Fővárosi dugódíj-koncepciók

Tarlós: Az új útdíjrendszerrel is össze kell hangolni, amit Demszky tíz éve vállalt.

2015. 02. 14. 5:38
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nemhogy dugódíjtérképek, -zónák, -övezetek, -árak nincsenek, hanem még hivatalos tervezetek sincsenek, de törvényesen nem is lehetnek – szögezte le kérdésünkre Tarlós István. Budapest kormánypárti vezetője emlékeztetett: az egykori liberális főpolgármester megalapozatlan adatokra, számokra hivatkozva vállalta a dugódíj bevezetését. Tarlós elmondta, az Európai Bizottság az új városvezetés kérésére először 2015, majd másfél évvel ezelőtt 2016 végéig adott „haladékot”.

Ismeretes, Demszky Gábor 2005-ben a metróberuházáshoz több mint 220 milliárd forintos uniós támogatást remélt, de szabálytalanságok miatt végül csak 181 milliárd forinttal támogatták azt. Ennek fejében vállalta az akkori főpolgármester a dugódíj 2013-as bevezetését. A végül 452 milliárd forintba kerülő 4-es metró építésében az állam 79, a főváros 21 százalékos arányban vett részt.

– A főváros 2010 után a Budapesti Közlekedési Központot (BKK) bízta meg a rendszer kidolgozásával. Amíg azonban a parlament nem hoz e tárgyban döntést, csak munkaanyagok készülhetnek – hangsúlyozta a főpolgármester. Szerinte több mint cinikus, amit a Népszabadság állít, többek között azt, hogy ő a Hungária körút helyett a Nagykörúton húzná meg a zónahatárt.

– Ez nem igaz! A jelenleg is zajló munka során számos alternatívát dolgoztatunk ki, de a Nagykörút egyikben sem szerepel – szögezte le Tarlós, aki december közepén a kerületi polgármesterekkel tartott megbeszélés után kijelentette: „a fővárosnak – a kormánnyal egyeztetve – át kell gondolnia a dugódíj koncepcióját, mert az eredetileg azzal számolt, hogy a körgyűrű minden szakasza díjmentes lesz.

Folyik a tervezés ez ügyben, több zónában is gondolkodunk.” Most hozzáfűzte, hogy az új útdíjrendszerrel kell összehangolni az elképzeléseket. A Népszabadság forrása, a BKK megkeresésünkre közölte: „A dugódíjjal kapcsolatban jelenleg zajlanak az egyeztetések, megbeszélések. Amíg ezek be nem fejeződnek, sajnos nem tudunk érdemi információval szolgálni.”

Üzemen kívül a Rákóczi híd. Ma és holnap is teljes hosszában lezárják a Rákóczi hidat az 1-es villamos meghosszabbított szakaszának terheléses vizsgálata miatt. A lezárás ideje alatt nemcsak gépkocsival, de kerékpárral és gyalogosan sem lehet átkelni a Rákóczi hídon, az 1-es villamos rövidített útvonalon, a 103-as busz a Petőfi hídon át közlekedik. A lezárás várhatóan vasárnap este 8 óráig tart.

Metrózár is lesz a Széll Kálmán téren. Kisebb közműmunkákkal folytatódik hétfőtől a Széll Kálmán tér felújítása – közölte a BKK. Jövő péntekig a Várfok utca és a Vérmező utca csomópontjában dolgoznak majd, s elkezdik az 59-es és a 61-es villamos későbbi megállóhelyének alapozását, valamint a metróépület melléképületének belső bontási munkáit is. Várhatóan február 27-től március 2-ig lezárják a Széll Kálmán téri metróállomást, itt a szerelvények megállás nélkül haladnak majd át. (Sz. Zs.)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.