Vasútfejlesztési offenzívát hirdetett Lázár János

Szolnok és Dunakeszi válik a hazai vasúti járműgyártás stratégiai bázisává. A kormány pedig nagyszabású programot indít a kötöttpályás közlekedés megerősítésére. Lázár János építési és közlekedési miniszter Szolnokon jelentette be a GYSEV új flottájának érkezését, a HÉV-vonalak rekonstrukcióját, valamint egy jelentős használtjármű-beszerzési programot. A tárcavezető hangsúlyozta: az utasszám megduplázódása indokolja az Európai Fejlesztési Bankkal közös, 1100 milliárd forintos vasútfejlesztési beruházást.

2025. 11. 21. 14:50
Lázár János építési és közlekedési miniszter (b) és Peter Spuhler, a Stadler Rail Csoport igazgatóságának elnöke (j) Fotó: Mészáros János Forrás: MTI Fotószerkesztõség
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megújult vasútfejlesztési irányokat ismertetett Lázár János a Stadler szolnoki telephelyén, ahol bemutatták a GYSEV új Flirt motorvonat-flottájának első elemét. A miniszter három fő beszerzési irányt jelölt meg. A Stadlerrel kötött megállapodás szerint a GYSEV 11 új motorvonattal gazdagodik, de tárgyalnak további tíz szerelvényről is, mintegy negyvenmilliárd forint értékben. Peter Spuhler, a Stadler elnöke kiemelte: harminc év után ez az első új InterCity-beszerzés hazánkban, a járművek 2027 végétől állnak forgalomba.

Lázár János komoly vasútfejlesztéssel kapcsolatos bejelentéseket tett. /Fotó: MTI/Kiss DánielFotó: Mészáros János / MTI Fotószerkesztõség
Lázár János komoly vasútfejlesztéssel kapcsolatos bejelentéseket tett
Fotó: MTI/Kiss Dániel

A növekvő igények miatt szükségessé vált a vasútfejlesztés

A kormány a rövid távú kapacitásjavítás érdekében még idén megállapodást köt 93 darab, 15-20 éves motorvonat beszerzéséről 80 milliárd forintért, melyek felújítását és szervizelését a Stadler végzi. 

Kiemelt cél a budapesti agglomeráció közlekedésének javítása is: a szentendrei HÉV-vonal felújításával párhuzamosan 54 új szerelvény beszerzésére írnak ki tendert 350 milliárd forint keretösszegben.

A fejlesztések a hazai ipart is erősítik. Lázár János rámutatott: a vasúti járműgyártás két központja Szolnok és Dunakeszi lesz, miután a MÁV többségi tulajdont szerez a dunakeszi járműjavítóban. A szolnoki üzem súlyát a Stadler új, 17 milliárdos gyártócsarnoka növeli, melyet az állam 4,8 milliárd forinttal támogatott.

A beruházásokat a dinamikusan növekvő igények indokolják: öt év alatt hatszázmillióról évi 1,2 milliárdra nőtt a közösségi közlekedést választók száma. Az infrastruktúra fejlesztésére a következő években 1100 milliárd forintot fordítanak. Mosóczi László, a GYSEV elnöke szerint a Stadlerrel való együttműködés garancia a minőségi szolgáltatásra a vasúttársaság hálózatán.

Az éjszakai járatokat is érintő menetrendváltozásokról itt írtunk korábban.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.