A VEKE kevesli a kártérítést és bocsánatkérést is sürget

Önmagában üdvözlendő lenne a szándék, hogy a BKV egyáltalán kárpótolni igyekszik a munkalassítás és a sztrájk miatt cserbenhagyott ügyfeleit, az utasokat, ám az intézkedés mértéke elfogadhatatlan – véli a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület. A VEKE csütörtöki közleményében tudatta, hogy nem fogadják el a 6 napos sztrájk ellentételezéseként a 3 napos kedvezményt, hanem követelik a teljes mértékű kártalanítást.

MNO
2010. 01. 21. 13:51
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem fogadják el azt sem, hogy a BKV a „méregdrága bérletet megvásárló utasok felé teljesített szolgáltatásnak tekinti a munkalassítás napjait”, mivel a Főváros és a BKV közötti közszolgáltatási szerződést ezekben a napokban a BKV „megközelítőleg sem tartotta be”. Ezeken a napokon hivatalosan sztrájk nem volt, a vis maior hivatkozási alap a VEKE szerint még annyira sem állja meg a helyét, mint a sztrájk napjaira.

A kártalanítás indokolt mértéke álláspontjuk szerint tehát 12 nap, hisz egyes városrészekben és egyes vonalakon ezen időtartamban lényegében egyetlen busz sem haladt el. A közlekedési egyesület felszólítja a főváros vezetését, szerezzen érvényt a BKV-val kötött közszolgáltatási szerződésnek, és gondoskodjon arról, hogy az utasok valós kárpótlása megtörténjen, „hisz ez a megrendelő és nem az üzemeltető cég felelőssége”.

Az egyesület közleményében ismételten felszólította Demszky Gábort és Horváth Csabát, „akik kikényszerítették és az észérvek, valamint a szakmai számítások ellenére ráerőltették a Fővárosi Közgyűlésre a tarifaemelésről szóló döntést, hogy terjesszék be az áremelés visszavonását”. Az események tükrében bizonyos, hogy még a BKV által 2009-ben prognosztizált minimális bevételnövekedés sem fog bekövetkezni. „A szolgáltatás kimaradása miatt morálisan is megalapozatlan áremeléstől a BKV-nak nem több bevétele lesz, hanem kevesebb utasa és több bliccelője – éppen ezért a folyamatos kormány–főváros megállapodásra hivatkozást sem tudjuk elfogadni” – vélekedett a VEKE.

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület úgy ítélte meg, hogy a kellemetlenségek enyhítésére a fenti intézkedések mellett elvárható lett volna egy bocsánatkérés is, „erre azonban, úgy látszik, hiába várunk, a sztrájkügy egyetlen szereplője, a városvezetés, a BKV-vezetés és a szakszervezetek sem tették meg ezt a minimális gesztust sem”. Úgy vélik, a jelenség kulcsfontosságú: az utas a tömegközlekedésben a döntéseket meghozók számára valójában nem fontos és a rendszer működése nem is kényszeríti rá a szereplőket, hogy az utasok felé valós gesztusokat tegyenek.

„Így aztán végső soron a bevételek mértéke sem fontos, vagyis az egész cirkusz a tarifaemelésekkel és a cég költségvetési korlátjával komolytalan, pusztán hatalmi harcok eszközéül szolgál, valójában az utasközpontúság híján nem jelenik meg komolyan sem a felelős gazdálkodás, sem a minőségi szolgáltatás célja. Meglátszik ez abban is, hogy a cég hatékonyságának javítása, a korrupció megszüntetése helyett évek óta csak jegyáremelésben és járatritkításban gondolkoznak az illetékesek. Gyökeres változásokra van szükség és továbbra is fenntartjuk: nem a BKV-t, hanem a közösségi közlekedési szolgáltatást kell Budapesten megmenteni” – áll a VEKE csütörtöki közleményében.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.