Jól szervezett adathalász akció indult a hazai nagy pénzintézetek ügyfelei ellen, a jegybank már közleményben is felhívja a figyelmet az online bűnözők akciójára.
Mint írják, az adathalászok éppen a biztonsági rések kiszűrésére hivatkoznak, amikor ügyféladatokat kérnek be e-mailben és az utóbbi időben már SMS-ben is.
Fontos azonban tudni, hogy a bankok sohasem kérik el ilyen formában a bizalmas információkat.
Az adathalászok az utóbbi időben sokat fejlesztettek technikáikon: az adott bankok honlapjaira nagyon hasonlító felületeket készítenek, a megtévesztett ügyfeleket ide irányítják át, és már arra is jobban figyelnek, hogy hibátlan helyesírással dolgozzanak. A hamis oldalakon bankszámlaszámokat, netbank-azonosítót és jelszavakat kérnek el – sőt egy „biztonsági alkalmazás” letöltésére is kérik a sértetteket, ami aztán a felhasználó SMS-kódjait téríti el.
Az MNB szerint a telefonos adathalászat idáig csak egy bizonyos, meg nem nevezett operációs rendszeren működött, közleményükben pedig arra sem térnek ki, hogy melyek a megtámadott nagybankok.
Azonban az OTP és az Erste saját korábbi bejelentéseiből tudható, hogy ügyfeleik is a célpontok között voltak, illetve vannak.
Az MNB szerint ügyfélkár eddig nem történt, s az érintett hitelintézetek a lehető leghamarabb tájékoztatnak a kockázatokról.
A jegybank az eddigiek alapján feltételezi, hogy célzott támadássorozat zajlik egyes magyarországi bankoknál számlát vezető fogyasztók ellen – és nem zárják ki azt sem, hogy a következő napokban az adathalászok újabb akciókat indítanak további hitelintézetek ügyfeleinél.