Hamarosan véget ér a szlovák, német, amerikai vagy akár más állam felségjele alatt autózók aranyélete. A parlament megszavazta, a kormány pedig rendeletében kihirdette, hogy az ellenőrzés helyszínén el kell venni a külföldi rendszámú járművek jogellenes belföldi használata esetén a rendszámot. A döntés a Magyar Közlöny legfrissebb számában jelent meg. A szeptember 1-jétől hatályos szabályozás kimondja, ha a közúti, telephelyi ellenőrzés során kiderül, hogy a külföldi rendszámú járművek belföldi üzemeltetésére vonatkozó szabályok szerint a járművet jogellenesen használják, akkor a külföldi hatósági jelzést és engedélyt a helyszínen el kell venni, és azt nyolc napon belül meg kell küldeni a jármű belföldi üzembentartója szerint illetékes közlekedési hatóságnak. A hivatal bevonja a rendszámot, és felhívja a tulajdonost, hogy 15 napon belül kezdeményezze az autó belföldi forgalomba helyezését. Ha az autós okirattal igazolja, hogy jogszerűen közlekedett külföldi rendszámú autójával, visszakapja a hatósági engedélyt és jelzést, az eljárást pedig megszüntetik.
Az Országgyűlés július 4-én döntött a külföldi rendszámú járművek belföldi üzemeltetésére, használatára vonatkozó szabályok megváltoztatásáról, így szeptembertől az üzembentartók nem hivatkozhatnak külföldi szokásos tartózkodási helyükre a nem magyar rendszám használatakor, azt csak a rendszeres külföldi munkavégzéssel vagy a magyarországi forgalomba helyezés megkezdésével igazolhatják.
A jogszabályok megváltoztatására azért volt szükség, mert a jelenleg érvényes szabályozással könnyen vissza lehet élni. A külföldi ideiglenes lakcím, céges székhely fenntartására, külföldön alapított, de tevékenységet nem végző cégek létrehozására valóságos iparág jött létre a környező országokban az utóbbi években. Különösen Szlovákia vonzó a járművet külföldön forgalomba helyezők számára, akik így nemcsak a hazánkban kirívóan magas regisztrációs adót spórolják meg, de emellett egy sor más közterhet egyáltalán nem vagy lényegesen kisebb mértékkel fizetnek meg. A Magyar Gépjármű-importőrök Egyesületének kalkulációja szerint egy luxusautó 15 millió forintos árából akár 4-5 milliót is megtakaríthatnak a külföldi forgalomba helyezéssel az üzemben tartók – természetesen ugyanenynyivel lesz szegényebb a magyar költségvetés. A külföldi rendszámmal közlekedők emellett a közlekedési szabályok megszegésének veszélyét is bátrabban vállalják, mert a büntetés behajtása az államok egymás közti adatközlésének lassúsága miatt nehézségekbe ütközik.
Manfred Weber parancsára ültek Magyar Péter képviselői ukrán zászlós pólóban az Európai Parlamentben