A vasutassztrájk idején csökkent a vasúti üzem biztonsága, mert bár a sztrájktörvény előírja, szankcióval mégsem kényszeríti ki az elégséges vasúti szolgáltatás alkalmazását – jelentette ki lapunk kérdésére Antal Dániel, a Magyar Vasúti Hivatal (MVH) elnöke. A vasúthatóság eddigi vizsgálata szerint a sztrájk idején nem volt olyan szerelvény, amely fékpróba nélkül járt volna. Az indulás előtti biztonsági ellenőrzéssel kapcsolatban már nem fogalmazott ilyen egyértelműen az elnök. Mint mondta, a konkrét szerelvények vizsgálatát a Nemzeti Közlekedési Hatóság végezte, az ellenőrzések dokumentálása során találtak hiányosságokat, de olyan bejegyzést, amely az ellenőrzés elmaradását igazolta volna, nem.
Az MVH-nál több más eljárás is folyamatban van. Keresik többek között, hogy ki volt a személyi felelőse a január 2-i menetrendi káosznak. A vasúthatóság január 5-én levélben fordult a MÁV Zrt. elnökéhez, és kérte, számoljanak be róla, mi okozta a káoszt. A vasúttársaság nem adott kielégítő választ a kérdésre. A hivatal ezért eljárást indít a MÁV ellen, és végső esetben hatósági kényszerítő eszközök igénybevételével fogja beszerezni a megfelelő információkat. Ugyancsak a hatóságnál várakozik a vasúttársaság személyszállító leánycége működésiengedély-módosításának a kérelme. Erre azért van szükség, mert a közlekedési miniszter február 1-jétől új vezérigazgatót jelölt a MÁV-Start élére. Az ehhez szükséges kérelem azonban csak január 28-án érkezett meg a vasúti hivatalhoz, és a szükséges hiánypótlásoknak még nem tett eleget a MÁV, azaz a módosítási kérelem elbírálása még el sem kezdődött. Emellett a vasúttársaság a közelmúltban százmillió forintos bírsággal sújtotta az államvasutat, mert tartósan engedély nélkül működteti a pályavasutat. Kákosy Csaba gazdasági miniszter erről a parlamentben azt közölte: bizonyos ingatlan- és eszközfelmérést el kell végezni, e nélkül ugyanis nem kaphatja meg a cég a hiányzó engedélyt. Közölte: ezt a munkát 2009-re fejezik be.
16 méter magas kútba esett egy három éves gyerek Hatvanban