Annak fényében különösen nagy bombaként robbant a hír kedd este, hogy az MNO a Városligeti Műjégpálya téli nyitása után érdeklődve hosszasan telefonálgatott, e-mailezgetett hiába – ettől még igaz: pénteken két hétre a nagyközönségé a két telet felújítással átkínlódó műemléki épületegyüttes. A nyitásról szóló, a Főpolgármesteri Hivatalból érkezett, helyesírási hibáktól korántsem mentes tájékoztatóból készült MTI-hír igen szűkszavú – nincs benne például, hogy melyik nap mettől meddig használható a pálya –, de a Budapest-portálon olvasható maga a tájékoztató, amelyből összeollózható a fontos információk másik része. (A rend kedvéért: szerdán a főváros költségvetése szempontjából kulcsfontosságú szavazási nap volt a Városházán, igaz, a Mujegpalya.hu-nak ettől még nem kellene fagyott állapotban fogadnia látogatóit december elseje óta…)
A Városligeti Műjégpályán – a Mányi István Építész Stúdió tervei alapján – elvégezték a műemlék épület teljes felújítását, a bejárati csarnok például az 1926-os állapotot tükrözi aranyozott oszlopaival, korlátjaival. Az eredeti épület a mainál nagyobb volt, így az új építés a második világháborúban elpusztult szárny pótlásaként is felfogható. Az eredeti, Francsek Imre által az 1890-es években megtervezett épületszárny hű mását építik vissza. Az étterem az új szárnyban, nagyobb területen kap helyet. Az épület mellett már tavaly látható volt egy új építés, a fővárosi beruházásként megvalósított gépház, amit úgy helyeztek el, hogy az ne zavarja a környezetet: a főépület jobb oldalán áll, részben a föld alatt. Tetejét fűvel ültették be, hogy belesimuljon a Városliget zöldjének látványvilágába. A gépház berendezéseit a 2006-ban telepített, egyedi irányító szoftverrel vezérlik. Az épületben a jégkészítéssel, az épületgépészettel és a gyengeáramú rendszerekkel kapcsolatban a legmodernebb technológiát építették ki. A pálya alatt több mint 210 kilométernyi cső húzódik, ez biztosítja Európa legnagyobb összefüggő jégfelületét. (forrás: építészfórum, mti)