Évi 204 milliárd eurót is megtakaríthatnánk

Elkészült a friss uniós fogyasztói eredménytábla, amelynek eredményeit kedden ismertették Brüsszelben.

BL
2012. 05. 29. 18:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Európai Bizottság kezelésében készített mutató a fogyasztóknak a hatóságokba, kiskereskedőkbe és fogyasztói szervezetekbe vetett, valamint a termékek biztonságossága iránti bizalma, a vitarendezések hatékonysága és a panaszok kezelésével való elégedettség alapján méri az egyes tagországok teljesítményét.

A felmérésből kiderül, hogy Magyarország az uniós átlaghoz közeli mutatókkal rendelkezik, és tavaly valamelyest javult a teljesítménye a vizsgált területeken. A legjobb feltételek továbbra is a nyugat- és észak-európai országokban várják a fogyasztókat. A témáért felelős biztos, John Dalli arra hívta fel a figyelmet, hogy a jogaikat ismerő fogyasztók segíthetnek teljes mértékben kiaknázni az uniós egységes belső piacban rejlő potenciált, lendületet adva az innovációnak és a növekedésnek is.

A felmérés kulcsmegállapításai közé tartozik, hogy a fogyasztók „aggasztóan kevés ismerettel rendelkeznek jogaikról” (csak a válaszadók töredéke tudott helyesen felelni egyes ilyen típusú kérdésekre), továbbá az is, hogy a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok nem szűntek meg.

A jelentésből az is kiderül, hogy a fogyasztók saját országukhoz képest továbbra sem tudnak egyszerűen vásárolni más uniós tagállamban, ami azt jelenti, hogy kisebb választékból válogathatnak, és kevesebb a lehetőségük a költségek megtakarítására, holott összesen évi akár 204 milliárd eurót is megtakaríthatnának a határokon átnyúló vásárlásnak köszönhetően.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.