Római-parti védmű: „szelektív módon elhallgatnak dolgokat”

A főpolgármester nem tartja presztízskérdésnek a római-parti védmű megépítését, de meg akarja védeni a partszakaszt az árvizektől.

TK
2013. 09. 16. 16:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tarlós István a hétfői sajtótájékoztatóján úgy fogalmazott: kíváncsi, mi motiválja azokat, akik „szelektív módon elhallgatnak dolgokat” a beruházással kapcsolatban, és valótlanságokat állítanak. Megjegyezte: tizenhat éves óbudai polgármestersége alatt eleget látta a parti helyzetet és „a katasztrófaturistákkal ellentétben” fel tudja mérni, mit jelent a veszélyhelyzet.

Ismertette, hogy 1954-ben semmiféle szakmai álláspont nem volt arról, hogy a nyúlgátat hova építsék, a letett homokzsákok helyén maradt a föld, és azt kezdték fő védvonalként kezelni. Védvonal azonban csak állami kézben lehet, így a nyúlgát nem az – tette hozzá. Kitért arra is, hogy sokan keverik a hullámtér és az ártér fogalmát: míg előbbi a védmű és a folyó közötti területet jelöli, utóbbi azt a területet, amelyet elöntene a víz, ha nem lenne védmű.

Jelezte: az előző városvezetőség is a parti védmű megépítése mellett foglalt állást, és pályázatot is beadott rá. Felvetette, hogy a mobilgát húsz év alatt nem épült meg, holott „huszonötször beígérték. Gyurcsány Ferenc és Demszky Gábor ott rohangált végig ( ) , és indiánugrásokkal közölték a környék lakóival, hogy megépítik a gátat”.

Cáfolta azokat a sajtóhíreket, amelyek szerint a kerületi önkormányzat nem támogatja a parti védművet. Kifejtette: a kerület 2007-ben egyhangúlag hozott képviselő-testületi határozatban és a kerület vezetősége több levélben is mellette foglalt állást. Kitért arra is, hogy már az akkori dokumentumokból kiderül: a lakóparkok kiépítették saját védelmüket, így nem azokat kell védeni az ártól.

Bús Balázs (Fidesz–KDNP) III. kerületi polgármester országgyűlési javaslatára, amely szerint a lakóktól anyagi hozzájárulást kellene kérni a beruházáshoz, azt mondta: ez több kérdést felvet, például, hogy az 1920-as, 1930-as években legálisan épült lakóházak és a szórakoztató létesítmények milyen arányban fizessenek. Kiemelte: lehetőséget kell adni a helyi népszavazásnak, „szemben az online, spekulatív szavazásokkal”. Utóbbira utalva kijelentette: „ne reménykedjen senki”, hogy a gátépítés kampánytéma lehet.

Tarlós István megjegyezte: a védmű megépítésénél minden előírást betartanak, figyelembe veszik a Magyar Tudományos Akadémia és a Műegyetem állásfoglalását, és felülvizsgálják a mobilgát tervezett magasságát. Hozzátette: ezek miatt egy-másfél évet csúszik a beruházás.

A főpolgármester kérdésre válaszolva reagált a Nol.hu-n megjelentekre is, amely szerint néhány taxis perelné a fővárost a járművek kötelező sárga színe miatt. Tarlós István azt mondta: legfeljebb a taxisok nyolc százalékáról lehet szó. Hangsúlyozta: sem New York, sem Barcelona, sem Isztambul önkormányzatát nem marasztalták el az egységes arculat követelménye miatt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.