Mint mondta, minden járművön, így repülőn is elfordulhatnak olyan cselekmények, amelyek felszámolására a TEK munkatársainak képességgel kell rendelkeznie, de eddig nem volt módjuk gyakorlatozni, csak modellezni tudták a szituációkat. Hangsúlyozta, a legnehezebben megoldható feladat, amikor az elkövetők túszokat ejtenek repülőgépen, de a renitens utasok megfékezése is a központ feladatai közé tartozik.A sajtótájékoztatón kiosztott háttéranyag szerint a 737-300-as Boeingot az amerikai tulajdonostól térítésmentesen szerezték be hajtómű és minden tartozék nélkül, a kiképzéshez szükséges berendezéseket mintegy hárommillió forintért vásárolta meg a TEK.
A repülőtérről péntekre virradóra az Üllői úton és a Hungária körúton keresztül vitte a repülőt egy túlméretes rakományokat szállító cég a X. kerületi Zách utcába. A Boeingról korábban már levágták a függőleges és vízszintes vezérsíkokat, valamint a szárnyakat is. A gép 33 méter hosszú, 23 tonnás sárkányrészét, valamint egyéb tartozékait két teherautóval szállították, majd a TEK központjában visszaszerelik rá a szárnyakat és vezérsíkokat.
Az Airportal.hu légi közlekedési szakportál csütörtök reggel számolt be arról, hogy az Üllő úton és a Hungária körúton keresztül elszállítják Ferihegyről a 2009 szeptemberében csődbe ment fapados légitársaság, a Sky Europe utasszállító gépét. Az OM-CLB lajstromjelű 737-es Boeingot 1988-ban gyártották, az amerikai United Airlines üzemeltette 2008-ig, a Sky Europe-hoz 2009 májusában került. Néhány hónap múlva a cég csődbe ment, a gép Budapestre repült, főbb műszereit kiszerelték és eladták.