Több baleset is elkerülhető volna, ha átalakítanák a budai fonódó és az 1-es villamos vonalán közlekedő CAF szerelvények fékrendszerét – mondták az Inforádiónak a járművek vezetői.
Kolák András, az Egységes Közlekedési Szakszervezet tisztségviselője közölte, a vezetők gyengének tartják a villamosok fékerejét, ezért hosszabb fékúttal kell számolniuk.
Ráadásul ha egy a villamos elé lépő gyalogos vagy egy bevágó autós miatt a vezető vészfékezésre kényszerül, akkor annak ellenére, hogy esetleg elhárult a külső vészhelyzet, nem tudja feloldani a fékhatást a vezető, a rendszer mindenképp állóra fékezi a szerelvényt, ez pedig gyakran balesethez vezet az utastérben – fűzte hozzá. Szavai szerint emiatt legalább hetente egyszer baleset történik, az utasok egyensúlyukat vesztik, gyakran még a székekből is kicsúsznak, leesnek.
Egy vészfékezés alkalmával a villamos vezetőfülkéjének üvegét is betörte hátulról az egyik elsodródó utas – hangsúlyozta Kolák András. Az ilyen, ütközés nélküli, csupán az utastérben történt balesetek nyomán is mentőt és helyszínelőt kell hívni, így torlódások alakulnak ki a vonalon.
Az Inforádió megkeresésére Deák Krisztián, a Közlekedési Alkalmazottak Polgári Szakszervezetének elnökségi tagja is megerősítette, hogy a CAF villamosok esetében hosszabb fékúttal kell számolni, mint a többi budapesti villamos esetében, ám úgy látja, hogy ez csupán több odafigyelést igényel. „Ha oldhatna a vészfék, akkor az utasbaleseteket meg lehetne előzni, ugyanis ezáltal, hogy a folyamat nem megszakítható, elég erőteljes fékezési folyamat történik, és ha nem kapaszkodnak, vagy nem figyelnek az utasok, akkor bizony megsérülhetnek” – mondta.