A köznyelvben továbbra is Ferihegyként emlegetett Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér a napokban a szokásosnál is nagyobb terhelésnek van kitéve a Maccabi Európai Játékok és a Forma–1 Magyar Nagydíj miatt. A reptér azonban ettől függetlenül a szaporodó utaspanaszok tükrében és saját tapasztalataink szerint is mintha egyre több gonddal küszködne. Ez még akkor is így van, ha az üzemeltető Budapest Airport (BA) büszkén tette közzé a honlapján, hogy az első félévben emelkedett az elégedettségi mutató az utasok körében.
A BA-tól független nemzetközi utaselégedettségi felmérés (ASQ) kérdőívében az utasok 36 különböző szempont alapján, 1-5-ig terjedő skálán értékelik a repülőtéri szolgáltatásokat, beleértve a terminálok tisztaságát, a légikikötő általános atmoszféráját, a vásárlási lehetőségeket, az utastájékoztatási rendszert és a terminálokon történő eligazodást. Az általános elégedettségi mutató a tavalyi 3,71 pontról 2019 második negyedévének végére valóban 3,83 pontra emelkedett.
Ám ez egyáltalán nem nyugtatja meg azokat az utasokat, akik a becsekkolásnál kialakuló óriási sorokban vesztegelnek, a schengeni övezetből kilépve az úti okmánykezelésre várakoznak, vagy azt látják, hogy csomagjukat a rakodók játékszerként dobálják le és föl, vagy éppen ki is fosztják. A lapunkhoz érkezett egyik panasz például arról szólt, hogy az illető utas még a gépen ült, amikor az ablaka alatt megkezdődött a csomagok kirakodása, így mobiltelefonjával felvehette, ahogy a bőröndjét dühösen hajítja a targoncára a rakodó. Mások tapasztalatai szerint is erősen kifogásolható a földi kiszolgálást végző alvállalkozók, elsősorban a csomagkezelést végzők munkája. A lopások pedig akkor is bosszantók és elfogadhatatlanok, ha évente mindössze 100-120 csomag kifosztása miatt indul nyomozás a repülőtéren.

A csomaglopások esetén többnyire a legnagyobb alvállalkozó, a Celebi rakodói kerülnek képbe, de a többi alvállalkozó emberei is elcsábulnak időnként. A Malév GH Földi Kiszolgáló Zrt. pedig nem csak ebben érintett. Egy friss hír szerint az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) fogyasztóvédelemért felelős államtitkára, Kara Ákos hatósági ellenőrzést rendelt el a társaság reptéri gyakorlata miatt, a sajtóban ugyanis megjelent, hogy a földi kiszolgáló a repülőtéri szolgáltatásokat az előzetes tájékoztatásban szereplőnél magasabb áron értékesíti az utasoknak. Budapest Főváros Kormányhivatala erre tekintettel azt vizsgálja, hogy a cég tisztességtelen vagy megtévesztő gyakorlatot követ-e.