Többórás metróvita alakult ki a Fővárosi Közgyűlés idei utolsó tanácskozása előtt, s a kedélyeket borzolta, hogy azokban a percekben ismét „elfüstölt” egy szerelvény a 3-as vonalon. Ugyan sem a kormánypárti városvezetés által benyújtott előzetes előterjesztések, sem a később elfogadott napirendi pontok között nem szerepeltek az utóbbi napokban és hetekben a földalattivonalakon történtek, az ellenzéki pártok csak ezzel foglalkoztak.
A Jobbik elsősorban a 3-as metró felújításának késése miatt javasolta egy vizsgálóbizottság létrehozását, Tokody Marcell fővárosi képviselő a felelősök megtalálását tűzte ki célul. Leszögezte: a 2-es metrón történt hétfői, sérüléseket okozó ütközés és a 4-es metró közelmúltbeli leállása jelzi: nincs pénz a karbantartásra sem, s ezért legfőképpen a jelenlegi kormány okolható.
Horváth Csaba (MSZP) a metróesetek között rendszerszintű összefüggést lát, s ő is az Orbán-kormányokat hibáztatta. Ezzel egyetértettek a DK és az LMP képviselői is. Leginkább azt hangoztatták, hogy az előző években tíz- és százmilliárdokat vontak el Budapesttől és a BKV-tól, miközben az utasbiztonsággal nem törődtek. A szocialisták részéről fellépett Kunhalmi Ágnes, a párt budapesti elnöke is, aki szerint
Orbán Viktor „gyűlöli és beszakítja” a fővárost, miközben „emberek életével játszik”.
Végül még mindig csak a napirend elfogadása előtt verbális adok-kapokká fajult a vita, amelyben Tarlós István (Fidesz–KDNP) főpolgármester a 3-as metró körüli helyzetről a kabinetnek is címezve leszögezte: „szarakodás megy”, míg Horváth Csabát „szakmai antitalentumnak” nevezte. – Ön egykori főpolgármester-helyettesként azt állította, hogy megoldotta a BKV finanszírozását, majd nem sokkal később a közlekedési cég 73 milliárd forintos adósságára ingyenes közlekedést ígért – emlékeztetett a múltra is, azt nem visszamutogatásként, hanem a tények valósághű csoportosításaként emlegetve. Az MSZP-s képviselő dühödten úgy vágott vissza Tarlósnak: „Ön lumpenproletár, aki eltapsolja a főváros pénzét.”