Idén is számos viharfelhő zavarta már a gondtalan repülést, a kerozinárak a sztratoszférába emelkedtek. Mindezek miatt a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) folyamatosan csökkentette ez évi profitprognózisát. Vajon megismétlődik-e az a két évvel ezelőtti időszak, amikor a légitársaságok nem tudtak jövedelmet termelni? – tette fel a kérdést az Air Transport World jelentésében.
A borúlátó előrejelzések ellenére töretlen a növekedés az ázsiai övezetben. A tavalyi év legmagasabb profitját az Air China jelentette, amely egyben átvette a föld legértékesebb légitársasága címet. Kína három nagy állami légitársasága több mint három és fél milliárd dollárt termelt. Ha hozzávesszük ehhez a hongkongi Cathay Pacific teljesítményét, akkor ez a szám már öt és fél milliárdra nő. A pekingi nemzetközi repülőtér pedig az utazók száma szerint felzárkózott a második helyre, az Atlanta Hartsfield mögé.
Az ázsiai helyzet abból a szempontból is érdekes, hogy a kínai cégek befektetőként megjelenhetnek a magyar légiközlekedési piacon. A hazai nemzeti légitársaságot szakmai befektetőnek kívánja értékesíteni a kormány. A Malév esetében megvan a vételi szándék – nyilatkozta Matura Tamás Kína-szakértő. A Magyar Külügyi Intézet munkatársa szerint ugyanakkor hatástanulmányoknak és objektív elemzéseknek kell megelőzniük az esetleges privatizációt. Miként lapunk is beszámolt róla, a Demján-csoport stratégiai megállapodást kötött a közelmúltban a kínai HNA Grouppal, amelynek része a Hainan Airlines is. Korábban Fellegi Tamás megerősítette, hogy a Malév lehetséges új tulajdonosa kínai cég lehet. Demján Sándor az elmúlt években több alkalommal jelezte, szívesen bekapcsolódna a légi közlekedésbe.
Manfred Weber parancsára ültek Magyar Péter képviselői ukrán zászlós pólóban az Európai Parlamentben