Szembekerülhet egymással, vagy osztozkodhat a helyi rádiók piacán Andy Vajna és Habony Árpád a következő hónapokban. A filmügyi kormánybiztos érdekeltségébe tartozó Rádió 1 legutóbbi hálózatbővítése során ugyanis több olyan vidéki csatornát is magához kötött, amelynek reklámidejét hónapok óta egy sokak által részben a miniszterelnöki tanácsadóhoz kötött cég, a Radio Sales House (RSH) Kft. értékesíti. Utóbbi vállalatnak ráadásul a Magyar Nemzet értesülései szerint hároméves, exkluzív szerződése van partnereivel. Vagyis hiába szólal meg néhány héten belül ezeken a csatornákon a Rádió 1 műsora, a reklámokkal nem rendelkezhetnek Vajnáék. Így viszont üzletileg lényegében értelmezhetetlen a kormánybiztos csatornájának terjeszkedése, hacsak nem a piac szisztematikus fölosztására törekszik a két csoport. Az biztos, hogy a vidéki adók nem járnak jól: több, a hallgatók számára fontos helyi információkat közvetítő csatorna eltűnhet, másokat pedig anyagilag lehetetleníthetnek el.
A helyi rádiók piacán emiatt egyre több az elégedetlen hang, sokan attól tartanak, gyakorlatilag „kicsinálják” ezt a területet.
Lapunk múlt héten írt arról, hogy Andy Vajna cége, a Rádió 1-et üzemeltető Radio Plus Kft. helyi rádiók hálózatba kapcsolásával érhet el néhány hónapon belül lényegében országos lefedettséget. Utóbbi azt jelenti, hogy a társaság nem maga pályáz meg frekvenciákat, hanem már működő csatornákkal szerződik le, és bizonyos díj vagy reklámbevétel ellenében napi 20 órában ezeken is a Rádió 1 műsora szólhat. Vajnáék eddig saját budapesti sávjuk mellé 19 frekvenciát gyűjtöttek be így, de a folyamat vélhetően még nem zárult le.
Kezdetektől sejteni lehetett, hogy a rohamos terjeszkedés sértheti majd mások üzleti érdekeit, de az újdonság, hogy a kormánybiztos látszólag a vele bevallottan baráti kapcsolatot ápoló Habony Árpád egyik üzletébe tenyerelt bele. A vidéki rádiók jelentős részének reklámidejét ugyanis egy tavaly decemberben alapított cég, az RSH értékesíti. Az üzleti modellt még a médiaügynökségeiről ismert Csetényi Csaba–Krskó Tibor-kettős dolgozta ki, és tavaly őszre állt teljesen össze. Év végén aztán váratlanul beszállt a vállalkozásba a legnagyobb hazai tévés értékesítőház, az Atmedia Kft. is. Az a vállalat, amit épp ez idő tájt vett meg a sajtóban a csak Habony Árpád hitelezőjeként emlegetett Tombor András. Jelenleg a cég (a közmédia csatornái és a Sláger FM mellett) közel 60 vidéki rádióval áll kapcsolatban, amelyek közül 18-cal kizárólagos szerződése van.