Annak fényében különösen nagy bombaként robbant a hír kedd este, hogy az MNO a Városligeti Műjégpálya téli nyitása után érdeklődve hosszasan telefonálgatott, e-mailezgetett hiába – ettől még igaz: pénteken két hétre a nagyközönségé a két telet felújítással átkínlódó műemléki épületegyüttes. A nyitásról szóló, a Főpolgármesteri Hivatalból érkezett, helyesírási hibáktól korántsem mentes tájékoztatóból készült MTI-hír igen szűkszavú – nincs benne például, hogy melyik nap mettől meddig használható a pálya –, de a Budapest-portálon olvasható maga a tájékoztató, amelyből összeollózható a fontos információk másik része. (A rend kedvéért: szerdán a főváros költségvetése szempontjából kulcsfontosságú szavazási nap volt a Városházán, igaz, a Mujegpalya.hu-nak ettől még nem kellene fagyott állapotban fogadnia látogatóit december elseje óta…)
A Városligeti Műjégpályán – a Mányi István Építész Stúdió tervei alapján – elvégezték a műemlék épület teljes felújítását, a bejárati csarnok például az 1926-os állapotot tükrözi aranyozott oszlopaival, korlátjaival. Az eredeti épület a mainál nagyobb volt, így az új építés a második világháborúban elpusztult szárny pótlásaként is felfogható. Az eredeti, Francsek Imre által az 1890-es években megtervezett épületszárny hű mását építik vissza. Az étterem az új szárnyban, nagyobb területen kap helyet. Az épület mellett már tavaly látható volt egy új építés, a fővárosi beruházásként megvalósított gépház, amit úgy helyeztek el, hogy az ne zavarja a környezetet: a főépület jobb oldalán áll, részben a föld alatt. Tetejét fűvel ültették be, hogy belesimuljon a Városliget zöldjének látványvilágába. A gépház berendezéseit a 2006-ban telepített, egyedi irányító szoftverrel vezérlik. Az épületben a jégkészítéssel, az épületgépészettel és a gyengeáramú rendszerekkel kapcsolatban a legmodernebb technológiát építették ki. A pálya alatt több mint 210 kilométernyi cső húzódik, ez biztosítja Európa legnagyobb összefüggő jégfelületét. (forrás: építészfórum, mti)
Haladjunk tehát fogyasztó szempontjából fontossági sorban.
Nyitás
péntek, 16 óra (ezen a napon este 8-ig lehet korizni)
Nyitva tartás
december 17–23.: 10–14, valamint 16–20 óra között
december 24.: 10–14 óra
december 25–30.: 10–14 és 16–20 óra
december 31.: 10–14 óra
A jegyár egységesen 1300 forint, és egy négyórás terminusra szól, valamint tartalmaz egy úgynevezett „alap baleset-biztosítást”.
És akkor jöjjenek a részletek. A műjeget fenntartó főváros és a Magyar Országos Korcsolyázó Szövetség jóvoltából megoldódik, hogy bár a kivitelező csődeljárása miatt hivatalosan nem tudják átadni az intézményt, a január 6. és 8. között Budapesten rendezendő gyorskorcsolya-Eb felvezetéseként mégis korizhatunk a Városligetben. Apropó Európa-bajnokság: 20 ország 200 versenyzője jön, az egyetlen magyar induló Tóth Ágota hatszoros magyar bajnok lesz.
Nem véletlenül nyúlt ilyen hosszúra a felújítás. 2009 elején úgy zárták be „a boltot”, hogy a műemléki épület pusztulását visszafordítsák, és a közönség számára a lehető legtöbbet kihozzák belőle. A felújítási szerződést már 2008-ban aláírta a Fővárosi Önkormányzat és az uniós pénzek fölött diszponáló Nemzeti Fejlesztési Ügynökség – a 4,7 milliárdos projektben csaknem 3,2 milliárd forint az EU-s „visszaosztás” következménye. Az árban benne volt a jégfelület majdnem hetedével való megnövelése, a fogadóegység és a világháborúban bombát kapott épületszárny renoválása is.
A létesítmény strapabírását már tesztelték a Fridge-en november derekán, december elején pedig a Future Champions Trophy versenyen öt ország gyorskorcsolyázói tesztelték a jeget a nemzetközi szövetség (ISU) megfigyelőinek árgus tekintetétől övezve.
A létesítmény péntektől két héten át egyszerre akár 4000-nél is több vendéget ki tud szolgálni, a nyitás alkalmával az MNO „teljes fegyverzettel” (kamera, toll, papír) tiszteletét teszi a gyönyörűen felújított műjégpályán.