Közepesnél is gyengébbre értékeli az oktatás minőségét a magyar lakosság – ez derül ki a Magyar Nemzet birtokába jutott, az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) által közölt felmérésből. Az adatokat egy Palkovics László oktatási államtitkár nevével fémjelzett, a köznevelési kerekasztal munkájáról tájékoztatást adó diasorban küldték körbe az iskolaigazgatók között nemrégiben. Ezekből kiderült: a magyar lakosság egy egytől ötig terjedő skálán (ahol az egy elégtelent, az öt kiválót jelent) a köznevelést mindössze átlagosan 2,72-ra értékelte tavaly szeptemberben. Ez egyébként javulásnak tekinthető az áprilisi mélyponthoz viszonyítva, mikor mindössze 2,42-os „osztályzat” járt a területnek. Utóbbi eredmény feltehetően nem volt független attól, hogy abban a hónapban két alkalommal is sztrájkoltak a pedagógusok.
Ennél is lesújtóbban értékelték a megkérdezettek az akkor még Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik) néven ismert, azóta Klebelsberg Központtá avanzsált állami szervezet tevékenységét. Majd 54 százalékuk ugyanis csak elégtelent, illetve elégségest adott a Klik munkájára az ősz első hónapjában, míg további 24,6 százalék is csak közepest. Figyelemre méltó, hogy míg 6,4 százalék szerint végezte jól a Klik munkáját, konkrétan a megkérdezettek 0 százaléka (!) adott volna kiváló minősítést a szervezetnek, a fennmaradó 15,4 százalék pedig egyáltalán nem válaszolta meg a kérdést. A nulla százalék egyébként negatív rekordnak számít a vizsgált időszakban, mert tavaly februárban még az akkor megkérdezettek két százaléka értékelte ötösre a Klik tevékenységét. Az Emmi számai arra is rávilágítanak: a kormányzat annak ellenére adta az iskolák működtetését állami kézbe az idei évtől, hogy ezzel mindössze a megkérdezettek kevesebb mint 32 százaléka értett egyet. Mi több: úgy tűnik, a társadalom a Klik átalakításához sem fűzött nagy reményeket. Ugyanis a véleményt nyilvánítók 33 százaléka sem értett egyet azzal, hogy hatékonyabb lesz az új, 58 tankerületi központból álló struktúra.