Ritka látványban lehetett részük a budapesti autósoknak éjszaka + Képek

Kiképzési célokra használja a Terrorelhárítási Központ (TEK) azt a Boeing 737-300-as típusú leselejtezett repülőgépet, amelyet csütörtök éjjel szállítottak át közúton a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről a szervezet Zách utcai központjába – közölte Hajdu János, a TEK főigazgatója csütörtökön a repülőtéren tartott sajtótájékoztatóján.

NT
2012. 05. 04. 7:21
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mint mondta, minden járművön, így repülőn is elfordulhatnak olyan cselekmények, amelyek felszámolására a TEK munkatársainak képességgel kell rendelkeznie, de eddig nem volt módjuk gyakorlatozni, csak modellezni tudták a szituációkat. Hangsúlyozta, a legnehezebben megoldható feladat, amikor az elkövetők túszokat ejtenek repülőgépen, de a renitens utasok megfékezése is a központ feladatai közé tartozik.A sajtótájékoztatón kiosztott háttéranyag szerint a 737-300-as Boeingot az amerikai tulajdonostól térítésmentesen szerezték be hajtómű és minden tartozék nélkül, a kiképzéshez szükséges berendezéseket mintegy hárommillió forintért vásárolta meg a TEK.

A repülőtérről péntekre virradóra az Üllői úton és a Hungária körúton keresztül vitte a repülőt egy túlméretes rakományokat szállító cég a X. kerületi Zách utcába. A Boeingról korábban már levágták a függőleges és vízszintes vezérsíkokat, valamint a szárnyakat is. A gép 33 méter hosszú, 23 tonnás sárkányrészét, valamint egyéb tartozékait két teherautóval szállították, majd a TEK központjában visszaszerelik rá a szárnyakat és vezérsíkokat.

Az Airportal.hu légi közlekedési szakportál csütörtök reggel számolt be arról, hogy az Üllő úton és a Hungária körúton keresztül elszállítják Ferihegyről a 2009 szeptemberében csődbe ment fapados légitársaság, a Sky Europe utasszállító gépét. Az OM-CLB lajstromjelű 737-es Boeingot 1988-ban gyártották, az amerikai United Airlines üzemeltette 2008-ig, a Sky Europe-hoz 2009 májusában került. Néhány hónap múlva a cég csődbe ment, a gép Budapestre repült, főbb műszereit kiszerelték és eladták.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.