Soha nem egészséges, ha befagy a rajtrács, és az új tehetségek nem kapnak esélyt. Mégis milyen perspektíva vetül így az utánpótlás-sorozatok bajnokai elé, mi egyáltalán a győzelem tétje? Az utóbbi években az F–1-et a rutin mítosza uralta: a csapatoknál úgy vélték, ragaszkodniuk kell a tapasztalt versenyzőkhöz, mert az újoncok lassan veszik fel a ritmust, ami nemcsak a konstruktőri összetettben dollármilliókra lefordítható pontveszteséggel jár, hanem óhatatlanul jelentős baleseti kárral is. Hogy a tanulópénz túl drága lett, abban a költségplafon bevezetése, illetve az azzal járó pénzügyi egyensúlyozás mellett a tesztlehetőségek korlátozása is fontos szerepet játszott. Míg Lewis Hamilton annak idején 26 tesztnapot teljesíthetett az éles bemutatkozása előtti hónapokban, a mostani újoncok hivatalosan csak a másfél napot – a háromnapos előszezoni tesztelés felét – kapnak, mielőtt a bahreini idénynyitón bedobják őket a mélyvízbe.

Igaz, a csapatok a szabályok által lehetővé tett minden lehetséges módon (filmforgatások, gumitesztelés, veterán F–1-es autók pályára küldése) igyekeznek kitolni ezt az időt, hogy minél több gyakorlási lehetőséget biztosítsanak a pilótáiknak, de a korábbi szintet így sem érhetik el. Az óvatosságuk tehát érthető volt –
Oliver Bearman szenzációs beugrása a vakbélgyulladással küzdő Carlos Sainz helyére a tavalyi Szaúd-Arábiai Nagydíjon azonban mindent megváltoztatott,
és az újoncokkal szembeni bizalmat tovább táplálták Franco Colapinto gyors sikerei (még ha az ő utolsó versenyeken elszenvedett baleseteitől árnyalódott is a kép). Megtört a jég: hirtelen szinte kapkodni kezdtek az új tehetségek iránt, bár, ahogy az alább következő portrékból kiderül, nem mindenki újonc, aki annak látszik…
Andrea Kimi Antonelli (Mercedes)
Nyomás? Milyen nyomás?! A mezőny legnagyobb reményekkel várt új tagja minden bizonnyal Andrea Kimi Antonelli, akit a Mercedes nem más, mint a Ferrarihoz távozó Hamilton helyére igazolt le, miután eldőlt, hogy Max Verstappent nem sikerül átcsábítaniuk magukhoz a Christian Horner zaklatási ügye miatt megingó Red Bulltól. A 18 éves olasz csodagyerek tehát nem kis űrt hivatott betölteni, ezért nem csoda, ha a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff kézzel-lábbal igyekszik tompítani a vele szembeni elvárásokat, hangsúlyozva, hogy nem fogunk tőle azonnal pole-okat és győzelmeket látni. „Lesznek pillanatok, amikor majd a hajunkat tépjük a hibái miatt, de biztosan lesznek fénypontok is, amikor megvillan a tehetsége” – vélte Wolff, aki 11 évesen fedezte fel az ifjú olaszt. Akárcsak a többi újonc esetében, 2025 Antonelli számára is elsősorban tanulóév lesz: az átfogó szabályreform miatt nagy lehetőségnek tartott 2026-ra kell rutint szereznie.