Ha a kormány nem tudna megegyezni a légitársaságot jelenleg birtokló, 49 százalékban orosz tulajdonban lévő AirBridge Zrt.-vel, akkor szerződésbontás is történhet. A 2007 februárjában megkötött privatizációs szerződéssel helyzetbe került Abramovics testvérpár ugyanis jelenleg olyan követeléseket támaszt a tulajdon átadásáért cserébe, amit a leendő közvetett tulajdonos, vagyis az orosz VEB Bank nem tud vagy nem hajlandó megadni. Ráadásul eközben az idő múlik, a Malév egyre kínosabb helyzetbe kerül az adósságai miatt. Ha a kormány nem akarja, hogy a Malév csődöt legyen kénytelen jelenteni, hamarosan döntenie kell. A fenti értesülés két napja kering a reptéri szakmai berkekben. Az alaphírt befejezett tényként tálalta a Magyar Hírlap, amely szerint már fel is mondta a magyar állam a privatizációs szerződést. Ezt nem kívánta kommentálni sem a privatizációs szervezet, sem a Pénzügyminisztérium. Később a Hír TV kérdésére a pénzügyminiszter cáfolta, hogy a magyar állam már felmondta volna a Malév eladásáról szóló privatizációs szerződést az AirBridge Zrt.-vel. Ám Veres János azt elismerte, hogy más szerződésekkel együtt ezt a dokumentumot is felülvizsgálják.
A szerződésbontás viszont kétélű eszköz – hívták fel a figyelmet szakértők. Az eredeti forgatókönyv szerint az orosz VEB Bank az AirBridge Zrt. 49 százalékos tulajdonrészét kívánta megszerezni, mert ezzel nem kerülnének többségbe a légitársaság tulajdonosi szerkezetében az EU-n kívüli tulajdonosok. Ám ha a kormány a 2007-es privatizációs szerződés felbontása mellett dönt, elölről kell kezdeni a több hónapos folyamatot. Reptéri hírek szerint a kormány olyan jogi megoldást keres, amellyel eltávolítható az Abramovics-befolyás, de mégis elkerülhető az új privatizációs pályázat meghirdetése.
Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy a többségi tulajdonos, amely az AirBridge részvényeinek 51 százalékát birtokolja, két magyar állampolgár, Kiss Kálmán és Költő Magdolna. Ám a Malév megvételét és működését két éve finanszírozó orosz VEB Bank arra törekszik, hogy vele szövetséges többségi tulajdonost tudjon a cégben. Lapinformációk szerint eddig az oroszok nem találtak erre a célra megfelelő tulajdonostársat. A VEB szerepvállalásával akad még probléma: részvétele a Malév válságkezelő intézkedéseiben attól függ majd, hogy miként vesz részt a magyar kabinet a légicég anyagi helyzetének javításában – mondta korábban Vlagyimir Dmitrijev, a bank elnöke.
Kiderült, hogyan történt a kettős tehervonat-baleset Komáromnál