Itt látható az ország egyik legszebb repülőtere, Siófok-Kiliti, amit van szerencsénk otthonunknak tekinteni – olvasható egy kép alatt az Aeromedia Kft. internetes honlapján. A légireklámozással, sétarepüléssel és légitaxik üzemeltetésével foglalkozó cég vezetője, Bódis László és a siófoki nemzetközi repülőtér üzemeltetője, a Budapest Airport között a viszony enyhén szólva nem felhőtlen. Bódis László szombaton arról értesítette a légügyi hatóságot, hogy egymotoros gépével a siófoki repülőtéren kényszerleszállást hajtott végre. Repülés közben kisebb elektromos tűz keletkezett a gép fedélzetén, a kabint elárasztotta a füst, de az oltásban nem segített neki a repülőtéri személyzet.
A panasz nyomán a PLH vizsgálatot kezdett, majd elrendelte a repülőtér bezárását. Ám amint azt Pető György, a PLH kommunikációs igazgatója vasárnap az MTI-nek nyilatkozta: ez nem azért történt, mert a panaszt megalapozottnak találták. Ebben a kérdésben ellentmondó az érintettek közlése, így az eset teljes körű feltárása érdekében a hatóság feljelentést tett az ORFK-n, segítségnyújtás elmulasztása vétségének gyanúja miatt. A bezárásról azért döntöttek, mert a panasz kivizsgálásakor kiderült: a reptérnek nincs érvényes üzemben tartási engedélye.
– Csak az nem érthető, hogy már augusztus 9-én, tehát egy nappal korábban értesítést kapott a hatóságtól a légi közlekedésben érintett szervezetek tájékoztatására hivatott HungaroControl a repülőtér bezárásáról – tájékoztatta lapunkat Péterffy Gábor, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója. – A bezárás indoka eszerint technikai ok. Ezután csöppent a légterünkbe szombaton délelőtt egy kisgép, minden előzetes bejelentés és repülési terv nélkül. Bódis László, az Aeromédia Kft. vezetője kiszállt, majd kezében a mobiltelefonjával a légi- irányítás épülete felé indult. Oda azonban a biztonsági őr nem engedte be, mert ez az úr onnan ki van tiltva a repülés biztonságának sorozatos megsértése miatt. Hogy segítségre szorulna, azt egy szóval sem mondta, s a gépe is sértetlennek látszott. Miután nem engedték be, elment a légirendészetre, és értesítette a PLH-t, majd két órával később elrepült. Arra nincs magyarázat, hogy az incidens nyomán, de állítólag nem annak ürügyén elrendelt bezárásról hogyan értesülhetett már pénteken a HungaroControl. Péterffy Gábor azonban elmondta: a reptérnek szeptember 4-ig van üzemben tartási engedélye, az tehát nem lehetett ok a rajtaütésszerű bezárásra.
Pető György tegnap délután arról tájékoztatta lapunkat, hogy a PLH a Budapest Airport vezárkarával történt egyeztetés után visszavonta szombati döntését, tehát a forgalom valószínűleg már ma megindulhat a repülőtéren. A váratlan happy end oka az, hogy az üzemben tartási engedéllyel kapcsolatos kérdéseket sikerült tisztázni. A kommunikációs igazgató szerint a légi közlekedésben érintett cégek viszálya nem függ össze a PLH döntéseivel.
Mivel azonban a reptérnek szeptember 4-ig eleve volt üzemben tartási engedélye, változatlanul homályos, miért rendelték el a bezárását.
Fonyódi Géza, a repülőtér vezetője érdeklődésünkre elmondta: a liberalizálás jegyében a siófoki állami repülőtér fölött nyitott a légtér. Az ilyen légtérben a pilóta az úr, és bár köteles tájékoztatni mozgásáról a repteret, az nem tilthatja meg a gép leszállását. Ez a rendszer azonban csak korrekt partnerek között működhet megfelelően. Fonyódi Géza közölte: a Budapest Airport szeretné, ha a repülőtér magánjelleggel működhetne, és szorgalmazni fogja a repülőtér státusának megváltoztatását.
A nagy forgalmú repülőtéren – tavaly 7500 gép fordult meg itt – már megkezdték a kényszerű szünet okozta károk felmérését, s remélik, hogy a felelősségre vonás sem marad el.

Hatalmas drogfogás, fura anyagot találtak a Liszt Ferenc Repülőtéren