Ötven-száz milliárd forintnyi bevétele származna a magyar költségvetésnek évente, ha már működne a használatarányos elektronikus útdíjrendszer – áll a Pénzügykutató elemzésében. Halász György, a tanulmány szerzője újságírók előtt elmondta, hogy Európában alapvetően kétféle rendszer működik. A mikrohullámú – szaknyelvi rövidítéssel DSRC – rendszer előnye, hogy sok országban alkalmazzák, ezért átjárható, fenntartása, üzemeltetése, a gépkocsikban elhelyezett fedélzeti eszköz megvásárlása viszonylag olcsó. Nem jól alkalmazható viszont az alacsonyabb rendű utaknál, ahol gyakori a szintbeli kereszteződés. A másik működő rendszer GPS-alapú, a szükséges berendezések, köztük a fedélzeti eszközök drágábbak, kiépítése időigényesebb. Előnye, hogy az ország teljes területén, azaz bármely úttípuson alkalmazható.
A két rendszer előnyeinek egyesítésére tartja alkalmas eszköznek Halász György a hibrid megoldást. Ennek lényege, hogy a gyorsforgalmi hálózaton a DRSC-eszközök működnek, míg az alsóbb rendű úthálózaton a GPS-rendszer. Erre azért van szükség, mert nemzetközi tapasztalat, hogy a szállítmányozó cégek egy része szívesen megtakarítja a díj összegét, ha alsóbbrendű úton elkerülheti a fizetőkapukat. Ennek a problémának a megoldására javasolja a Pénzügykutató tanulmánya a lépcsőzetes megvalósítást, azaz első körben a gyorsforgalmi utakon való bevezetést, majd a második lépcsőben a díjfizetés kiterjesztését a főutakra is.
Világosan kiderül a legújabb hangfelvételből: hazudott Magyar Péter a tüntetések költségeiről - de honnan jöhet a pénz?