A közlekedés nem szoríthatja háttérbe a többi célkitűzést

A Duna-stratégiában, amely a 2011 első fél évében esedékes magyar uniós elnökségi programban is igen jelentős szerephez jut, az egyik legfontosabb szempont a közlekedési helyzet javítása, azonban ez nem szoríthatja háttérbe a stratégia többi célkitűzését – mondta Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár pénteken Budapesten, miután az Európai Bizottság képviselőivel egyeztetett.• A jószomszédi kapcsolatot is erősítheti a Duna-stratégia

MNO
2010. 11. 12. 13:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az államtitkár és Barsiné Pataky Etelka, a stratégiáért felelős kormánybiztos a Duna-régiót érintő kiemelt közlekedési projektekért felelős európai közlekedési koordinátorokkal tartott megbeszélést. Az eseményt követően Völner Pál kiemelte: Magyarország speciális, központi földrajzi pozíciója miatt is különösen fontos szerepet játszik ezen a területen. Barsiné Pataky Etelka „nagyon szerencsésnek” nevezte a találkozót, mivel „az európai, a makrorégiós és a nemzeti” érdekek egybeesnek.

A megbeszélésen egyetértettek abban, hogy hosszú távú tervekre van szükség a hatékonyság és a hitelesség erősítéséért – mondta Völner Pál, hozzátéve, a vasúti és a vízi közlekedés lehet a „kitörési pont” a közúti közlekedés növekvő környezetszennyezéséből. Magyarország az együttműködésre helyezi a hangsúlyt, minden felajánlott segítséget elfogad, mivel a Duna-stratégiával nyilvánvalóan még nagyon sok a teendő. A közös munka révén találhatják meg a szükséges kompromisszumokat – tette hozzá. Budapest rendkívül fontos közlekedési központ a térségben, sok, „európai fontosságú” útvonal halad itt keresztül, és a Duna jelentősége is vitathatatlan – mondta kérdésre válaszolva. Hozzátette: Magyarország nem kap újabb feladatokat, az eddigi projekteket kell továbbvinnie.

Az MTI kérdésére válaszolva Barsiné Pataky Etelka hangsúlyozta, hogy a Duna-régió közlekedésében egybeesnek a nemzeti, a makrorégiós és az európai érdekek. Egyértelművé vált, hogy Magyarországnak, „tranzitországként” nagyon komoly a szerepe – jelentette ki. A Duna-stratégia az elnökségi program „fontos pillére” – közölte, hozzáfűzve: eddig is szorosan együttműködtek a kérdésben a bizottsággal, és ez ezután is így lesz. Ez alkalommal az első számú célt, a közlekedést tekintették át – jegyezte meg. Kérdésre válaszolva elmondta: törekednek a közös munkára a stratégia által érintett nem uniós tagállamokkal is, Magyarország elnöksége idején rendszeresen tájékoztatják majd őket, és egyeztetnek velük.

Desirée Oen, Siim Kallas közlekedési biztos munkatársa kifejtette: a Duna-stratégia komoly lehetőség az integráció erősítésére, az érdekek közelítésére. Desirée Oen ugyancsak kiemelte a vízi közlekedési útvonalak fontosságát. Mint mondta, még nagyon sok munka van hátra, és nagyok az elvárásaik a magyar elnökséggel szemben, de a bizottság természetesen segít majd.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.