A Népszabadság hétfőn írt arról, hogy a kelenföldi közlekedési csomópont nem készül el a metró átadási határidejére, holott ez már az új vonal 2014 első felére tervezett utasforgalmi próbaüzemének is előfeltétele lenne.
Tarlós István erre reagálva az InfoRádiónak kedden azt mondta: „különböző hagyatékok miatt” a felszínrendezés nem fejeződik be jövő márciusig, de lesz olyan megoldás, ami a felszíni közlekedést lehetővé teszi és nem akadályozza a metró üzemszerű működését. Hozzátette: ideiglenes kijáratot terveznek, a vonatkozó szakmai teendőkről a Nemzeti Közlekedési Hatóság bevonásával döntenek. Kitért arra is: a probléma döntően nem változtat a finanszírozáson. A főpolgármester azt is elmondta: a metró átadásáig magához vonja a beruházás elsődleges felügyeletét, mert fel kell gyorsítani az adminisztratív előkészítést és a hatósági engedélyezési folyamatokat.
Aláírták a Budapest komplex integrált szennyvízelvezetése elnevezésű projekt támogatási szerződését. A beruházásban 2015-ig 237 kilométernyi csatorna épül a fővárosban és az agglomerációban. A keddi ünnepélyes aláíráson Tarlós István főpolgármester arról beszélt, hogy a beruházás tartalmazza a budapesti csatornahálózathoz kapcsolódó szennyvízcsatorna-fejlesztést. Tizenhat kerületben mintegy 14 ezer ingatlant érint a projekt, csaknem 20 ezer háztartási kapcsolatot építenek ki.
A főpolgármester elmondta, hogy a következő két évben körülbelül 240 kilométer szennyvízcsatorna épül Budapesten, ebből 90 kilométer a XVIII. kerületben. Hozzátette: az érintett kerületek az építési költségek hat százalékának megfizetését vállalták. Tarlós István kiemelte: a beruházás költségei nem terhelik a lakosságot, ugyanakkor azt várja, hogy a budapestiek minél nagyobb számban csatlakoztassák ingatlanjaikat a gerincrendszerre. A projekt nettó összköltsége 34,1 milliárd forint, ebből az uniós támogatás 27,6 milliárd forint.