Pápán a közelmúltban adták át a NATO légiszállítási flottájának első C–17-es repülőgépét, amelyhez még két másik csatlakozik az idén. A jövőben tizenkét ország közösen használja és üzemelteti a repülőket, a központ a pápai bázison lesz. A pápai repülőtéren 300 ember dolgozik majd. Bajnai Gordon kormányfő történelminek nevezte, hogy 12 ország együttműködésével hozták létre a flottát. Arról azonban nem beszélt a miniszterelnök, hogy a pápai laktanyához vezető 83-as főút állapota rendkívül rossz, felújítása pedig késik – ha egyáltalán lesz pénz a beruházásra. Pedig a szóban forgó útfelújítás ígérete közrejátszhatott abban, hogy a C–17-es gépek Magyarországra kerültek. Mint ismert, a németországi Ramstein, a romániai Constanta és Pápa futott versenyt azért, hogy helyet adhasson a szállítógépeknek. A magyar kormány azt ígérte, hogy a 83-as főút M1-es autópálya és Pápa közötti szakaszát felújítja, mivel a bázisra nagyméretű és tömegű járművek érkeznek majd. Az útfelújítás ígéretét egy minisztériumi belső levelezés is alátámasztja. Bajnai Gordont (mint az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium vezetőjét) 2008 áprilisában elektronikus levélben kereste meg Gőgös Zoltán, a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium államtitkára, és a beruházásról érdeklődött. Kifejtette, hogy egy nemzetközi befektető csoport logisztikai központot építene Pápán, a végső döntésükhöz azonban állásfoglalást kérnek arról, hogy a Győr–Pápa között levő 83-as számú főút 11 tonnás megerősítését, felújítását a Közlekedési operatív program tartalmazza. Gőgös Zoltán kérte, a nyilatkozatban szerepeljen, hogy a beruházás várhatóan 2010-ben befejeződik. Bajnai Gordon titkárságvezetőjén keresztül nyugtatta meg Gőgöst. Leszögezte, hogy a kérdéses útfelújítás szerepel a kormány és az Európai Bizottság által elfogadott Közlekedési operatív program mellékletét képező listán, tervezett beruházásként, amely várhatóan 2010 végéig befejeződik.
A levélváltás óta több mint egy év telt el, ám a 83-as főút Győr– Pápa közötti szakasza beígért felújításának nem látszik a vége. Lapunk információi szerint még a tendert sem írták ki a mintegy 35 kilométeres útszakasz átépítésére. A finanszírozása is kérdéses, mert máshonnan, a Pápát a 8-as főúttal összekötő 28 kilométeres útszakasztól csoportosítottak át pénzt a beruházásra, amely azonban nem fedezi a teljes – mintegy nyolcmilliárd forintos – költséget.
Múlt pénteken elektronikus levélben kérdeztük intéztünk a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium kommunikációs osztályát a beruházásról, de tegnap lapzártánkig nem kaptunk választ. Emiatt nem tudjuk, hogy pontosan hol tart az útfelújítás ügye, és hogy kiírták-e már a tendert a beruházásra. Arra a kérdésünkre sem kaptunk választ, hogy mikor készül el az érintett útszakasz felújítása. Felvetettük azt is, hogy a helyiek szerint a tervezett felújítás során Tét kivételével elmarad az elkerülő utak kiépítése, ami ellen az érintett települések tiltakoznak. A gond ugyanis az, hogy a kormány elképzelései szerint az M1-es autópályától a laktanyáig vezető útszakasz forrás hiányában csak Tétet kerülné el, míg Győrszemerét, Gyarmatot, Takácsit és Pápát nem. Horváth Gyula, Győrszemere első embere szerint a kormány annak idején kétszer két sávos utat és elkerülőt ígért, az egészből azonban nem lesz semmi. – Hónig Péter miniszter, amikor szembesítettük a korábbi ígéretekkel, azt mondta, hogy válságkezelésre vállalkozott, és nem ez a dolga. Ettől függetlenül azzal nyugtatott minket, hogy megnézi, mit lehet tenni. – Hónapok óta nem keresett minket – fakadt ki Horváth Gyula, hozzátéve: vérlázító és felháborító, ami történik, hiszen már most, amikor még be sem indult az élet a laktanyában, arra riadnak fel éjszaka a lakók, hogy hatalmas járművek szirénázva dübörögnek keresztüla településen. Kovács Zoltán, Pápa polgármestere pedig azt mondta, hogy ha beviszik Pápára a laktanya forgalmát, akkor táblákkal tiltja ki a 3,5 tonnánál nagyobb járműveket a városból.
16 méter magas kútba esett egy három éves gyerek Hatvanban