A közlekedés nem szoríthatja háttérbe a többi célkitűzést

A Duna-stratégiában, amely a 2011 első fél évében esedékes magyar uniós elnökségi programban is igen jelentős szerephez jut, az egyik legfontosabb szempont a közlekedési helyzet javítása, azonban ez nem szoríthatja háttérbe a stratégia többi célkitűzését – mondta Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár pénteken Budapesten, miután az Európai Bizottság képviselőivel egyeztetett.• A jószomszédi kapcsolatot is erősítheti a Duna-stratégia

MNO
2010. 11. 12. 13:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az államtitkár és Barsiné Pataky Etelka, a stratégiáért felelős kormánybiztos a Duna-régiót érintő kiemelt közlekedési projektekért felelős európai közlekedési koordinátorokkal tartott megbeszélést. Az eseményt követően Völner Pál kiemelte: Magyarország speciális, központi földrajzi pozíciója miatt is különösen fontos szerepet játszik ezen a területen. Barsiné Pataky Etelka „nagyon szerencsésnek” nevezte a találkozót, mivel „az európai, a makrorégiós és a nemzeti” érdekek egybeesnek.

A megbeszélésen egyetértettek abban, hogy hosszú távú tervekre van szükség a hatékonyság és a hitelesség erősítéséért – mondta Völner Pál, hozzátéve, a vasúti és a vízi közlekedés lehet a „kitörési pont” a közúti közlekedés növekvő környezetszennyezéséből. Magyarország az együttműködésre helyezi a hangsúlyt, minden felajánlott segítséget elfogad, mivel a Duna-stratégiával nyilvánvalóan még nagyon sok a teendő. A közös munka révén találhatják meg a szükséges kompromisszumokat – tette hozzá. Budapest rendkívül fontos közlekedési központ a térségben, sok, „európai fontosságú” útvonal halad itt keresztül, és a Duna jelentősége is vitathatatlan – mondta kérdésre válaszolva. Hozzátette: Magyarország nem kap újabb feladatokat, az eddigi projekteket kell továbbvinnie.

Az MTI kérdésére válaszolva Barsiné Pataky Etelka hangsúlyozta, hogy a Duna-régió közlekedésében egybeesnek a nemzeti, a makrorégiós és az európai érdekek. Egyértelművé vált, hogy Magyarországnak, „tranzitországként” nagyon komoly a szerepe – jelentette ki. A Duna-stratégia az elnökségi program „fontos pillére” – közölte, hozzáfűzve: eddig is szorosan együttműködtek a kérdésben a bizottsággal, és ez ezután is így lesz. Ez alkalommal az első számú célt, a közlekedést tekintették át – jegyezte meg. Kérdésre válaszolva elmondta: törekednek a közös munkára a stratégia által érintett nem uniós tagállamokkal is, Magyarország elnöksége idején rendszeresen tájékoztatják majd őket, és egyeztetnek velük.

Desirée Oen, Siim Kallas közlekedési biztos munkatársa kifejtette: a Duna-stratégia komoly lehetőség az integráció erősítésére, az érdekek közelítésére. Desirée Oen ugyancsak kiemelte a vízi közlekedési útvonalak fontosságát. Mint mondta, még nagyon sok munka van hátra, és nagyok az elvárásaik a magyar elnökséggel szemben, de a bizottság természetesen segít majd.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.