Intézményi reformokat terveznek a Belügyben

Nem a személyi állomány lecserélésével kívánja megvalósítani az államigazgatási rendszerben tervezett átalakításokat Tóth Zoltán – derült ki a Belügyminisztérium új helyettes államtitkárának keddi sajtótájékoztatóján.

2002. 06. 04. 10:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Lamperth Mónika belügyminisztert idézve Tóth kiemelte: a Belügyminisztérium közigazgatási, önkormányzati és rendészeti minisztérium. A rendőrséget így nem a minisztérium, hanem az ORFK kapitánya vezeti – jelentette ki újságírói kérdésre válaszolva, míg az általa koordinálandó feladatok között 2006-ra új képviseleti és közigazgatási adminisztratív rendszer kialakítását jelölte meg.

Tóth aláhúzta: ''nem lát olyat, akit ki kellene rúgni'' a Belügy állományából, a magyar nemzeti kincsnek számító humán erőforrással nem így kell gazdálkodni. Mindemellett ''más irányba megy'' a belügy: fontosnak tartja, hogy Magyarország részévé válhassék az uniót alkotó közösségnek, s ez az intézményrendszer további átalakítását teszi szükségessé.

A regionális intézményrendszer kialakítása azért is szükséges, hogy a közigazgatás alkalmassá váljék az EU képviseleti rendszerének átvételére. Tóth az elérendő célok közé sorolta, hogy 2006-ra létrejöjjön a regionális önkormányzat. Nélkülözhetetlennek látja az új államigazgatási eljárási törvény kialakítását is, melyet a ciklus végére szeretnének megalkotni. Az államtitkár példaként említette, hogy egy építkezési engedély kérelmezése esetén jelenleg átláthatatlanok a kitöltendő nyomtatványok, a kérelmező ügye követhetetlenné válik a hivatali útvesztőkben. Mindez szükségessé teszi az átlátható igazgatási folyamatok megszervezését.

Tóth síkra szállt a közérdekű adatok nyilvánossága mellett. A jelenlegi struktúrában a minisztériumok is csak nehézkesen, nagy papírmunkával képesek összegyűjteni a szükséges adatokat, e területen az új államtitkár többek közt az automatizálást szorgalmazta, például a statisztikák elkészítésekor.

Az előző kormányok, tehát az Obán- és a Horn-kormány is elkövette azt a hibát, hogy nem különített el megfelelő összeget a költségvetésben az önkormányzati választásokra – hangoztatta Tóth, abnormálisnak nevezve ezt a gyakorlatot. Mindemellett méltatta az előző kormány munkáját is, szerinte az okmányirodák megvalósítása a magyar közigazgatás történelmi tette volt.

A rendészeti feladatok kibővítése szükséges az önkormányzatok esetében, nem lenne rendőri feladat az engedély nélküli építkezések, vagy a parkoló autók ügye &#150 ám e lépést csak akkor érdemes megtenni, ha a költségvetés képes hozzárendelni a megfelelő összeget – jelentette ki egy kérdésre válaszolva Tóth Zoltán.




Tóth Zoltán 1952-ben született, 1977-ben végzett az ELTE jogi karán. Ugyanebben az esztendőben Bihari Mihállyal együtt részt vett az Emberi Jogok Magyarországon című, rövid idő múlva bezúzott jelentés elkészítésében, s a kormány képviselője volt a Nemzeti Kerekasztal tárgyalásain 1989-ben. Részt vett a népességnyilvántartási rendszer, több adatnyilvántartási rendszer és a személyes adatokról szóló törvény megalkotásában. Az Országos Választási Iroda irodavezetőjeként részt vett a legutóbbi választások lebonyolításában.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.