Már nem lehet Suzuki-kereskedő az Ász

Felmondta a Magyar Suzuki a márkakereskedői szerződést az Ász Zrt.-vel, s ezzel a cég egy lépéssel közelebb került a csődhöz. A bedőlő márkakereskedések sok fejtörést okozhatnak vásárlónak és finanszírozónak egyaránt.

2009. 03. 20. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ma mindenki a csőd felé menetel: aki tagadja, az nem mond igazat – nyilatkozta Verhás Dániel, az Ász elnöke a napokban, amikor az általa ki nem fizetett ajándék casco biztosításokról kérdezték. Akkor azonban még nem volt szó arról, hogy a cég egyes vásárlók pénzét a sajátjaként használja, és a gépkocsi átadását addig halogatja, ameddig csak lehet. Olvasónk októberben rendelt meg egy autót a kereskedőtől, decemberben érkezett meg a finanszírozó banktól az első befizetésre szolgáló csekk, ám az autót azóta sem látta.
Ez a gyakorlat nem egyedi a Suzuki Ásznál – mondta el kérdésünkre Fojt Attila, a Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesületének elnöke. Az érdek-képviseleti vezető több olyan esetről tud, amikor a vevők csak a márkakereskedő-társak közbenjárására jutottak hozzá az autójukhoz.
Az Ász Zrt.-nél nem veszik fel a telefont, nem válaszolnak az elektronikus levelekre. Megkeresésünkre az autógyártó cég kommunikációs vezetője, Ruska Viktória tegnap közölte, hogy a Magyar Suzuki Zrt. hétfőn felmondta a márkakereskedői szerződést az Ász Zrt.-vel, ami azt jelenti, hogy értékesítési tevékenységet a cég Suzuki márkakereskedésként nem folytathat. Mindez ugyanakkor nem jelenti azt, hogy olvasónk nem kaphatja meg autóját, ugyanis ha az Ász Zrt. eleget tesz fizetési kötelezettségeinek, a Magyar Suzuki leszállítja a korábban megrendelt autókat.
Az Ász Zrt. esetleges csődbe menetele érzékenyen érintheti azokat az ügyfeleket, akik hasonló cipőben járnak, mint olvasónk. A hozzánk forduló panaszos ugyanis igencsak meghökkent, amikor a banki ügyintéző közölte vele: tudja, hogy a kereskedő nem teljesítette a kötelezettségét, de a szerződés a finanszírozó cég és a vásárló között köttetett. Elképzelhetetlennek tartja az általunk megkérdezett lízingszakértő, hogy a fenti esetben a bank a vevőn igyekezzen behajtani a tartozást. A pénz átutalásának ténye bizonyított, azaz ettől kezdve a márkakereskedőnek kell dokumentummal igazolnia, hogy átadta az autót a vevőnek, ellenkező esetben a tartozás a kereskedőt terheli. Ugyanakkor minden, hasonló cipőben járó ügyfélnek érdemes alaposan áttanulmányoznia a finanszírozási szerződést. Előfordulhat ugyanis, hogy a bank vagy lízingcég – minden eshetőségre bebiztosítva magát – elhelyezett egy ide vonatkozó pontot a szövegben. Ha a márkakereskedő csődbe megy, a hitelezők sorban állnak a pénzükért. Az Ász Zrt. vezetője az idézett nyilatkozatában azt állította, a cég nagy értékű ingatlanokkal rendelkezik, tehát akármi is történik, mindenki hozzájut a pénzéhez.
A Suzuki Ász akkor került a sajtó figyelmének középpontjába, amikor kiderült: a cég több száz vevője után nem fizette be az ajándékba ígért cascót. A társaság hároméves biztosítást ajánlott vásárlóinak, ám likviditási gondok miatt nem teljesítette a szerződésben vállalt feltételeket. A vevők pedig csak egy esetleges baleset után tudták meg, hogy a cascójuk nem él.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.