

– tette hozzá.

A Mercedes a dobogón

A Mercedes még Verstappennél is többet javult a tavalyi melbourne-i teljesítményéhez képest. George Russell akkor motorhiba miatt, az akkor még az Ezüstnyilakat erősítő, ma már ferraris Lewis Hamilton baleset következtében esett ki. Előbbi ezúttal harmadik lett, és újonc csapattársa, Andrea Kimi Antonelli pedig a 16. helyről rajtolva a negyedik helyre hozta be az autót. Az olasz pilóta átmenetileg elveszítette ezt a pozíciót, veszélyes kiengedés miatt öt másodperces büntetést kapott, amelyet aztán töröltek. Antonelli a remek bemutatkozásával kiérdemelte csapattársa dicséretét, aki elégedetten értékelt.

– A harmadik hellyel nagyszerű futamot zártunk. Bíztam benne, hogy hibázni fognak még előttem, de ez nem történt meg, így nem volt esélyem megelőzni őket. Bár nehéz volt ilyen körülmények között versenyezni, és volt már jobb hétvégénk is, a dobogós helynek nagyon örülök. Meglátjuk, hogy mire leszünk képesek Kínában, de a McLaren rendkívül gyorsnak tűnik – tekintett előre Russell a jövő heti futamra.

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.