Az orosz állami Vnyesekonombank (VEB) nem tekinti stratégiai beruházásnak a Malévot – jelentette ki újságírók előtt Vlagymir Dmitrijev, a bank elnöke. – Nem vagyunk légitársaság, s ez az üzletág nem vág a profilunkba – mondta a Malévba való esetleges további beruházásokra vonatkozó kérdésre válaszolva. Bár megfigyelők elgondolkodhattak rajta, vajon ez a tény nem volt-e ismert a VEB bank vezetője számára a tranzakció lebonyolítása előtt, tény, hogy az elnök nem először hangoztatta kételyeit a magyar légitársasággal kapcsolatban. Legutóbb januárban szögezte le, hogy a két kormány megállapodása szerint az orosz fél legfeljebb olyan mértékben járul hozzá a Malév adósságainak rendezéséhez, miként azt a magyarok teszik. Gyurcsány Ferenc minapi moszkvai tárgyalásain Putyin kormányfő hasonló értelemben nyilatkozott. A magyar kormány kétségkívül igyekezett beszállni a finanszírozásba, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. ez év januárjában megvásárolta a Malév földi kiszolgáló leánycégét, s vételárelőlegként 2,2 milliárd forintot juttatott a légitársaságnak. A Malév adósságai azonban meghaladják a tízmilliárd forintot, az orosz bank mérsékelt lelkesedése mögött ez a megfontolás húzódhat meg. A múlt szerdai, többszöri halasztás után megtartott közgyűlésen nem határoztak az új vezérigazgató személyéről, így maradt az ideiglenes megbízatással rendelkező Fehérváry Géza. Orosz sajtóinformációk szerint a VEB bank által szakmai partnernek felkért Aeroflot nem orosz, hanem nyugat-európai menedzsert keres, ám egyelőre nem sikerült megtalálni a megfelelő személyt.
A légitársaság korábbi vezérigazgatói 2000 novembere óta öszszesen nem kevesebb, mint 72,5 milliárd veszteséget hoztak össze – áll az mfor.hu összeállításában. Ebből csaknem 15 milliárdot egymaga Leonov Péter, az AirBridge Zrt. által kinevezett menedzser hozott össze 2007 szeptembere és 2009 februárja között. Igaz, e szám az üzemi eredményre vonatkozik, az adózás utáni eredmény 0,7 milliárd többletet mutat, ám ez csupán a privatizációs folyamat elszámolási technikája miatt mutatkozik így. Leonov előtt néhány hónapig Lloyd Paxton vezette a céget, a privatizációra Gönci János vezetésével „fordult rá” a Malév. Gönci 2005-ben 1,3 milliárd, 2006-ban 10,5 milliárd, 2007-ben 0,7 milliárd forintnyi veszteséget produkált. A korábbi években Antal Erzsébet, Váradi József és Sándor László vezette az akkor még állami tulajdonú Malévot, kivétel nélkül minden évben milliárdos nagyságrendű veszteséggel.
Kiderült, hogyan történt a kettős tehervonat-baleset Komáromnál