Több utas is megsérült az új CAF villamosok fékrendszere miatt

A vezetőknek hosszabb fékúttal kell számolniuk.

MN
2017. 06. 29. 13:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Több baleset is elkerülhető volna, ha átalakítanák a budai fonódó és az 1-es villamos vonalán közlekedő CAF szerelvények fékrendszerét – mondták az Inforádiónak a járművek vezetői.

Kolák András, az Egységes Közlekedési Szakszervezet tisztségviselője közölte, a vezetők gyengének tartják a villamosok fékerejét, ezért hosszabb fékúttal kell számolniuk. 

Ráadásul ha egy a villamos elé lépő gyalogos vagy egy bevágó autós miatt a vezető vészfékezésre kényszerül, akkor annak ellenére, hogy esetleg elhárult a külső vészhelyzet, nem tudja feloldani a fékhatást a vezető, a rendszer mindenképp állóra fékezi a szerelvényt, ez pedig gyakran balesethez vezet az utastérben – fűzte hozzá. Szavai szerint emiatt legalább hetente egyszer baleset történik, az utasok egyensúlyukat vesztik, gyakran még a székekből is kicsúsznak, leesnek.

Egy vészfékezés alkalmával a villamos vezetőfülkéjének üvegét is betörte hátulról az egyik elsodródó utas – hangsúlyozta Kolák András. Az ilyen, ütközés nélküli, csupán az utastérben történt balesetek nyomán is mentőt és helyszínelőt kell hívni, így torlódások alakulnak ki a vonalon.

Az Inforádió megkeresésére Deák Krisztián, a Közlekedési Alkalmazottak Polgári Szakszervezetének elnökségi tagja is megerősítette, hogy a CAF villamosok esetében hosszabb fékúttal kell számolni, mint a többi budapesti villamos esetében, ám úgy látja, hogy ez csupán több odafigyelést igényel. „Ha oldhatna a vészfék, akkor az utasbaleseteket meg lehetne előzni, ugyanis ezáltal, hogy a folyamat nem megszakítható, elég erőteljes fékezési folyamat történik, és ha nem kapaszkodnak, vagy nem figyelnek az utasok, akkor bizony megsérülhetnek” – mondta.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.