A kormányfő közölte, hogy az összesen 71,5 milliárd forintból megvalósuló beruházást az állam 2,7 milliárd forinttal támogatja. A Japán és Magyarország közötti közös munka alapja a munka becsülete – tette hozzá. Orbán Viktor elmondta: a jelenlegi politika folytatásával Magyarország néhány éven belül – Csehországot és Németországot megelőzve – a jelenlegi második-harmadik helyről az elsőre kerülhet az uniós tagállamok között a tekintetben, hogy a gdp mekkora részét adja az ipari ágazat. A miniszterelnök szerint míg a tatabányai alapkőletétel a jövő megteremtéséről, az árvíz elleni védekezés az eddigi eredmények megőrzéséről szól. A védekezés során tanúsított nemzeti összefogást az általa tapasztalt legodaadóbbnak, leglelkesebbnek nevezte, és reményét fejezte ki, hogy eredményre vezet.
Orbán Viktor szerint Japánnak és Magyarországnak is van tapasztalata arról, hogy mit jelent a nemzeti összefogás, hiszen minkét állam tudja, mit jelent egy elveszített háború után újraépíteni egy országot. A kormányfő Tatabányát erős helynek és modern városnak nevezte, hiszen a rendszerváltozás utáni „katasztrofális idők”, azaz a szocialista nagyipar összeomlása után gyorsan talpra állt.
A miniszterelnök a Bridgestone vezetőivel folytatott beszélgetést idézve hangsúlyozta, hogy a társaság a tatabányai munkavállalók miatt döntött a gyár bővítése mellett. Ennek legfontosabb része, hogy az itteni emberek jó minőségű munkaerőt képviselnek, és elkötelezettek. „Elkötelezettnek lenni két dolgot jelent, hogy szorgalmasak, azaz akarnak dolgozni, s fegyelmezettek, tehát tudnak is jól dolgozni” – fogalmazott a miniszterelnök.
A kormányfő tévedésnek nevezte az Európában az elmúlt tíz évben kialakult gondolatot, hogy egy gazdaságban az ipari termeléstől a szolgáltatási ágazat veszi át a vezető helyet. „Fontos a szolgáltatás, ott is lehet sok pénzt csinálni, munkahelyeket teremteni, de ha nincs termelés, nincs kinek szolgáltatni” – mondta, hozzátéve hogy a kormány ezért akar Magyarországon termelési központot létrehozni.
Orbán Viktor abbéli meggyőződésének adott hangot, hogy a magyar gazdaság bár messze van még attól, hogy kiválóan teljesítsen, jobban teljesít, mint korábban. „Így nyugodtan mondhatjuk, hogy Magyarország Európa egyik legígéretesebb gazdasága, és a Bridgestone a világ egyik legígéretesebb vállalkozása.” Emlékeztetett arra, hogy Japán a rendszerváltozás idején sok diplomáciai segítséget nyújtott Magyarországnak, és örömét fejezte ki, hogy ez „ma sem változott, és kitartanak a magyar emberek mellett”.
Az eseményen Franco Annunziato, a Bridgestone európai részlegének elnök-vezérigazgatója elmondta: a bővítés sok szempontból fordulópont, hiszen növeli az üzem termelési kapacitását, termelékenység- és minőségjavulást eredményez. Emlékeztetett: a beruházás révén 6,5 millió abroncs lesz a gyár éves kapacitása, ami több mint 200 százalékkal nagyobb a jelenleginél. A vállalatvezető kiemelte, hogy a Bridgestone-nak kiváló a munkakapcsolata a helyi és országos hatóságokkal, amit a május 31-én megkötött stratégiai együttműködési megállapodás is megerősít. Jelezte, hogy a társaság vizsgálja, miként tudna részt venni a duális szakképzési programban.
A vállalat októberben jelentette be, hogy 267 millió eurós beruházással a jelenlegi háromszorosára, napi 18 ezer abroncsra emeli tatabányai gyárának személygépjármű-abroncs kapacitását. A fejlesztés 2017 első felében zárul. A cég 2008-ban kezdte meg a termelést tatabányai gyártóüzemében, amelyben jelenleg nagy teljesítményű személygépkocsi-abroncsokat gyártanak. A Bridgestone-t, amely értékesítését tekintve a világ első számú gumiabroncs-gyártója, 1931-ben alapították. A cég világszerte mintegy ötven gyárban több mint 138 ezer embert foglalkoztat.
A tervek szerint 40 nagybefektetővel köt megállapodást a kabinet, ebből már közel kéttucatnyit aláírtak. A kormány legutóbb a Siemensszel kötött megállapodást. Előtte egyebek között a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft.-vel, a Sanofival, a Tevával, a Legóval, az Audival, a Huawei Technologies Hungary Kft.-vel, a Dalkia Energia Zrt.-vel, a Continental AG-val, a Jabil Circuit Magyarország Kft.-vel, a National Instruments Magyarországgal, a Coca-Colával, a Richter Gedeon Nyrt.-vel, az Alcoa-Köfém Kft.-vel, a Daimler AG-vel, a Magyar Suzuki Zrt.-vel, a Hankook Tire Kft.-vel, a Microsoft Magyarország Kft.-vel, a GE Hungary Kft.-vel, a Stadler Trains Magyarország Vasúti Szolgáltató Kft.-vel, a Tesco-Global Áruházak Zrt.-vel, az IBM Magyarország Kft.-vel, a Tata Consultancy Services magyarországi fióktelepével, a Nokia Siemens Networksszel és a Waberer’s International Zrt.-vel kötött stratégiai együttműködési megállapodást.