A VEKE kevesli a kártérítést és bocsánatkérést is sürget

Önmagában üdvözlendő lenne a szándék, hogy a BKV egyáltalán kárpótolni igyekszik a munkalassítás és a sztrájk miatt cserbenhagyott ügyfeleit, az utasokat, ám az intézkedés mértéke elfogadhatatlan – véli a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület. A VEKE csütörtöki közleményében tudatta, hogy nem fogadják el a 6 napos sztrájk ellentételezéseként a 3 napos kedvezményt, hanem követelik a teljes mértékű kártalanítást.

MNO
2010. 01. 21. 13:51
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem fogadják el azt sem, hogy a BKV a „méregdrága bérletet megvásárló utasok felé teljesített szolgáltatásnak tekinti a munkalassítás napjait”, mivel a Főváros és a BKV közötti közszolgáltatási szerződést ezekben a napokban a BKV „megközelítőleg sem tartotta be”. Ezeken a napokon hivatalosan sztrájk nem volt, a vis maior hivatkozási alap a VEKE szerint még annyira sem állja meg a helyét, mint a sztrájk napjaira.

A kártalanítás indokolt mértéke álláspontjuk szerint tehát 12 nap, hisz egyes városrészekben és egyes vonalakon ezen időtartamban lényegében egyetlen busz sem haladt el. A közlekedési egyesület felszólítja a főváros vezetését, szerezzen érvényt a BKV-val kötött közszolgáltatási szerződésnek, és gondoskodjon arról, hogy az utasok valós kárpótlása megtörténjen, „hisz ez a megrendelő és nem az üzemeltető cég felelőssége”.

Az egyesület közleményében ismételten felszólította Demszky Gábort és Horváth Csabát, „akik kikényszerítették és az észérvek, valamint a szakmai számítások ellenére ráerőltették a Fővárosi Közgyűlésre a tarifaemelésről szóló döntést, hogy terjesszék be az áremelés visszavonását”. Az események tükrében bizonyos, hogy még a BKV által 2009-ben prognosztizált minimális bevételnövekedés sem fog bekövetkezni. „A szolgáltatás kimaradása miatt morálisan is megalapozatlan áremeléstől a BKV-nak nem több bevétele lesz, hanem kevesebb utasa és több bliccelője – éppen ezért a folyamatos kormány–főváros megállapodásra hivatkozást sem tudjuk elfogadni” – vélekedett a VEKE.

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület úgy ítélte meg, hogy a kellemetlenségek enyhítésére a fenti intézkedések mellett elvárható lett volna egy bocsánatkérés is, „erre azonban, úgy látszik, hiába várunk, a sztrájkügy egyetlen szereplője, a városvezetés, a BKV-vezetés és a szakszervezetek sem tették meg ezt a minimális gesztust sem”. Úgy vélik, a jelenség kulcsfontosságú: az utas a tömegközlekedésben a döntéseket meghozók számára valójában nem fontos és a rendszer működése nem is kényszeríti rá a szereplőket, hogy az utasok felé valós gesztusokat tegyenek.

„Így aztán végső soron a bevételek mértéke sem fontos, vagyis az egész cirkusz a tarifaemelésekkel és a cég költségvetési korlátjával komolytalan, pusztán hatalmi harcok eszközéül szolgál, valójában az utasközpontúság híján nem jelenik meg komolyan sem a felelős gazdálkodás, sem a minőségi szolgáltatás célja. Meglátszik ez abban is, hogy a cég hatékonyságának javítása, a korrupció megszüntetése helyett évek óta csak jegyáremelésben és járatritkításban gondolkoznak az illetékesek. Gyökeres változásokra van szükség és továbbra is fenntartjuk: nem a BKV-t, hanem a közösségi közlekedési szolgáltatást kell Budapesten megmenteni” – áll a VEKE csütörtöki közleményében.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.