Újra egy Schumacheren a világ szeme, de most Micken

Nyolc év után ma újra megjelenik a Schumacher név egy Formula–1-es nagydíjhétvégén az eredményjelzőkön, a legendás, hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia, a 21 éves Mick az Eifel Nagydíj első szabadedzésén az egyik Alfa Romeót vezeti. Sajtóhírek szerint pedig bejelentik, hogy a 2021-es évadban Kimi Räikkönen és ő alkotja az Alfa pilótakettősét.

2020. 10. 09. 9:30
null
Mick Schumacher itt még az üléspróbán Forrás: Facebook/Mick Schumacher
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Még szeptember végén értesülhettünk arról, hogy a Ferrari utánpótlásprogramjának mindhárom Formula–2-es reménysége hamarosan lehetőséget kap a Formula–1-es szabadedzéseken. Egészen pontosan a nürburgringi Eifel Nagydíj első napján Mick Schumacher az Alfa Romeónál, a brit Callum Ilott a Haasnál, az orosz Robert Shwartzman pedig majd a szezonzáró abu-dzabi hétvégén debütálhat, utóbbi esetében még nem tudni, hogy a Ferrari melyik partnerénél. S aki a hírt hallva azt gondolta, hogy a kis Schumi esetében ez nem több puszta marketingfogásnál, az bizony tévúton jár. A Formula–1 előszobájának számító F2-es bajnokságot ugyanis éppen Mick Schumacher vezeti 191 ponttal és elég jelentős előnnyel; mögötte a második Ilottnak 169, a harmadik japán Cunoda Jukinak 147 pontja van. Kétségtelen, hogy a 21 éves német fiúnak a neve miatt olyan ajtók is megnyílnak, amilyenek másoknak nem, könnyebben találhat szponzorokat, a pályán azonban neki kell bizonyítania, és ezt meg is teszi. A Formula–2-es bajnokságban idén nyert két futamot, kétszer volt második és ötször harmadik olyan mezőnyben, amelyben jóval kiegyenlítettebbek az esélyek, mint az F1-ben, és ahonnan persze mindenki az autósport csúcskategóriájába szeretne betörni.

Mick Schumacher itt még az üléspróbán
Fotó: Facebook/Mick Schumacher

Egyáltalán nem példa nélküli, hogy az apa után a fiú is eljut a Formula–1-be; mi több, a világbajnok Graham Hillnek és Keke Rosbergnek a fia, Damon Hill, illetve Nico Rosberg is tudott vb-t nyerni. Mick Schumachernek persze előbb az F1-ben kellene pilótaülést kapnia, ám ez már jövőre megvalósulhat, sajtóhírek szerint pedig ma megtörténhet a hivatalos bejelentés is. Ha minden igaz, az Alfa Romeo ugyanis nemcsak az Eifel Nagydíj szabadedzésén számítana rá, hanem jövőre a teljes idényben, így ő lesz Kimi Räikkönen csapattársa. A 2007-es világbajnok finn legutóbb az Orosz Nagydíjon a 322. F1-es futamán indult, amivel beállította Rubens Barrichello rekordját, vasárnap már egyedül lehet csúcstartó. A kis Schumacher rengeteget tanulhatna a jövő szombaton 41. születésnapját ünneplő Räikkönentől, az Alfa Romeo pedig könnyű szívvel megválhat Antonio Giovinazzitól, a 26 éves olasz nem alkotott maradandót. Mivel az Alfának a Ferrari szállítja a motorokat, a csapat egyik pilótáját megválaszthatja, ami leegyszerűsíti a helyzetet. Mick Schumacher számára nem mellékesen megnyílna az út a Ferrari felé is, ne feledjük, a monacói Charles Leclerc is ezen az úton került a maranellóiakhoz.

Tavaly év végén még kérdéses volt, hogy a hétszeres világbajnok fia megszerzi-e a Formula–1-es szuperlicenchez szükséges pontokat, de az F2-es bajnokság állása alapján ez az akadály már elhárult előle. Milyen a sors, csütörtökön volt napra pontosan húsz éve, hogy megnyerte a Japán Nagydíjat, és az első vb-címét szerezte a Ferrarival. A 2013. december végi síbalesete óta azonban gyakorlatilag semmit, jót pláne nem hallunk felőle, a rehabilitációja a külvilág kizárásával zajlik; a neve árnyékában a fiának ezzel is együtt kell élnie.

– A Formula–2-ből a Formula–1-be való átszállásom lesz életem eddigi legnagyobb lépése, főleg ha a köridőket nézzük, hiszen a két sorozat között tíz másodpercnél is nagyobb a különbség. Ennyien még soha nem figyeltek rám, a lehető legtöbbet akarom emiatt kihozni magamból – nyilatkozta Mick Schumacher, aki áprilisban egy tesztelésen már vezette az Alfa Romeót, a Toszkán Nagydíj előtt pedig azzal a Ferrarival körözött, amelyet édesapja 2004-ben vezetett. Szóval nem csöppen ismeretlen világba, és ha valakinek, akkor neki minden ott van a génjeiben.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.