Az átlátható finanszírozást, a közszolgáltatási szerződést, s a pályavasút és az ingatlankezelés önálló cégbe szervezését hiányolta a KDNP politikusa az államvasútnál. Molnár Béla szerint egyszerre van jelen az alulfinanszírozás és a pazarlás, amelynek egyik oka a korrupció.
– A vasút hivatása, hogy támogassa a gazdaság működését, adjon lehetőséget a termékek piacra jutásához. Ezért minden olyan kormányzati megvonás, amely rontja a szolgáltatás színvonalát, egyben rontja a gazdasági válságból való kilábalás lehetőségét is – mondta Molnár Béla. Lapunk felvetésére, hogy párttársa, Szászfalvi László, Csurgó polgármestere szerint pazarlás minden forint, amit a MÁV-nak fizetünk, Molnár úgy reagált, a MÁV-nál egyszerre van jelen a túl- és az alulfinanszírozottság. A pénzhiányra példaként elmondta, hogy az állam a MÁV-nak 2009-ben pályaműködtetésre a költségvetéséből egyetlen fillért sem ad, s ezzel mintegy 40 milliárdot von el a cégtől. A korábban kényszerűen felvett hitelek kamatterhe pedig 25 milliárd forint, azaz máris 65 milliárd a mínusz. De a pazarlás jeleit is tapasztalhatjuk, a központi „vízfej” tovább működik a MÁV-igazgatóságon, százával dolgoznak ott olyan emberek, akiknek nincs valós feladatuk. A menedzsment tagjainak százmilliós nagyságrendű javadalmazása, a szolgálati gépjárműpark fenntartása, a már középtávon is nyilvánvalóan veszteséges székházcsere feleslegesen terheli meg az államvasút költségvetését, s a pénzkimentésben a korrupció jelei is felfedezhetők.
Kérdésünkre, hogy a jelenlegi ellenzék mit kezd a MÁV-val, ha kormányra kerül, Molnár Béla elmondta, holdingosítani kell, feladatfinanszírozással, korrekt közszolgálati szerződéssel, s emellett ki kell dolgozni a térségi vasutak,
a térségi közlekedési vállalatok struktúráját, működőképes rendszerét.
Csak 41 milliót kapott a vezér. Tiltakozik a MÁV Zrt. a sajtóban megjelent hír miatt, amely szerint a cég vezérigazgatója tavaly 78 millió forintot vihetett haza. A társaság közleménye szerint ezzel szemben az az igazság, hogy a vezérigazgató munkaszerződése alapján havi fizetése bruttó 3,42 millió forint, ami mellett 80 százalékos prémiumjuttatásban is részesülhet, ám tavaly Heinczinger István nem kapott prémiumot. Így a vezető éves fizetése „csak” 41 millió forint volt.
Kiderült, hogyan történt a kettős tehervonat-baleset Komáromnál