Feltérképeznék a Siemens-kapcsolatot

Vizsgálat indulhat a városházán a Siemens és a fővárosi önkormányzat kapcsolatának feltérképezésére, s áttekinthetik az előző két ciklusban kötött szerződéseket. Nem kétséges, hogy Budapest legjobban foglalkoztatott vállalata a műszaki hibákról elhíresült Combinókat is gyártó német cég.

2006. 08. 13. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Alaposan fel kell térképezni, meg kell vizsgálni a fővárosi önkormányzat és a Siemens kapcsolatát – nyilatkozta lapunknak Zsinka László, a MIÉP főpolgármester-jelöltje, a városháza tulajdonosi bizottságának alelnöke. A politikus ennél a bizottságnál kezdeményezi, hogy készíttessen jelentést, mikor mennyit és milyen körülmények között nyert tendereket a fővárostól a német cég. Azt is meg kell nézni, van-e összefüggés a hajléktalanok nevére nyitott bankszámlára utalt pénzek és a rendkívül sok Siemens-megbízás között – mondta Zsinka László, aki szerint a választásokig le kell folytatnia a városházának a vizsgálatot. Mint arról beszámoltunk, másfél milliárd forintos üzleti jutalékot utalt át hajléktalanok nevére nyitott bankszámlákra több cég – köztük a Siemens Rt. több tíz millió forintot –, főként sikeres közbeszerzési pályázatok után – tudta meg korábban az RTL Klub híradója. Arról azonban, hogy pontosan milyen összeget, mikor és mire utaltak át a cégek, semmit nem tudnak a hajléktalanok. Egyikük ügyvédje ezért levélben kéri ki a Siemens Rt.-től ezeket a szerződéseket. A hajléktalanok 3000 forintot kaptak esetenként azért, hogy a nevükre nyitott bankszámlákról milliókat vegyenek fel, majd a pénzt minden esetben egy bizonyos személynek adták át.
Lapunk arról is beszámolt, hogy legutóbb mintegy 30 milliárd forintos óriástenderen nyilvánította győztesnek a a főváros tulajdonában lévő BKV a Siemenst. A német a 4-es metró áramellátását építheti ki annak ellenére, hogy nem a német cégcsoport adta be a legolcsóbb árajánlatot. Gulyás László, a DBR Metró Projektigazgatóság vezetője lapunkat arról tájékoztatta, hogy alapvetően műszaki szempontok miatt esett a választás a Siemensre. Ismeretes, a nagykörúti Combino típusú „óriáshernyó” villamosokat is a Siemens gyártotta, amelyek forgalomba állításánál derült ki, hogy több villamos ajtaja rendszeresen meghibásodik, lefagyott egyes szerelvények komputere, a felső vezetékek meghibásodtak, többször leszakadtak, s még klímát sem építettek beléjük. A Siemens vállalatbirodalom a fővárosi közlekedési és informatikai ágazatok terén már korábban jelentős előnyre tett szert a többi cégcsoporthoz képest. A vállalat feltűnően sok közbeszerzési pályázatot nyert az utóbbi időben a BKV-tól és a fővárosi önkormányzattól. A fővárosi önkormányzat 290 millió forintot biztosított 2003-ban a német vállalatnak a Budapest.hu portálrendszer kiépítésére. A TraffiCOM Kft.-ben – amely a BKV leányvállalata volt – 1999-ben szerzett többségi tulajdont a Siemens. A hang- és adatkommunikációs igények kielégítésére szakosodott céggel egyben jelentős, csaknem ezer kilométer hosszúságú réz- és 170 kilométer optikaikábel-, illetve adatátviteli hálózatból álló kommunikációs rendszer került a Siemens tulajdonába. Az ügyletet az Állami Számvevőszék is kifogásolta. A korábban bérbe vett forgalomtechnikai alépítmény-hálózat révén a Siemens Budapest második gerinchálózati szolgáltatójává vált. A Siemens évekkel ezelőtt megszerezte a BKV kötött pályás hálózatának nyomvonalára vonatkozó, kizárólagos vonalfejlesztési és használati jogot is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.