Ma mindenki a csőd felé menetel: aki tagadja, az nem mond igazat – nyilatkozta Verhás Dániel, az Ász elnöke a napokban, amikor az általa ki nem fizetett ajándék casco biztosításokról kérdezték. Akkor azonban még nem volt szó arról, hogy a cég egyes vásárlók pénzét a sajátjaként használja, és a gépkocsi átadását addig halogatja, ameddig csak lehet. Olvasónk októberben rendelt meg egy autót a kereskedőtől, decemberben érkezett meg a finanszírozó banktól az első befizetésre szolgáló csekk, ám az autót azóta sem látta.
Ez a gyakorlat nem egyedi a Suzuki Ásznál – mondta el kérdésünkre Fojt Attila, a Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesületének elnöke. Az érdek-képviseleti vezető több olyan esetről tud, amikor a vevők csak a márkakereskedő-társak közbenjárására jutottak hozzá az autójukhoz.
Az Ász Zrt.-nél nem veszik fel a telefont, nem válaszolnak az elektronikus levelekre. Megkeresésünkre az autógyártó cég kommunikációs vezetője, Ruska Viktória tegnap közölte, hogy a Magyar Suzuki Zrt. hétfőn felmondta a márkakereskedői szerződést az Ász Zrt.-vel, ami azt jelenti, hogy értékesítési tevékenységet a cég Suzuki márkakereskedésként nem folytathat. Mindez ugyanakkor nem jelenti azt, hogy olvasónk nem kaphatja meg autóját, ugyanis ha az Ász Zrt. eleget tesz fizetési kötelezettségeinek, a Magyar Suzuki leszállítja a korábban megrendelt autókat.
Az Ász Zrt. esetleges csődbe menetele érzékenyen érintheti azokat az ügyfeleket, akik hasonló cipőben járnak, mint olvasónk. A hozzánk forduló panaszos ugyanis igencsak meghökkent, amikor a banki ügyintéző közölte vele: tudja, hogy a kereskedő nem teljesítette a kötelezettségét, de a szerződés a finanszírozó cég és a vásárló között köttetett. Elképzelhetetlennek tartja az általunk megkérdezett lízingszakértő, hogy a fenti esetben a bank a vevőn igyekezzen behajtani a tartozást. A pénz átutalásának ténye bizonyított, azaz ettől kezdve a márkakereskedőnek kell dokumentummal igazolnia, hogy átadta az autót a vevőnek, ellenkező esetben a tartozás a kereskedőt terheli. Ugyanakkor minden, hasonló cipőben járó ügyfélnek érdemes alaposan áttanulmányoznia a finanszírozási szerződést. Előfordulhat ugyanis, hogy a bank vagy lízingcég – minden eshetőségre bebiztosítva magát – elhelyezett egy ide vonatkozó pontot a szövegben. Ha a márkakereskedő csődbe megy, a hitelezők sorban állnak a pénzükért. Az Ász Zrt. vezetője az idézett nyilatkozatában azt állította, a cég nagy értékű ingatlanokkal rendelkezik, tehát akármi is történik, mindenki hozzájut a pénzéhez.
A Suzuki Ász akkor került a sajtó figyelmének középpontjába, amikor kiderült: a cég több száz vevője után nem fizette be az ajándékba ígért cascót. A társaság hároméves biztosítást ajánlott vásárlóinak, ám likviditási gondok miatt nem teljesítette a szerződésben vállalt feltételeket. A vevők pedig csak egy esetleges baleset után tudták meg, hogy a cascójuk nem él.
Világosan kiderül a legújabb hangfelvételből: hazudott Magyar Péter a tüntetések költségeiről - de honnan jöhet a pénz?