Megújult a BMW zászlóshajója

Nagy Károly
2001. 07. 26. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A BMW hivatalosan ősszel mutatja majd be a 7-es sorozat utódját, de az előzetes információk alapján már most biztosnak látszik, hogy a bajorok zászlóshajója új korszakot nyit a luxusautók között.A BMW csúcsmodellje soha nem fukarkodott jövőbe mutató megoldásokkal. Ebben a kategóriában nem is igen tehettek volna mást, hiszen azok az igen jómódú vásárlók, akiket a BMW 7-es célba vesz, a mindenkori legmodernebb, legtökéletesebb technikát igénylik, míg a kedvező vételár a kritériumok sorának legvégén kullog.A bajorok nem egészen egy év múlva piacra kerülő új modelljétől minden bizonnyal a legkényesebb vevőknek is leesik majd az álla. Az autó ugyanis tele van olyan műszaki megoldásokkal, amelyekkel még a tanulmányautók között is feltűnést lehetne kelteni.Az iDrive ergonómiai koncepció például két jól megkülönböztethető területre: vezetési és komfortzónára osztja az utasteret. Az utóbbi leglátványosabb újítása a központi vezérlőegység, amely a szokásos nyomógombdzsungelt egyetlen többfunkciós kezelőszervvel váltja ki. A széles könyöktámasz elején elhelyezett tárcsával, a műszerfal közepére helyezett hatalmas, széles vásznú monitoron megjeleníthető menükön keresztül úgy vezérelhetjük az autó minden kényelmi funkcióját, mintha egy számítógép egerét kezelnénk. Ezt a hasonlóságot erősíti a gyárilag beépített WAP portál, amellyel közvetlenül a fedélzeti számítógépbe tölthető le gyakorlatilag bármi az internetről.A vezetési élmény terén sem hazudtolták meg önmagukat a németek. A hagyományosan tökéletes ergonómiájú műszerfalat még tovább fejlesztették. Az új irányelv az egyszerűség: hiányzik ugyanis a sebességváltó kar, valamint az indítókulcs helye. Ez utóbbit elektronikus zárolás és kódolt, nyomógombos indítóegység helyettesíti, a világ első hatfokozatú automatikus nyomatékváltójának programválasztó karja pedig a kormányoszlopra került. Az elektronikus vezérlésű (shift-by-wire) váltóművet a kormánykeréken elhelyezett gombokkal kézzel is kapcsolhatjuk majd.A biztonsági felszereltség is tökéletes. Továbbfejlesztették a fejlégzsákokat, és új, aktív fejtámlákat alkalmaztak. A légzsákok nyitását a korábban használatosnál gyorsabban és pontosabban vezérli az ISIS névre keresztelt rendszer. Az aktív biztonságról és az elegáns vonalakhoz illő, repülő szőnyeghez hasonló kényelemről „dinamikus” alumínium kocsiszekrény, folyamatosan változó elektronikus lengéscsillapítás és a hátsó tengely automatikus szintszabályzóval felszerelt légrugózása gondoskodik.Ami a BMW-k lényegét, a motort illeti, az új zászlóshajó először két nyolchengeres benzinessel lesz kapható, amelyet felszereltek az idei év nagy újdonságával, a pillangószelepet kiváltó Valvetronic rendszerrel. Ezt számos további, egymástól független szelepvezérlési megoldással kombinálták, így a gyár ígérete szerint a V8-asok azonos teljesítmény mellett 14 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, mint elődeik. Bizonyosra vehető azonban, hogy a bajorok díjnyertes négyliteres dízeljére – vagy annak továbbfejlesztett változatára – sem kell sokat várniuk a vásárlóknak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.