
origo.hu
Ezt mondta Orbán Viktor Gyurcsány lemondásáról és válásáról
Nem kell a kamion sem. Az idén a negyedik negyedévben 20-30 százalékkal kevesebb új megrendelés érkezett a tehergépjárműveket gyártó és forgalmazó Ivecóhoz, mint egy évvel korábban – mondta Gyöngyössy István, a cég magyarországi képviseletének ügyvezető igazgatója. Kamiont gyakorlatilag már nem rendelnek tőlük. Jövőre az első negyedévben például csak mintegy 40 nehéz kategóriájú teherautó eladására számítanak, miközben korábban havonta mintegy 25-öt értékesítettek. Gyöngyössy István szerint mindennek hátterében alapvetően az áll, hogy a nemzetközi fuvarozással foglalkozó magyar cégek is komoly problémákkal küzdenek, mivel a német és más nyugat-európai gazdaságok is recesszióban vannak. Az Iveco ezért azt ajánlja a fuvarozóknak, hogy olyan gépparkot alakítsanak ki, amelyik hatékonyabban kihasználható, s inkább két kisebb kocsit üzemeltessenek, mint egy nagyot. (MTI)
Fokozódnak a feszültségek a hazai gépjárműpiacon. Októberben 16 százalékkal, novemberben 30 százalékkal kisebb értékben járultak hozzá hitelekkel, lízinggel járművek vásárlásához a pénzügyi vállalkozások, mint egy évvel korábban. A válság jeleként értékelik sokan azt is, hogy az egyik legnagyobb piaci szereplő, a K&H Lízing bejelentette: nem ad több pénzt magánszemélyeknek az autók beszerzéséhez. A döntést, és a lízingtevékenység felülvizsgálatát az elmúlt hónapok pénzügyi piaci változásaival indokolták, valamint azzal, hogy a válság miatt a pénzintézeteknek nagyobb tőkét kell tartalékolniuk. Új igényeket a K&H Lízing a jövőben nem fogad el, csak a már meglévő szerződésekben vállalt kötelezettségeinek tesz eleget. A szolgáltatási kör szűkítése a foglalkoztatás szintjére is hatással lesz. A létszámleépítés mértékéről később, a szerződések és a portfólió lezárását követően határoznak.
A K&H Lízing kivonulását egyedi esetnek nevezte Lévai Gábor, a Lízingszövetség főtitkára. A szakember azt feltételezi, hogy a K&H anyavállalata, a belga KBC bankcsoport stratégiai döntése eredményezte a lépést, nem a magyar leány piaci helyzete. Lévai tudomása szerint a K&H Lízing tevékenységét kellő óvatosság jellemezte, nem terhelte a cég működését az átlagosnál több visszavett autó. Eközben Kühne Attila, az MKB-Euroleasing kereskedelmi igazgatója egy kereskedelmi rádiónak azt nyilatkozta, hogy a visszaadott autók, és a még nem értékesített gépjárművek állománya hatalmasra duzzadt, ez pedig nagy terhet jelent a kereskedőknek és a finanszírozóknak egyaránt. A tragikus helyzet márciusig biztosan nem javul – mondta a vezető. A szakmabeliek idehaza abban egyetértenek, hogy nem szabad három hónap várható értékesítésénél nagyobb készlettel rendelkeznie a kereskedőnek, mert nem tud kikerülni az adósságspirálból.
Mélyhűtött állapotba kerül jövőre a magyar autópiac – vélekedett Lévai Gábor. A Lízingszövetség tagvállalatait egyaránt sújtja mind az új-, mind a használtautó- piacon tapasztalható visszaesés. Erre az évre 160 ezer új autó eladásával számolnak, jövőre pedig 120 ezerre esik vissza ez a szám, vagyis 25 százalékos lehet a szűkülés. Ennyi autót utoljára 1998-ban, azaz tíz éve forgalmaztak hazánkban. Ráadásul a visszaesés megoszlása az esztendő során nem lesz egyenletes, a jövő év első felében alig fognak eladni gépkocsit, míg az év második felére, őszre megélénkül némileg a piac. A forgalom pangása jellemző lesz a használt autókra is. Nem közismert, hogy a finanszírozott gépkocsiknak csak a 40 százaléka új, vagyis darabszám szerint itt születik a kevesebb üzletkötés. A használtpiac pangása így jelentős mértékben mérsékli a finanszírozás mértékét. Olvasható volt már olyan sajtóhír is, amely szerint szaporodnak a készpénzes vásárlások a használt gépkocsikat árusító kereskedésekben is.
A Lízingszövetség a pénzügyi lízing használatát javasolja az autóvásárlóknak, hogy mérsékeljék az ügylet kockázatait. A lízing során a futamidő végéig a finanszírozó tulajdonában marad a gépkocsi, és ez bizonyos esetekben nemcsak a lízingcégeknek, de az ügyfeleknek is védettséget ad. Egyre többször fordul elő ugyanis, hogy a végrehajtók akkor is nagy előszeretettel foglalják le a saját tulajdonban lévő gépkocsit, ha a felvett és nem törlesztett hitelnek a gépjárműhöz semmi köze sincs. Ezzel súlyos veszteséget okoznak a finanszírozó cégeknek és az autótulajdonosoknak. A pénzügyi lízing konstrukció megóvja a gépkocsit a rámenős végrehajtóktól.
Ezt mondta Orbán Viktor Gyurcsány lemondásáról és válásáról
Szanyi Tibor robbantott, lerántotta a leplet Gyurcsány lemondásáról
Fekete Dávid friss videóban mutatta meg súlyos betegen született kisfiát
Gyurcsány Ferenc verhette be az utolsó szöget Magyar Péter mestertervének koporsójába
Lezárták a teljes kórházat: fertőző vírus terjed az osztályon
Pápaválasztás: megdőlt Nostradamus évezredes jóslata?
Szoboszlai és Szalah mit csinált a Liverpool edzésén?! Ezt a klub sem titkolja el! + videó
Óriási bunyó lesz augusztusban a Hősök terén
Sallai Roland nélkül talán már nem buknak el a történelmi siker küszöbén
Zelenszkijnek vége, kemény üzenetet kapott az ukrán vezető
Ez gyors volt! Máris kiderült mi áll Gyurcsány Ferenc lemondása mögött
A Szoboszlaival balhézó Arda Güler újra üzent: „Gyalázol? Szétzúzlak!”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.