origo.hu
Társasházi lakás ég Budapesten
Áll a használtpiac is. Megtörtént, amit piaci források már a hét elején jeleztek számunkra, és amit akkor még csak valószínűsítettünk: kivonul hazánkból a használtautó-kereskedelemmel foglalkozó, cseh tulajdonú AAA Auto. A társaság bejelentette, hogy március végéig a cseh és a szlovák piac kivételével mindenhonnan visszavonul, közleménye szerint csak időlegesen. A magyar tevékenység megszüntetését szerdán határozta el a cég igazgatósága, tekintettel a kereslet drasztikus visszaesésére. A Budapesti Értéktőzsdéről nem tervezik a részvények kivezetését, és két-három éven belül a magyar piacra visszatérnének. Ennek persze szerintük két feltétele is van, az egyik, hogy legyen magyar használtautó-piac, és persze legyen AAA Auto. A cég a tavalyi évet 15,2 millió eurónyi veszteséggel zárta, ebből 10,4 millió eurónyit tettek ki a megszüntetett tevékenységekkel kapcsolatos leírások.
Bár a hazai jármű- és alkatrészgyártás helyzetéről tájékozódott a kormány legutóbbi ülésén, ezen belül mégis leginkább a környező országokban nagy sikert aratott roncsprémiumról, azaz az autócsere-program bevezetésének lehetőségéről tárgyaltak – mondta el Tukacs István kormánybiztos. A fő kérdés az volt a kormány számára, támogatható-e a program állami pénzből, mert számításaik szerint az új autók után befolyó áfa és regisztrációs adó nem biztos, hogy fedezné a támogatás összegét. – A központi költségvetés szempontjából ugyanis semmilyen számítás nem igazolta, hogy a támogatási rendszer alkalmazása nullszaldós lenne – bizonygatta Tukacs István. Ugyanakkor a kormánybiztos szerint nem kizárt, hogy később személyijövedelemadó-kedvezményt ad az állam az autócsere-programban részt vevőknek.
Tukacs István szerint két tényezőt mérlegeltek. Az egyik, hogy a magyar autókereskedők évi 400 ezer autó értékesítésére rendezkedtek be, míg a szakemberek az idei évben 90 ezres számot várnak, azaz több mint négyszeres a felesleges kapacitás. Másrészt az itthon értékesített autók 90 százaléka importból származik, és csak 10 százaléka készül Magyarországon, ezért érdemes megfontolni, kiket kell támogatnia a kormánynak. – A támogatás nagy része külföldre menne. Emellett a kormány azzal számol, hogy egy ilyen jellegű támogatás az árak emelkedéséhez vezetne a kereslet élénkülése miatt – jelentette ki Tukacs.
Csodálkozva értesült a kormánybiztos bejelentéséről Győző Gábor, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) elnöke. Leszögezte, hogy az elhangzottakkal ellentétben a kereskedelmi érdekképviseletek rendelkeznek pontos, valós adatokon alapuló számításokkal, amelyek azt mutatják, hogy a roncsprémium alkalmazásának költségvetési szaldója pozitív lenne. Győző Gábor elmondta, az idei költségvetés 82,5 milliárd forint regisztrációsadó-bevétellel számolt. Csakhogy az új autók értékesítése 40-45 százalékkal visszaesett, az adóbevételek így ugyanilyen mértékben csökkennek. Az MGE számításai szerint a forgalom 10 ezer darabos növekedése 3 milliárd forintos adóbevételi többletet eredményezne a költségvetésben.
Az érdek-képviseleti vezető szerint nem megalapozott az a kormányzati kalkuláció, amely áremelkedést valószínűsít a roncsprémium bevezetése esetén. Győző Gábor elmondta, szakértőik jelenleg is folyamatosan egyeztetnek az egyik tárcával, ezért a kormányzati bejelentést elhamarkodottnak ítélte, és nehezményezte, hogy ezzel kapcsolatban nem kérték ki a szakmai érdekképviseletek véleményét.
Mint ismert, Németországban 2500, Ausztriában 1500, Romániában 1000, Szlovákiában 2000 euró támogatást kap a központi költségvetésből az, aki öreg autóját tisztább és takarékosabb új modellre cseréli. Az MGE, a Magyar Lízingszövetség és a Gémosz javaslata szerint idehaza az állam és a gyártó 300-300 ezer forinttal támogatná a legfeljebb 1600 köbcentiméteres motorral szerelt új autó vásárlóját, ha tízévesnél idősebb gépkocsiját bontóba adja. A roncsprémium sikertörténetté vált Európa-szerte. Szlovákiában már el is fogyott az autók cseréjét támogató költségvetési keret, a Szlovák Autóipari Szövetség közlése szerint az utolsó támogatásokat tegnap fizették ki. Az újabb pénzekről várhatóan a jövő héten dönt a válságtanács, illetve a szlovák kormány. A hatalmas sikerre való tekintettel Németországban is meghosszabbítják az új autók vásárlásához nyújtott, roncsprémium rendszerét, azaz feltöltik az ehhez szükséges pénzalapot. A német kormány eredetileg 1,5 milliárd eurót különített el erre a célra, ami körülbelül 600 ezer gépkocsi vásárlására volt elegendő. Az újabb keret egymilliárd eurós lesz.
Társasházi lakás ég Budapesten
Olyan tél jön, amit talán soha nem felejtünk
Különleges energiaitalt dobott piacra a HELL, amit kifejezetten az ünnepekre álmodtak meg
Nem tudta megemészteni a Bloomberg a magyar minimálbér-emelést: azonnal megszakértették, miért nem lesz jó a magyaroknak
Oszvald Marika fürdőruhában árulta el az örök fiatalság titkát
Főhet Zelenszkij feje: a nyugat-európai védelmi miniszter szerint Orbán Viktor lavinát indított el
Gigafizetést ajánlott Gulácsi Péternek az Inter, de csak most landolt Milánóban
Így lesz tökéletes a kakaós csiga tölteléke, ezzel a praktikával garantáltan nem szóródik szanaszét
Fontos bejelentést tett a Liverpool edzője a Real Madrid elleni meccsre
Milák Kristóf párizsi riválisa meglepő dolgot mondott kettejük döntőjéről
„Elbuktál” – Vogel Evelin üzent Magyar Péternek
Kiakadt Ganxsta Zolee: Megkínzom és megölöm + videó
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.