Takarékoskodási „vadhajtások” a milliós végkielégítések?

Eljött a cselekvés ideje a MÁV-nál és a BKV-nál, a takarékosság igényével újjászervezési terveket kell készíteni – mondta Szanyi Tibor, az MSZP országgyűlési képviselője pénteken. • „Pofátlanság” – Szijjártó: A szocialisták mentik az irhájukat • Botrányos kifizetések – MÁV és BKV: hol nagyobb a végkielégítés?

MNO
2009. 10. 02. 16:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az államnak nem szabad közpénzt adni a költségvetésből sem a MÁV-nak, sem a BKV-nak addig, amíg „villámgyorsan neki nem állnak a saját maguk korszerűsítésének, racionalizálásának, aminek az első számú igénye a pontosság és a takarékosság” – hangoztatta. Ezt arra reagálva mondta, hogy Molnár Béla, a Kereszténydemokrata Néppárt (KDNP) országgyűlési képviselője pénteken azonnali vizsgálatot követelta MÁV-nál az elmúlt napokban nyilvánosságra került végkielégítések miatt.

Szanyi meglátása szerint a takarékoskodásnak voltak a közelmúltban „vadhajtásai”, amikor a BKV és a MÁV vezetőit elbocsátották úgy, hogy tetemes végkielégítéseket fizettek ki. Ezek a kifizetések ugyanakkor valós szerződéseken és jogszabályokon alapultak, még akkor is, ha a válság miatt az emberek „szemét csípik” ezek az összegek – vélekedett. A szocialista parlamenti képviselő rámutatott: igaz viszont, hogy ha néhány vezető esetében várnak még egy-két évet az elbocsátásokkal, nyugdíjba lehetett volna őket küldeni, végkielégítés nélkül.

Hangsúlyozta: a bankok középtávú üzleti fejlesztési terv nélkül nem állnak szóba sem a MÁV-val, sem a BKV-val, még akkor sem, ha azok állami cégek, ezért ezeket a terveket mihamarabb át kell dolgozni. A tervek összeállításához szükséges szakmai anyagok rendelkezésre állnak – közölte. Mint Szanyi mondta, a vasúti járműbeszállítók készen állnak, a megrendelésekhez csak az kell, hogy a MÁV le tudja hívni azt a mintegy ezer milliárd forintnyi európai uniós forrást, amelyhez szükség van az üzleti tervekre.

A képviselő kiemelte, a szakmai tervek egyik alappillére kell legyen, hogy a jövőben ne Budapest központtal, hanem régiónként dolgozzák ki az aktuális menetrendet. A régiókban ugyanis el tudják dönteni a szakemberek, hogy mely városoknak, településeknek milyen vasúti közlekedésre van szükségük.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.