Izgalmas időket él az autóipar, bőven van izgulni valója az utolsó végvárként emlegetett Európának, illetve a hagyományos gyártóknak, és ezzel nem csak az első hullámban megismert MG és a BYD piachódítására gondolunk. Jó néhány, korábban ismeretlen márka (Jaecoo, Omoda, Leapmotor, Farizon, NIO) jelent meg itthon az elmúlt hónapokban, az egyre komolyabban vehető új modellek sora pedig a közeljövőben tovább fog bővülni. Nincs könnyű dolga a vásárlóknak, mert a nagy kínai gyártók sok tucat almárkát működtetnek, így még a komoly rutinnal is könnyű eltévedni a nevek tengerében.

(Fotó: Stefler Balázs)
A tesztünkben szereplő pick-up a legnagyobb kínai gyártó, a SAIC Motor terméke, a Maxus pedig nálunk főleg kishaszonjárműveket értékesít - kissé kaotikus módon az autó elejéről az egyik, a hátuljáról pedig a másik cégnevet olvashatjuk le. Bár a szinte ismeretlen Dongfeng DF 6-ot illeti a magyarországi elsőség,
alighanem a Maxust fogják legtöbben első kínai hódítóként megjegyezni, amit részben a formájának is köszönhet.
Meglepően jó kiállású, izmosnak tűnő gép a T60, a teszthét alatt rengeteg elismerő pillantást gyűjtöttem be vele, amit fokozhatott a bátor színválasztás is.

(Fotó: Stefler Balázs)
Gigantikus műanyag Maxus felirat hirdeti az orrán a származását, a fényszórókat divatos módon a jókora hűtőrácsba rejtették, és minden olyan kiegészítő megtalálható rajta, amitől a mai szemünk egy pick-upot modernnek lát. Hatalmas jármű, amely centikkel ugyan, de még számos konkurensén is túltesz 5,4 méteres hosszával, 1,9 méteres magasságával és közel 2,0 méteres szélességével. Csillapítottan nyílik a plató ajtaja, amely akár 120 kilóval terhelhető, szóval pecázásnál el lehet rajta ücsörögni, maga a raktér műanyag bélést kapott, a teljes (utasok plusz áru) teherbírás pedig 1050 kg.

(Fotó: Stefler Balázs)
Belül sem fogad munkagép-atmoszféra
Meglepetés ért az utastérben, ahol már-már SUV-ban éreztem magamat. Rendben, az anyagok átlagos minőségűek, de a pult berendezése, a fotelek kialakítása és maga az üléshelyzet egészen kellemes. Nem zavaróan izzasztóak a bőrkárpitok, a kormány fogása kellemes, és végre valaki lemásolta a Tesla-féle középső, döntött telefontartó részt, ahol lehet vezeték nélkül tölteni és közben rálátni a képernyőre, igaz, hogy csak egy mobil fér itt el. A középső menürendszer gyors és a kép is szép, de nekem a katalógus ígérete ellenére csak vezetékkel sikerült a képernyőtükrözés Iphone-ról.