Borsik János, a Mozdonyvezetők Szakszervezetének ügyvezető alelnöke úgy értékelte, hogy a sztrájk „átütő erejű és egységes” volt. A sztrájktörők száma elenyésző volt a mintegy 600-700 járathoz képest. A MÁV információi szerint a budapesti térségben mintegy 16 vonat közlekedett a sztrájk ideje alatt, mert néhány mozdonyvezető felvette a munkát hat óra után.
Borsik elmondta: az utazóközönség megértő volt a sztrájkkal kapcsolatban. Információjuk szerint sehol nem volt incidens a munkabeszüntetés miatt. Megjegyezte: első esetben fordult elő a mozdonyvezetői sztrájkok történetében, hogy a GySEV mozdonyvezetői is részt vettek a munkabeszüntetésben.
A MÁV közlése szerint a forgalomirányítók úgy szervezik meg a sztrájk befejezése után a vonatközlekedést – főként az elővárosi forgalomban –, hogy elsősorban a nyolc órához legközelebbi vonatokat indítják el. A nagyobb késések és torlódások elkerülése érdekében lesznek olyan vonatok, amelyek kimaradnak a menetrendből vagy összevontan közlekednek.
A vasúttársaság információja szerint a munkabeszüntetés mintegy hatszáz vonatot érintett, az összes járat közel 20 százalékát. Ez idő alatt a személyszállító vonatok az állomásokon várakoztak, a fűtést, a világítást, az utastájékoztatást és utasbiztonságot biztosította a MÁV.
A menetrend helyreállításáig még késésekre, járatkimaradásokra, útvonal-rövidülésekre kell számítani.
(mti)

Nem nyilatkozik a Katona arról, hogy ad-e újabb árkedvezményt a DK-nak
Már Gyurcsány Ferenc pártjának internetes tévéjében is bírálták, hogy párttagságival olcsóbb volt a színházjegy.