Az intézményben a betegeknek a recepción kell időpontot kérniük, ám az utóbbi hetekben a dolgozók arra lettek figyelmesek, hogy kevés az ellátásra váró páciens. Kiderült, hogy a portán azt mondják a betegeknek, csak 2-3 hónap múlva tudnak időpontot adni, mert sok a gyógyulni vágyó, miközben az orvosoknak nincs elég betegük – mondta az intézmény neve elhallgatását kérő dolgozója.
Informátorunk szerint ez azért van, hogy a beteghiányra hivatkozva küldhessék el a dolgozókat. Ha pedig nincs elég beteg, az intézmény nyugodt szívvel kijelentheti: veszteségesen működik a járóbeteg-szakrendelő, ami miatt szűkíteni kell a munkaidőt. Az alkalmazott elmondása szerint az is megtörtént, hogy a dolgozókkal a hét közepén közölték: a jövő héten már nincs szükség a munkájukra. Azoknak, akik hosszabb ideje dolgoznak a szakrendelőben, csökkentik a munkaidejét.
„Egész napos a sírás-rívás”
Óriási problémát jelent az is, hogy szétrobbantják az összeszokott nővér-orvos teameket. Az asszisztenseknek ezek után egy teljesen más – számukra ismeretlen – osztályon kell letölteniük kiegészítő munkaidejüket. Előfordult, hogy annak, aki eredményesen teljesített a fül-orr-gégészeten, egyik napról a másikra a gyermekosztályon is meg kellett felelnie. Ez persze teljesen más szakmai kvalitásokat kíván az asszisztenstől. A dolgozó szerint így nagymértékben csökken a munka hatékonysága, amely jelentősen függ a nővér-orvos kapcsolattól.
A leépítési hullám miatt „egész napos a sírás-rívás” és a folyamatos létbizonytalanság. „Az egész egy mesterségesen létrehozott ördögi kör” – tette hozzá.
Szólt arról is, hogy óriási pénzhiánnyal küzdhet az intézmény, ugyanis további helyiségek kiadását tervezik könyvesboltnak, ruházati üzleteknek és egyéb célokra, így próbálva növelni a bevételt. A minap az egyik lapban hirdette a szakrendelő a szabad helyiségek bérlését – tette hozzá. „Elképesztő, ahogyan a kormány dögleszti az egészségügyet. Székely Tamásnak végre azt kellene mondania, hogy elég!” – szögezte le az alkalmazott.
„Kis átszervezés, racionalizálás”
A járóbeteg-szakrendelő vezetője határozottan cáfolja, hogy a betegeknek 2-3 hónapos várakozási idővel kellene számolniuk. „A szakrendelőben van egy kis átszervezés és racionalizálás, de ez teljesen normális folyamat” – jelentette ki az MNO-nak dr. Pásztélyi Zsolt. Az ügyvezető igazgató szerint ezeket a lépéseket a társadalombiztosítási finanszírozás csökkenése nélkül is meg kellett volna hozniuk, igenis szükség van az átcsoportosításra. Mindez nem jár a betegek ellátásának romlásával – tette hozzá.
Hét dolgozót el kellett bocsátani
Pásztélyi elmondása szerint az asszisztensek sem töltötték ki a munkaidejüket, ezért hét dolgozót el kellett bocsátani, és nővéreket kellett más területre áthelyezni. Az MNO kérdésére, miszerint nem romlik-e a munka hatékonysága, ha egy asszisztenst egyik napról a másikra egy teljesen más osztályra helyeznek át, a vezető azt válaszolta: „Már két éve kérjük a nővérektől, hogy más szakterületet is sajátítsanak el, ilyen átszervezés más egészségügyi intézményben is előfordult már”. A szakrendelő ügyvezető igazgatója szerint személyes érdekeket nyilván sért az átcsoportosítás, de a munka hatékonyságában nem történik változás.
A bérbe adott rendelőkről elmondta: az intézmény költségeinek csökkentését szolgálja, így nem kell annyi helyiséget festeni, fűteni, több pénze marad a dolgozók fizetésére. Az MNO kérdésére, miszerint tervez-e a szakrendelő további elbocsátásokat, az intézmény vezetője határozott nemmel válaszolt.