A Balaton sérülékeny vizét és a tó koszorújának nevezett nádast szétszabdalják és szennyezik az illegális csónakkikötők. Ezeket a vízügyi és környezetvédelmi hatóságnak előbb-utóbb fel kell számolnia. A nádasok és a vízminőség védelmét szabályozó Balaton-törvény szigorú feltételeket szab a csónakparkolókkal szemben. Tehát nem arról van szó, hogy a hatóságok nem szeretik a ladikos horgászokat – érvelnek a balatoni vízügyesek.
Évtizedek óta vitatják, hogy ki építsen horgászcsónak-kikötőt legnagyobb tavunkon. A vízügyi és a környezetvédelmi hatóság álláspontja szerint a horgászegyesületeknek és az önkormányzatoknak kell összefogniuk, miként Balatongyörökön vagy Vonyarcvashegyen. Mindkét észak-balatoni településen úgy jutottak kikötőépítési pénzhez a horgászok, hogy az önkormányzattal közösen nyújtottak be pályázatot. A tó kiszámíthatatlanul ingadozó, sokszor drámaian alacsony vízállása miatt az elmúlt négy-öt évben több száz balatoni horgász vásárolt ladikot, hogy két-háromszáz méterre eltávolodva a parttól csónakból horgásszon. Ez idő alatt azonban alig épült új csónakkikötő. Márpedig az engedély nélkülieket hamarosan megszüntetik. Nyolcvanat sürgősen fel kell újítani, eközben tizennyolc új ladikparkolót is kialakíthatnak.
Császári névadó. A Sió-csatorna megépítésében jeleskedő római császárról, Galériusról neveznék el a siófoki vitorláskikötőt. Szóba került még névadóként az üdülővároshoz kötődő Stefánia főhercegnő is, de Siófok önkormányzata azt javasolta a kikötőtulajdonos Balatoni Hajózási Rt.-nek, hogy Galérius császár nevét vegye föl a két éve megújult, összkomfortos jachtkikötő.