Saját beruházásai folytatásához 25 milliárd forint készpénz előteremtésén dolgozik a MÁV, ami hitelből vagy más pénzügyi konstrukciókból lehetséges – közölte a távirati irodával a MÁV Zrt. vezérigazgatója. Heinczinger István konkrét beruházások említése nélkül úgy vélekedett, hogy ha elmaradnának ezek a fejlesztések, akkor nem lennének megvalósíthatók azok a megtakarítások és a minőségi változások, amiket 2009-re terveztek. A bankokkal közösen elemzik, melyek lennének a legkedvezőbb pénzpiaci műveletek a forrásigény előteremtésére. A vezérigazgató utalt arra, hogy 2008-ban terveztek egy jelentős összegű kötvénykibocsátást, de a nyertes pályázó visszavonta a lejegyzést.
A MÁV Cargo privatizációjának bejelentésekor, 2007 decemberében a vezérigazgató azt nyilatkozta, hogy a társaság a privatizációs bevételből mintegy 30 milliárd forintot tőkepótlásra használ fel, a többit a működésre felvett kedvezőtlen feltételű hitel kiváltására, illetve szolgáltatást javító beruházásokra kívánja fordítani. Lapunk kérdésére a MÁV-kommunikáció azt válaszolta, hogy a tervezett beruházásaiknak csak egyik forrása volt a Cargo-bevétel. Ezen túl számítottak a 100 millió eurós kötvénykibocsátásra, ám számításaikat keresztül húzta – a Dexia Kommunalkredit ellehetetlenülése miatt – a gazdasági válság. Az így kieső forrás pótlásán dolgozik most a MÁV. Emellett ismételten leszögezték: a MÁV Cargo eladása december 2-án pénzügyileg is lezárult, a vételár megérkezett a MÁV számlájára. A befolyt pénz zömét az infrastruktúra minőségi javítására, az állomások szolgáltatásainak javítására, a pályavasút fejlesztésére, valamint hiteltörlesztésre és veszteségcsökkentésre fordítja a MÁV.
Ugyanakkor szakértők szerint az továbbra sem érthető, hogy miért kell 25 milliárdos piaci kölcsönhöz folyamodnia a cégnek, ha a számláján van a 102,5 milliárd forint.
Műholdas késésinfo. Interneten és mobiltelefonon is követhető lesz majd a vonatok érkezése és késése az idén elkészülő Vonatinfo rendszer segítségével. A mozdonyok helyzetének műholdas meghatározására és a központi forgalomirányítás adataira alapozó rendszerrel ugyanis az utasok otthon, a munkahelyükön, esetleg egy autóbuszon ülve is megnézhetik, hogy vonatuk időben érkezik, illetve indul-e. A Vonatinfo életre hívásán a MÁV évek óta dolgozik. Az összesen két és fél milliárd forintos beruházás szeptemberre lesz kulcsrakész.
Világosan kiderül a legújabb hangfelvételből: hazudott Magyar Péter a tüntetések költségeiről - de honnan jöhet a pénz?