Római-parti védmű: „szelektív módon elhallgatnak dolgokat”

A főpolgármester nem tartja presztízskérdésnek a római-parti védmű megépítését, de meg akarja védeni a partszakaszt az árvizektől.

TK
2013. 09. 16. 16:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tarlós István a hétfői sajtótájékoztatóján úgy fogalmazott: kíváncsi, mi motiválja azokat, akik „szelektív módon elhallgatnak dolgokat” a beruházással kapcsolatban, és valótlanságokat állítanak. Megjegyezte: tizenhat éves óbudai polgármestersége alatt eleget látta a parti helyzetet és „a katasztrófaturistákkal ellentétben” fel tudja mérni, mit jelent a veszélyhelyzet.

Ismertette, hogy 1954-ben semmiféle szakmai álláspont nem volt arról, hogy a nyúlgátat hova építsék, a letett homokzsákok helyén maradt a föld, és azt kezdték fő védvonalként kezelni. Védvonal azonban csak állami kézben lehet, így a nyúlgát nem az – tette hozzá. Kitért arra is, hogy sokan keverik a hullámtér és az ártér fogalmát: míg előbbi a védmű és a folyó közötti területet jelöli, utóbbi azt a területet, amelyet elöntene a víz, ha nem lenne védmű.

Jelezte: az előző városvezetőség is a parti védmű megépítése mellett foglalt állást, és pályázatot is beadott rá. Felvetette, hogy a mobilgát húsz év alatt nem épült meg, holott „huszonötször beígérték. Gyurcsány Ferenc és Demszky Gábor ott rohangált végig ( ) , és indiánugrásokkal közölték a környék lakóival, hogy megépítik a gátat”.

Cáfolta azokat a sajtóhíreket, amelyek szerint a kerületi önkormányzat nem támogatja a parti védművet. Kifejtette: a kerület 2007-ben egyhangúlag hozott képviselő-testületi határozatban és a kerület vezetősége több levélben is mellette foglalt állást. Kitért arra is, hogy már az akkori dokumentumokból kiderül: a lakóparkok kiépítették saját védelmüket, így nem azokat kell védeni az ártól.

Bús Balázs (Fidesz–KDNP) III. kerületi polgármester országgyűlési javaslatára, amely szerint a lakóktól anyagi hozzájárulást kellene kérni a beruházáshoz, azt mondta: ez több kérdést felvet, például, hogy az 1920-as, 1930-as években legálisan épült lakóházak és a szórakoztató létesítmények milyen arányban fizessenek. Kiemelte: lehetőséget kell adni a helyi népszavazásnak, „szemben az online, spekulatív szavazásokkal”. Utóbbira utalva kijelentette: „ne reménykedjen senki”, hogy a gátépítés kampánytéma lehet.

Tarlós István megjegyezte: a védmű megépítésénél minden előírást betartanak, figyelembe veszik a Magyar Tudományos Akadémia és a Műegyetem állásfoglalását, és felülvizsgálják a mobilgát tervezett magasságát. Hozzátette: ezek miatt egy-másfél évet csúszik a beruházás.

A főpolgármester kérdésre válaszolva reagált a Nol.hu-n megjelentekre is, amely szerint néhány taxis perelné a fővárost a járművek kötelező sárga színe miatt. Tarlós István azt mondta: legfeljebb a taxisok nyolc százalékáról lehet szó. Hangsúlyozta: sem New York, sem Barcelona, sem Isztambul önkormányzatát nem marasztalták el az egységes arculat követelménye miatt.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.