Fővárosi dugódíj-koncepciók

Tarlós: Az új útdíjrendszerrel is össze kell hangolni, amit Demszky tíz éve vállalt.

2015. 02. 14. 5:38
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nemhogy dugódíjtérképek, -zónák, -övezetek, -árak nincsenek, hanem még hivatalos tervezetek sincsenek, de törvényesen nem is lehetnek – szögezte le kérdésünkre Tarlós István. Budapest kormánypárti vezetője emlékeztetett: az egykori liberális főpolgármester megalapozatlan adatokra, számokra hivatkozva vállalta a dugódíj bevezetését. Tarlós elmondta, az Európai Bizottság az új városvezetés kérésére először 2015, majd másfél évvel ezelőtt 2016 végéig adott „haladékot”.

Ismeretes, Demszky Gábor 2005-ben a metróberuházáshoz több mint 220 milliárd forintos uniós támogatást remélt, de szabálytalanságok miatt végül csak 181 milliárd forinttal támogatták azt. Ennek fejében vállalta az akkori főpolgármester a dugódíj 2013-as bevezetését. A végül 452 milliárd forintba kerülő 4-es metró építésében az állam 79, a főváros 21 százalékos arányban vett részt.

– A főváros 2010 után a Budapesti Közlekedési Központot (BKK) bízta meg a rendszer kidolgozásával. Amíg azonban a parlament nem hoz e tárgyban döntést, csak munkaanyagok készülhetnek – hangsúlyozta a főpolgármester. Szerinte több mint cinikus, amit a Népszabadság állít, többek között azt, hogy ő a Hungária körút helyett a Nagykörúton húzná meg a zónahatárt.

– Ez nem igaz! A jelenleg is zajló munka során számos alternatívát dolgoztatunk ki, de a Nagykörút egyikben sem szerepel – szögezte le Tarlós, aki december közepén a kerületi polgármesterekkel tartott megbeszélés után kijelentette: „a fővárosnak – a kormánnyal egyeztetve – át kell gondolnia a dugódíj koncepcióját, mert az eredetileg azzal számolt, hogy a körgyűrű minden szakasza díjmentes lesz.

Folyik a tervezés ez ügyben, több zónában is gondolkodunk.” Most hozzáfűzte, hogy az új útdíjrendszerrel kell összehangolni az elképzeléseket. A Népszabadság forrása, a BKK megkeresésünkre közölte: „A dugódíjjal kapcsolatban jelenleg zajlanak az egyeztetések, megbeszélések. Amíg ezek be nem fejeződnek, sajnos nem tudunk érdemi információval szolgálni.”

Üzemen kívül a Rákóczi híd. Ma és holnap is teljes hosszában lezárják a Rákóczi hidat az 1-es villamos meghosszabbított szakaszának terheléses vizsgálata miatt. A lezárás ideje alatt nemcsak gépkocsival, de kerékpárral és gyalogosan sem lehet átkelni a Rákóczi hídon, az 1-es villamos rövidített útvonalon, a 103-as busz a Petőfi hídon át közlekedik. A lezárás várhatóan vasárnap este 8 óráig tart.

Metrózár is lesz a Széll Kálmán téren. Kisebb közműmunkákkal folytatódik hétfőtől a Széll Kálmán tér felújítása – közölte a BKK. Jövő péntekig a Várfok utca és a Vérmező utca csomópontjában dolgoznak majd, s elkezdik az 59-es és a 61-es villamos későbbi megállóhelyének alapozását, valamint a metróépület melléképületének belső bontási munkáit is. Várhatóan február 27-től március 2-ig lezárják a Széll Kálmán téri metróállomást, itt a szerelvények megállás nélkül haladnak majd át. (Sz. Zs.)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.