Az államnak nem szabad közpénzt adni a költségvetésből sem a MÁV-nak, sem a BKV-nak addig, amíg „villámgyorsan neki nem állnak a saját maguk korszerűsítésének, racionalizálásának, aminek az első számú igénye a pontosság és a takarékosság” – hangoztatta. Ezt arra reagálva mondta, hogy Molnár Béla, a Kereszténydemokrata Néppárt (KDNP) országgyűlési képviselője pénteken azonnali vizsgálatot követelta MÁV-nál az elmúlt napokban nyilvánosságra került végkielégítések miatt.
Szanyi meglátása szerint a takarékoskodásnak voltak a közelmúltban „vadhajtásai”, amikor a BKV és a MÁV vezetőit elbocsátották úgy, hogy tetemes végkielégítéseket fizettek ki. Ezek a kifizetések ugyanakkor valós szerződéseken és jogszabályokon alapultak, még akkor is, ha a válság miatt az emberek „szemét csípik” ezek az összegek – vélekedett. A szocialista parlamenti képviselő rámutatott: igaz viszont, hogy ha néhány vezető esetében várnak még egy-két évet az elbocsátásokkal, nyugdíjba lehetett volna őket küldeni, végkielégítés nélkül.
Hangsúlyozta: a bankok középtávú üzleti fejlesztési terv nélkül nem állnak szóba sem a MÁV-val, sem a BKV-val, még akkor sem, ha azok állami cégek, ezért ezeket a terveket mihamarabb át kell dolgozni. A tervek összeállításához szükséges szakmai anyagok rendelkezésre állnak – közölte. Mint Szanyi mondta, a vasúti járműbeszállítók készen állnak, a megrendelésekhez csak az kell, hogy a MÁV le tudja hívni azt a mintegy ezer milliárd forintnyi európai uniós forrást, amelyhez szükség van az üzleti tervekre.
A képviselő kiemelte, a szakmai tervek egyik alappillére kell legyen, hogy a jövőben ne Budapest központtal, hanem régiónként dolgozzák ki az aktuális menetrendet. A régiókban ugyanis el tudják dönteni a szakemberek, hogy mely városoknak, településeknek milyen vasúti közlekedésre van szükségük.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.